Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har noen «venner» som stadig utnytter meg økonomisk. 

Ber meg stadig om penger til bensin, ber meg vippse 500kr om de F eks må hente meg når vi omgås, fordi de «ikke har penger».., Mens de skryter av at de nettopp har brukt 200 000kr på ungene sine… 

Skal vi samles og spise mat, ender det alltid med at jeg betaler.

Ber meg legge ut for mat til ungene og sier de skal vippse senere. Blir løyet rett i ansiktet med «jeg har vippset i kveld, kommer sikkert inn i løpet av kvelden eller om et par dager»… Fe pengene kommer aldri og jeg vet ikke hvordan si ifra fordi jeg allerede har blitt kalt frekk fordi jeg ikke gjorde som de forestilte seg, å bli med de på et arrangement, fordi det virka som de så for seg at jeg skulle punge ut der også. De «glemmer» stadig lommeboka…  Det verste er den totalt respektløsheten og løgnene… 

I går kosta det meg 800kr å omgås. De ber meg alltid om å «legge ut» for. Og er det ikke store beløp, er det «småbeløp» som å kjøpe de mat eller drikke, som jeg aldri får tilbake, mens de stadig legger ut masse dyr og god mat de kjøper i helgene mens jeg får skakkjørt økonomien totalt fordi jeg er alene og minsteufør. 

Hvordan kommer man seg ut av slike såkalte «vennskap»?

Anonymkode: 97c72...4b1

• Hjerte 8
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

❤️ 

Kan du komme dem i forkjøpet med å be dem legge ut neste gang?

Anonymkode: 68d1f...8aa

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Neste gang kan vel du glemme lommeboka. Og så sender du vipps-krav til alle for det de skylder.

Anonymkode: 7d232...c7f

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Neste gang kan vel du glemme lommeboka. Og så sender du vipps-krav til alle for det de skylder.

Anonymkode: 7d232...c7f

Glemmer jeg lommeboka går det jo utover barna… Voksne mennesker driver ikke på sånn. 

AnonymBruker
Skrevet

Slutt å omgås de 

Anonymkode: 7314b...aac

• Liker 14
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Bare send vipskrav-enkelt og greit

Anonymkode: a1a30...ce2

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Prøv noe nytt :

Ordet NEI. 

Anonymkode: bd432...3a8

• Liker 14
  • Nyttig 8
Skrevet

Sånne venner har jeg aldri hatt. De ville uansett ikke vart særlig lenge eller de ville fått klar beskjed.

Jeg lar meg ikke utnytte.

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Edit: 

I går kosta det meg 800kr å omgås. De ber meg alltid om å «legge ut» for. Og er det ikke store beløp, er det «småbeløp» som å kjøpe de mat eller drikke, som jeg aldri får tilbake, mens de stadig legger ut bilder på SoMe av masse dyr og god mat de kjøper i helgene og ting de er med på, mens jeg får skakkjørt økonomien totalt fordi jeg er alene og minsteufør. 

Skrevet

Ta deg selv i nakken. Dette blir for dumt. Få deg noen "billigere" venner.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
ThereGoesBob skrev (Akkurat nå):

Ta deg selv i nakken. Dette blir for dumt. Få deg noen "billigere" venner.

Såklart jeg skal få andre venner hvor fokuset ikke er at det skal koste så mye hver gang man omgås og at man betaler hver for sitt. 

AnonymBruker
Skrevet

Du blir utnyttet og det er ikke noe godt. Så enten får du si nei og være beinhard eller komme deg vekk fra dem. Du har jo ikke råd til å betale for de. 

Anonymkode: cd997...650

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ei sånn venninne. For å si det sånn er det ikke en person jeg omgås nå. Det vil aldri bli bedre, og du vil fortsette å bli utnyttet økonomisk, om du ikke sier tydelig i fra om at dette ikke er greit. Og blir det ikke bedre da, må du nesten bare kutte ut vedkommende (så frem du ikke syns det er viktigere for deg å bevare vennskapet fremfor å ta grep for å unngå bli utnyttet økonomisk)

Men jeg har selvsagt også venner jeg kan spandere både drikke og mat på når vi er ute, fordi de også gjør det samme til meg.

Anonymkode: c18c9...3bc

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvorfor legger du ut så ofte og mye? Og du legger ut mer før det som skyldes har blitt tilbakebetalt? 

Jeg låner ut til en person støtt og stadig, men prøver å begrense det til et par hundre kroner, og jeg låner jo ikke ut mer før pengene har kommet inn.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg hadde ei sånn venninne. For å si det sånn er det ikke en person jeg omgås nå. Det vil aldri bli bedre, og du vil fortsette å bli utnyttet økonomisk, om du ikke sier tydelig i fra om at dette ikke er greit. Og blir det ikke bedre da, må du nesten bare kutte ut vedkommende (så frem du ikke syns det er viktigere for deg å bevare vennskapet fremfor å ta grep for å unngå bli utnyttet økonomisk)

Men jeg har selvsagt også venner jeg kan spandere både drikke og mat på når vi er ute, fordi de også gjør det samme til meg.

Anonymkode: c18c9...3bc

Hadde det vært så vel, men når jeg F eks foreslår at vi betaler hver for oss, så blir det avvist. F eks ved sammenkomster. Det er også mange andre ting jeg ikke skal nevne, men som er langt over grensene og som viser totalt mangel på respekt for mine grenser. Det er veldig uvanlig. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er su venner med sånne ekle mennesker? Er det ikke bedre å være ensom enn å henge med drittsekker?

Anonymkode: 13641...ec7

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
norw skrev (Akkurat nå):

Hvorfor legger du ut så ofte og mye? Og du legger ut mer før det som skyldes har blitt tilbakebetalt? 

Jeg låner ut til en person støtt og stadig, men prøver å begrense det til et par hundre kroner, og jeg låner jo ikke ut mer før pengene har kommet inn.

Fordi de maser ofte og mye. Manipulerer. Lyver. «skal vi møtes, kan du legge ut for bensin da vi ikke har penger» støtt og stadig… og det er mye bensinpenger, ikke bare litt… som om de tror jeg ikke vet hvor mye bensin går Per mil. Har for tiden ikke bil så de kjører og henter. Var in nærheten og jeg spurte om de stakk innom med en pizza, om jeg vippset. Ok, men da var spørs kort om jeg kunne «legge ut» for pizza til ungene deres også…. De skulle vipse dagen etter. Skjer ikke, så jeg etterlyste de pengene nå som det er ganske tomt og jeg trenger pengene selv… Da blir jeg bare løyet til. Jeg venter arv om en måneds tid, og de presterer å nevne: snart får du jo en klekkelig sum mellom hendene 🙄 som om de har noe med det… de ville veldig at jeg skulle bli med de på tur men jeg takket nei (for jeg vet at de ville planlagt at jeg skal betale for alt der også) 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fordi de maser ofte og mye. Manipulerer. Lyver. «skal vi møtes, kan du legge ut for bensin da vi ikke har penger» støtt og stadig… og det er mye bensinpenger, ikke bare litt… som om de tror jeg ikke vet hvor mye bensin går Per mil. Har for tiden ikke bil så de kjører og henter. Var in nærheten og jeg spurte om de stakk innom med en pizza, om jeg vippset. Ok, men da var spørs kort om jeg kunne «legge ut» for pizza til ungene deres også…. De skulle vipse dagen etter. Skjer ikke, så jeg etterlyste de pengene nå som det er ganske tomt og jeg trenger pengene selv… Da blir jeg bare løyet til. Jeg venter arv om en måneds tid, og de presterer å nevne: snart får du jo en klekkelig sum mellom hendene 🙄 som om de har noe med det… de ville veldig at jeg skulle bli med de på tur men jeg takket nei (for jeg vet at de ville planlagt at jeg skal betale for alt der også) 

Og da jeg takket nei for femte gang, pent, høflig med velbemidlede ord, og svarte at nei det passer ikke for meg, fikk jeg en lang og stygg  melding om hvor frekk jeg er… DET var dråpen…. Men de maser fortsatt…

Så jeg bare fatter ikke at folk ser på andre mennesker som vandrende minibanker… 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Og da jeg takket nei for femte gang, pent, høflig med velbemidlede ord, og svarte at nei det passer ikke for meg, fikk jeg en lang og stygg  melding om hvor frekk jeg er… DET var dråpen…. Men de maser fortsatt…

Så jeg bare fatter ikke at folk ser på andre mennesker som vandrende minibanker… 

Du lar dem jo behandle deg som en vandrende minibank.

Du må slette og blokkere disse folka. 

• Liker 14
Gjest QL2yBCGXlW
Skrevet

Du trenger ikke å møte de igjen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...