Gå til innhold

Svigersøster er en papegøye

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en svigersøster som kopierer meg. Og hun sier det samme som meg. Copycat. Hvorfor gjør hun det? 

Anonymkode: 70b4f...76f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Har en svigersøster som kopierer meg. Og hun sier det samme som meg. Copycat. Hvorfor gjør hun det? 

Hva kopierer hun? Hun liker deg kanskje? :) 

Anonymkode: ca417...519

Skrevet

Man kopierer andre hvis man liker dem/ser opp til dem, eller for å gi et positivt inntrykk.

Bare se på folk sitt kroppsspråk i en samtale. Hvis de er positivt innstilt til hverandre, vil de ofte speile hverandre. 

Det betyr nok ikke noe negativt, tippet hun gjerne vil du skal sette pris på henne.

Skrevet

Hvis du slutter å kalle henne svigersøster skal du se at det kanskje blir grei avstand. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
spinner skrev (31 minutter siden):

Hvis du slutter å kalle henne svigersøster skal du se at det kanskje blir grei avstand. 

Dette skjønte jeg ikke egentlig

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kjøp noe på tull eks interiør

(Feks en dekorpapegøye)

Anonymkode: 0c9e4...997

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Dette skjønte jeg ikke egentlig

Det norske ordet er svigerinne. 

Anonymkode: 2b061...827

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det norske ordet er svigerinne. 

Anonymkode: 2b061...827

Begge deler er ok å bruke. Det er iflg Språkrådet ikke galt å bruke svigersøster.

Tror kanskje det kommer an på lokale dialekter, hva man foretrekker å bruke av svigersøster eller svigerinne.

Uansett...ts, kan du gi litt flere detaljer og eksempler på at hun kopierer og hermer etter deg? Interiørstil hjemme? Klær? Kjøp av bil? Gå på samme kurs?

• Liker 1
Skrevet
Elle Melle skrev (1 time siden):

Man kopierer andre hvis man liker dem/ser opp til dem, eller for å gi et positivt inntrykk.

Bare se på folk sitt kroppsspråk i en samtale. Hvis de er positivt innstilt til hverandre, vil de ofte speile hverandre. 

Det betyr nok ikke noe negativt, tippet hun gjerne vil du skal sette pris på henne.

det kan og bety at man vil hecde seg over den andre. Liksom få cred for det den andre sa først

Skrevet
1 hour ago, Maleficenta said:

det kan og bety at man vil hecde seg over den andre. Liksom få cred for det den andre sa først

Eller det kan bare bety at hun har dårlig fantasi... 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Kjøp noe på tull eks interiør

(Feks en dekorpapegøye)

Anonymkode: 0c9e4...997

Jaaaaaa😂 Jeg tror jeg går for den

AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (6 timer siden):

Begge deler er ok å bruke. Det er iflg Språkrådet ikke galt å bruke svigersøster.

Tror kanskje det kommer an på lokale dialekter, hva man foretrekker å bruke av svigersøster eller svigerinne.

Uansett...ts, kan du gi litt flere detaljer og eksempler på at hun kopierer og hermer etter deg? Interiørstil hjemme? Klær? Kjøp av bil? Gå på samme kurs?

Sånn typ, et politisk ståsted som handler om en persons leveregler, og så blir man brydd av at noen andre lever annerledes. For eksempel kan man sammenlikne situasjonen med en veganer vs en som spiser kjøtt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...