AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #1 Skrevet 30. juni 2023 Inspirert av tråd om det blir huskrakk. Jeg tenker at hyttemarkedet står først i køen med tanke på et eventuelt krakk. Hytter er som kjent et luksusgode og det første man kvitter seg med hvis tidene blir trange. Samtidig er hytteeiere de som i hovedsak har god økonomi i utgangspunktet. Jeg har fulgt med i hyttemarkedet en god stund. Mitt inntrykk er at objekter for tiden ligger lenge og at det er få nye objekter som legges ut for salg, dog ingen tegn til panikk. Er det stille før stormen? Tror dere det blir et stort slipp snart, og når? Tror dere det blir et krakk? Anonymkode: 9a48c...15b 1
Snok1 Skrevet 30. juni 2023 #2 Skrevet 30. juni 2023 Markedet for hytter og lystbåter faller først. 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #3 Skrevet 30. juni 2023 Kjøpte en billig hytte for å bruke den, ikke selge den så bryr meg ikke. Men det går sikkert tregere å selge nå. Vanskelig å selge elbiler også nå. Betal ned all gjeld raskest mulig er mitt tips. 3 år til vi er gjeldfrie! Anonymkode: d5dfd...2bc 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #4 Skrevet 30. juni 2023 Det er det vel allerede? Ikke krakk, men laber interesse. Anonymkode: d682e...305 3
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #5 Skrevet 30. juni 2023 Blir det økonomisk trangt kvitter folk seg med det de kan leve uten. Motorsykkel, båt, bil nr 2, ferie. Hytte er en såpass stor investering at jeg tror det er i utgangspunkt folk med god råd som kjøper, ikke de som er økonomisk utsatt. Det blir nok heller lite salg. Jeg vil faktisk anta at det kommer boligkrakk før det blir hyttekrakk. Anonymkode: 45203...f09
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #6 Skrevet 30. juni 2023 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Kjøpte en billig hytte for å bruke den, ikke selge den så bryr meg ikke. Anonymkode: d5dfd...2bc Det er jo fint for deg, men jeg spekulerer på om det kommer flere hytter ut for salg, for vi vil gjerne kjøpe ☺️ Vi trenger ikke å vente på noe krakk (selv om det er interessant hvis det skjer), men det virker labert på tilbudssiden nå. ts Anonymkode: 9a48c...15b
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #7 Skrevet 30. juni 2023 Vi solgte en hytte uten strøm/vann/vei under "viruset". Hadde aldri fått fått solgt den nå Men da var folk helt ville etter å kjøpe den. Anonymkode: d5dfd...2bc
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #8 Skrevet 30. juni 2023 5 minutter siden, AnonymBruker said: Det er jo fint for deg, men jeg spekulerer på om det kommer flere hytter ut for salg, for vi vil gjerne kjøpe ☺️ Vi trenger ikke å vente på noe krakk (selv om det er interessant hvis det skjer), men det virker labert på tilbudssiden nå. ts Anonymkode: 9a48c...15b Finnes masse billige hytter til salgs, men mange har dårlig beliggenhet, feks nær E6 etc. Støy er det jeg unngår 100% Anonymkode: d5dfd...2bc
Knirke Skrevet 30. juni 2023 #9 Skrevet 30. juni 2023 Det blir nok ikke noe krakk, nei. Men stillstand i markedet? Absolutt. Forskjellen på hus og hytte er at de fleste, både lavt og normalt lønnede, har lån på huset. Når folk blir tvunget til å selge boligen fordi de ikke klarer rentene kan man begynne å snakke om krakk. De som har lån på hytta har god råd, og har også råd til økte renter. Det er også mange flere som spekulerer i bolig enn i hytter. Hytte kjøper man helst for å bruke den selv, ikke som investeringsobjekt. Jeg tenker det er mange gode kjøpsmuligheter i årene som kommer.
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #10 Skrevet 30. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er jo fint for deg, men jeg spekulerer på om det kommer flere hytter ut for salg, for vi vil gjerne kjøpe ☺️ Vi trenger ikke å vente på noe krakk (selv om det er interessant hvis det skjer), men det virker labert på tilbudssiden nå. ts Anonymkode: 9a48c...15b Du mener prisen. Hvor i landet? Knirke skrev (13 minutter siden): Det blir nok ikke noe krakk, nei. Men stillstand i markedet? Absolutt. Forskjellen på hus og hytte er at de fleste, både lavt og normalt lønnede, har lån på huset. Når folk blir tvunget til å selge boligen fordi de ikke klarer rentene kan man begynne å snakke om krakk. De som har lån på hytta har god råd, og har også råd til økte renter. Det er også mange flere som spekulerer i bolig enn i hytter. Hytte kjøper man helst for å bruke den selv, ikke som investeringsobjekt. Jeg tenker det er mange gode kjøpsmuligheter i årene som kommer. Jeg har en kjøper, men vi har ikke snakket om pris. Takst en mill. og hytta er ikke uten feil og mangler. Men det står i tilstandsrapporten som hen har fått. Nå er det ikke tillat med selgerskifteforsiking uten bruk av megler eller propr no. En jeg kjenner sier har du en kjøper, har du en kjøper, men hen eier hus til seks mill. Hytta er ikke belånt. Men utgifter følger med. Bare tanken på å være avhengig av andre når det gjelder vedlikehold gjør meg dårlig. Jeg har tapt på kjøpet, er klar over det, men hvis hen som er interessert går med på takst, uansett må jeg annonsere for å få forsikringa. Ja, tror hyttemarkedet har falt, hvis det ikke er snakk om en hytte til xx antall millioner. Anonymkode: 265c3...680
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #11 Skrevet 30. juni 2023 Det kan jeg ikke svare på, men jeg har en krakk på hytta. Anonymkode: b3e5a...2b7 1
Gliffy Skrevet 30. juni 2023 #12 Skrevet 30. juni 2023 Ser ikke sånn ut per nå. Tror de fleste har mye å gå på med å kutte i forbruket før det får så langt at de må selge hytta.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå