AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #1 Skrevet 29. juni 2023 At du rett og slett kommer til et punkt der du ikke takler en person lenger? Jeg har det slik nå, helt sykt... taklet henne fint i flere år, men jo mer vi snakker/er sammen, jo mer avsmak får jeg. Bør nok lære meg å sette grenser, for føler at jeg har funnet meg i altfor mye, for lenge. Hvis du har opplevd det samme, hvordan gikk du frem? Fader man de bare ut? Dette er en person det ikke går an å snakke med, hun ser kun sin side uansett. Anonymkode: f7965...270 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #2 Skrevet 29. juni 2023 Jeg tok det opp og sa fra at jeg ikke ville fortsette vennskapet Anonymkode: c5106...417
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #3 Skrevet 29. juni 2023 Fikk litt ick av den ene kompisen som alltid bare syns synd på seg selv, klandrer feminisme og dagens samfunn i stedet for å ta et innblikk i seg selv. Går alltid og sutrer over hvor vanskelig det er å være mann nå til dags bla bla bla... Takler han faktisk ikke lengre. Prøvde å snakke med ham ift at det ikke hjelper å syns synd på seg selv, man må faktisk ha selv innsikt nok til å se at kanskje er det noe han selv bør jobbe med. Til slutt gikk jeg lei, og avsluttet vennskapet. Sa rett og slett at jeg ikke orker å omgås med ham. Anonymkode: 90ddc...690 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #4 Skrevet 30. juni 2023 Ja. Er venner med et par, hvor han prøver seg stadig. Seksuell trakassering hele veien. De er i åpent forhold og han tror at maser han nok, vil jeg gi etter. Overvektig og totalt ikke min type, og jeg Har sagt fra at det ikke er noe for meg, for meg foregår slikt kun i forhold…. likevel fortsetter han med slibrighetene sine. Blir kvalm av hele greia. Er også andre måter han er respektløs på, så man blir rett og slett uvel… Anonymkode: 72062...884 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #5 Skrevet 30. juni 2023 Min barndomsvenninne som jeg vokste opp med fikk jeg det med. Jeg ble brukt som emosjonell søppelkasse da hun slet. Hun gjorde forferdelige ting mot andre mennesker, uten at hun brydde seg en døyt om det. Dette pågikk i mange år. Jeg prøvde å fase ut. Men det funket ikke. Så til slutt dumpet jeg henne, uten å gå veldig inn på detaljene. Feigt, ja. Men jeg klarer ikke å si til et annet menneske at jeg ikke liker deg som person, og synes du er et dårlig menneske.. Anonymkode: ef081...488
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #6 Skrevet 30. juni 2023 Jeg sa ifra om ting jeg synes var ugreit også faset jeg ut kontakten. Hun er fæl til å blande seg i ting og baksnakke andre. Anonymkode: 7e926...56f
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #7 Skrevet 30. juni 2023 Ja, det gjelder vel de fleste. Jeg har utløst det selv hos andre, og jeg har fått det selv. I voksen alder har jeg liten tro på å dumpe venner tvert, men å redusere kontakten over en kortere eller lengre periode er innimellom helt nødvendig. Trenger ikke annonsere det til vedkommende heller, for stort sett handler det ikke om at den andre gjør ting som er galt, men at man ikke matcher så godt lenger. Det kan jo komme tilbake med tid og stunder. Anonymkode: 3dc90...279 1 1 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #8 Skrevet 30. juni 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Ja, det gjelder vel de fleste. Jeg har utløst det selv hos andre, og jeg har fått det selv. I voksen alder har jeg liten tro på å dumpe venner tvert, men å redusere kontakten over en kortere eller lengre periode er innimellom helt nødvendig. Trenger ikke annonsere det til vedkommende heller, for stort sett handler det ikke om at den andre gjør ting som er galt, men at man ikke matcher så godt lenger. Det kan jo komme tilbake med tid og stunder. Anonymkode: 3dc90...279 Syns det her er en bra og voksen måte å håndtere slikt. Anonymkode: f7e3e...a18
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #9 Skrevet 30. juni 2023 om man skal bruke slike fraser kan man i det misnte bruke dem riktig... 🤯 Anonymkode: 3eb42...c20
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #10 Skrevet 30. juni 2023 Venner er ikke folk man trenger «avslutte» noe med gitt at de ikke er ufine etc. For normalt greie folk en bare ikke har noe tilfelles med eller til overs for? Slutt å be dem over. Slutt å initiere. Og begynn å si det ikke passer. Vennskap både skal og blr gli over i bekjentskap i løpet av livet. Av og til glir de tilbake når en livsfase er over (kvinner blir typisk og dessverre veldig «mamma» når de får barn og har en 4-6 år der det er umulig å snakke til dem som mennesker. Men det går i minst halvparten av tilfellene over. Og da plukker man opp igjen vennskapet). Folk har et behov for å dramatisere livet sitt. At du ikke har lyst å treffe en venn mer enn et par ganger i året er ikke dramatisk - det er normalt. Null behov for å avklare eller forklare (om ikke din venn er sosialt helt ute og kjører, og da faller de inn under «ufine») Anonymkode: c10e4...62b 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #11 Skrevet 30. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): om man skal bruke slike fraser kan man i det misnte bruke dem riktig... 🤯 Anonymkode: 3eb42...c20 Hva skulle man skrevet? «The platonic ick»? 😂 Anonymkode: f7965...270 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #12 Skrevet 1. juli 2023 AnonymBruker skrev (22 timer siden): om man skal bruke slike fraser kan man i det misnte bruke dem riktig... 🤯 Anonymkode: 3eb42...c20 Eller forklart for oss gamle fossiler hva dette er for et begrep👍 Anonymkode: 7a68d...a2a
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #13 Skrevet 1. juli 2023 "The ick" må være verdens mest idiotiske uttrykk. Anonymkode: cca9c...f29 2 2
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #14 Skrevet 1. juli 2023 Ei venninne med personlighetsforstyrrelse. Hun antar det verste med en gang og går til fullt angrep ved de minste og merkeligste ting. Veldig krevende! Måtte trappe ned på kontakten. Anonymkode: 20a19...3e9
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #15 Skrevet 1. juli 2023 6 hours ago, AnonymBruker said: "The ick" må være verdens mest idiotiske uttrykk. Anonymkode: cca9c...f29 Enig, tror nesten jeg hadde måttet droppe venner om de begynte å snakke om å "få ick". Anonymkode: 82fe4...d9b 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #18 Skrevet 1. juli 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hva ER det?! Anonymkode: a6970...dd1 Det er gen z sin versjon av eww Anonymkode: 7e926...56f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå