AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #1 Del Skrevet 29. juni 2023 Jeg har kontakt med en mann som jeg kunne tenke meg en fremtid med, men jeg mister lysten når jeg ser hvor liten vilje og mot han har til å endre kostholdet for å gå ned i vekt. Han bør gå ned 50 kg i vekt. Det er ganske mye ja, men jeg har selv klart å gå ned 60 kg i vekt ved hjelp av knekkebrød dietten. Og jeg klarer å holde vekten siden jeg har lært meg hva og hvor mye jeg kan spise. Når jeg forteller han dette og gir han råd og tips så bare sier han ja eller nei. Han skal plutselig ikke veie seg før august hos legen sin, og jeg sier han må veie seg hver uke for å følge vekten. Jeg gav han råd om å begynne på knekkebrød dietten, og spise sunn middag i tillegg, da sier han bare ja men jeg spiser grovt knekkebrød om morgen. Og i dag var han ute å spiste og da spiste han halve pizzaen. Han var så mett og klarte ikke mer sa han. Så jeg mister lysten til å ha kontakt med han rett og slett. Når jeg sa at jeg syns ikke han tar det på alvor å gå ned i vekt så svarte han meg ikke. Han sa og at det var ikke lurt å gå ned fort i vekt. Altså han kommer med motargumenter ved å prøve å spise sunnere og mindre. Jeg mister lysten og blir kvalm av dette tafatte greiene. Må få dette ut. Han får gjøre som han vil, er hans kropp men da må han ikke klage på vekten sin heller. Anonymkode: 2cba6...91e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #2 Del Skrevet 29. juni 2023 Han har jo ikke lyst å gå ned i vekt. Anonymkode: 64b28...7f8 17 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #3 Del Skrevet 29. juni 2023 Herregud, la nå mannen være i fred. Anonymkode: df189...4cb 16 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #4 Del Skrevet 29. juni 2023 Du klarer ikke å slanke andre enn deg selv. La ham gå. Anonymkode: b912a...908 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duff Skrevet 29. juni 2023 #5 Del Skrevet 29. juni 2023 Han må da selv få lov til å bestemme hva han vil ang vekta. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #6 Del Skrevet 29. juni 2023 Du kan ikke endre han. Han må ønske det selv. Noe han tydeligivs ikke ønsker på dette tidspunktet. Det kan være han også synees du maser og kanskje til og med høres 'nyfrest' ut. Anonymkode: b1342...8d0 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #7 Del Skrevet 29. juni 2023 Du kan ikke gjøre noe med dette. Selvfølgelig ønsker han å gå ned i vekt når han er såpass overvektig, men det hjelper nada med en som står og maser fra sidelinjen. Moove on. Anonymkode: 359e6...472 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #8 Del Skrevet 29. juni 2023 Han har jo selv sagt at han må ned i vekt, og jeg har gitt han råd og alt. Men er jo tydelig at han ikke vil ned i vekt ja. Jeg vet jo selv at det er viljen og mot som gjelder for å gå ned vekt. Har en ikke det så går det jo ikke. Ja jeg skal la han være så får han gjøre som han vil. Anonymkode: 2cba6...91e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #9 Del Skrevet 30. juni 2023 Når din metode er å fjerne alt som heter matglede (knekkebrød), så forstår jeg at han ikke vil bruke den. Om man er glad i mat, men må ned i vekt så må kaloriforbruket kraftig opp å man må velge sine gleder. Om han elsker lasagne eller biff, så bør kalori regning og trening bygges rundt de gode mat gleder, ikke spise for å overleve metoden. Anonymkode: 3dd48...c3d 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #10 Del Skrevet 30. juni 2023 Hva hadde du trengt fra andre for å starte på den jobben da du var overvektig? Anonymkode: 430e0...b02 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåjojo Skrevet 30. juni 2023 #11 Del Skrevet 30. juni 2023 Uansett hvor stort behov noen har for å gå ned i vekt, så bør de vel få gjøre det på sin egen måte? Dietter er ikke for alle, og om han har en avtale med fastlegen, så bør han holde seg til den. Kanskje er ikke motivasjonen stor nok akkurat nå, men at han finner den om 6 mnd. Og han har jo helt rett i at man ikke bør gå ned for fort. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #12 Del Skrevet 30. juni 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg har kontakt med en mann som jeg kunne tenke meg en fremtid med, men jeg mister lysten når jeg ser hvor liten vilje og mot han har til å endre kostholdet for å gå ned i vekt. Han bør gå ned 50 kg i vekt. Det er ganske mye ja, men jeg har selv klart å gå ned 60 kg i vekt ved hjelp av knekkebrød dietten. Og jeg klarer å holde vekten siden jeg har lært meg hva og hvor mye jeg kan spise. Når jeg forteller han dette og gir han råd og tips så bare sier han ja eller nei. Han skal plutselig ikke veie seg før august hos legen sin, og jeg sier han må veie seg hver uke for å følge vekten. Jeg gav han råd om å begynne på knekkebrød dietten, og spise sunn middag i tillegg, da sier han bare ja men jeg spiser grovt knekkebrød om morgen. Og i dag var han ute å spiste og da spiste han halve pizzaen. Han var så mett og klarte ikke mer sa han. Så jeg mister lysten til å ha kontakt med han rett og slett. Når jeg sa at jeg syns ikke han tar det på alvor å gå ned i vekt så svarte han meg ikke. Han sa og at det var ikke lurt å gå ned fort i vekt. Altså han kommer med motargumenter ved å prøve å spise sunnere og mindre. Jeg mister lysten og blir kvalm av dette tafatte greiene. Må få dette ut. Han får gjøre som han vil, er hans kropp men da må han ikke klage på vekten sin heller. Anonymkode: 2cba6...91e Du maser. Uansett hvor motivert han var før han møtte deg, drepte maset ditt alt som var av motivasjon. Jeg hater knekkebrød, og hadde ikke klart å bare leve på det fordi et menneske som er interessert i meg, maser om det. Å veie seg hver uke er også masete, og unødvendig, all den tid man gjerne har variasjoner fra dag til dag. Dating skal handle om kos, det å bli kjent med hverandre og ha det gøy sammen, ikke konstant mas om slanking og skam over å ha spist pizza. Du er ikke mammaen hans. Anonymkode: fbaf1...a1a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #13 Del Skrevet 30. juni 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Han har jo selv sagt at han må ned i vekt, og jeg har gitt han råd og alt. Men er jo tydelig at han ikke vil ned i vekt ja. Jeg vet jo selv at det er viljen og mot som gjelder for å gå ned vekt. Har en ikke det så går det jo ikke. Ja jeg skal la han være så får han gjøre som han vil. Anonymkode: 2cba6...91e Har han spurt om råd? Har han spurt om kritikk og daglig mas? Jeg tenker nei. Anonymkode: fbaf1...a1a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 30. juni 2023 #14 Del Skrevet 30. juni 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Du klarer ikke å slanke andre enn deg selv. La ham gå. Anonymkode: b912a...908 Så inderlig sant! Hør på AB her, TS, og la den stakkars mannen som du ønsker å forme i ditt bilde gå! Stakkars fyr, jeg klarer ikke å la være å undres over hva du vil endre med ham hvis han går ned i vekt. Frisyre? Klesstil? Musikksmak? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #15 Del Skrevet 30. juni 2023 Dere passer ikke sammen. Du er åpenbart livredd for å legge på deg igjen, noe som faktisk er litt sannsynlig om du flytter sammen med denne mannen. Det blir som at en tørrlagt alkoholiker flytter sammen med en aktiv alkoholiker. Samtidig fortjener han en som ikke ønsker å totalt endre ham før dere i det hele tatt er sammen. Det er lov å kjøre egen helse i grøfta. Har selv hatt anoreksi, og vet at en ny kjæreste som umiddelbart la seg oppi mine vaner hadde vært uaktuelt på det tidspunktet. Anonymkode: 97403...87b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #16 Del Skrevet 30. juni 2023 Du kan ikke starte et forhold med å skulle endre han du har valgt ut.. Anonymkode: 4312a...fb1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #17 Del Skrevet 30. juni 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Dere passer ikke sammen. Du er åpenbart livredd for å legge på deg igjen, noe som faktisk er litt sannsynlig om du flytter sammen med denne mannen. Det blir som at en tørrlagt alkoholiker flytter sammen med en aktiv alkoholiker. Samtidig fortjener han en som ikke ønsker å totalt endre ham før dere i det hele tatt er sammen. Det er lov å kjøre egen helse i grøfta. Har selv hatt anoreksi, og vet at en ny kjæreste som umiddelbart la seg oppi mine vaner hadde vært uaktuelt på det tidspunktet. Anonymkode: 97403...87b Dette er et godt poeng! For din egen del, TS, for at du ikke skal havne tilbake i gamle rutiner med en som ikke klarer eller vil kutte ut mye usunn mat, så er det best at du oppgir prosjektet "endre mannen" og lar han gå. Anonymkode: 359e6...472 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå