Gå til innhold

Læreren kjeftet på sønnen min etter skoletid

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok med barna til lekeplass og sønnen min hadde en dårlig dag og skrek og kastet sand rundt seg.

Jeg jobbet med saken og hadde min egen strategi, selv om på det tidspunktet satt jeg lenger unna på en benk med bok.

Det er noe mindre sted og læreren kom også forbi tilfeldigvis og kjeftet og var myndig mot sønnen.  Det virket som at sønnen min ble skremt.

Jeg synes det var unødvendig siden jeg hadde strategi for å rette opp sønnens oppførsel.  Synes ikke det er riktig at læreren prøver å bli lærer etter skoletid.

Jeg har tenkt litt på dette i to dager. Jeg ble også litt fornærmet da jeg ble undegravd som mor.

Bør jeg sende klage /snakke med noen eller læreren?

Anonymkode: 725b7...9db

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei så klart skal du ikke det, ærlig talt. Det er bra læreren tok ansvar, du skriver jo selv at du satt et stykke unna med en bok.

• Liker 27
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Og hvilken strategi hadde du tenkt deg? 

Anonymkode: 983e2...10b

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde kjefta på deg, og sagt klart i fra til barnet ditt. 🙄

Anonymkode: 9c548...e8c

• Liker 12
  • Nyttig 3
Skrevet

Bra gjort av læreren. Og til neste gang, så får du holde styr på gullungen din.

• Liker 24
  • Nyttig 2
Gjest theTitanic
Skrevet

Ah, den svært virksomme boklesestrategien.....  

Når man går forbi og ser et frustrert, sint og utagerende barn skrike og hive rundt seg, og mor sitter på en benk langt unna med nesen i en bok, så kan denne strategien forveksles med "la barnet seile sin egen sjø" - strategien. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg hadde kjefta på deg, og sagt klart i fra til barnet ditt. 🙄

Du hadde kjeftet på mor?? 

Anonymkode: 181d4...6bc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du hadde kjeftet på mor?? 

Såklart. Hennes barn, hennes ansvar. Greit at "it takes a village", men hun kan jo i det minste gidde å oppdra sitt eget barn.

• Liker 22
Gjest Elooon
Skrevet (endret)

Jeg hadde også kjeftet på sønnen din og på mor :) Kjefter når jeg ser folk og barn som ikke oppfører seg. 

Helt riktig gjort av læreren.

Endret av Elooon
AnonymBruker
Skrevet

Ja, ser ut til at strategien din fungerer kjempegodt.

Tenker det er bra du får hjelp.

Anonymkode: 11616...225

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Såklart. Hennes barn, hennes ansvar. Greit at "it takes a village", men hun kan jo i det minste gidde å oppdra sitt eget barn.

Du har kanskje ikke barn skjønner jeg.. men barn kan ha diagnoser som gjør at det «klikker» for de om noe ikke blir slik de kunne tenkt.

jeg jobber med barn m diagnoser og du bør være svært forsiktig med hvordan du håndterer situasjoner rundt disse barna kontra A4 barn 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tok med barna til lekeplass og sønnen min hadde en dårlig dag og skrek og kastet sand rundt seg.

Jeg jobbet med saken og hadde min egen strategi, selv om på det tidspunktet satt jeg lenger unna på en benk med bok.

Det er noe mindre sted og læreren kom også forbi tilfeldigvis og kjeftet og var myndig mot sønnen.  Det virket som at sønnen min ble skremt.

Jeg synes det var unødvendig siden jeg hadde strategi for å rette opp sønnens oppførsel.  Synes ikke det er riktig at læreren prøver å bli lærer etter skoletid.

Jeg har tenkt litt på dette i to dager. Jeg ble også litt fornærmet da jeg ble undegravd som mor.

Bør jeg sende klage /snakke med noen eller læreren?

Anonymkode: 725b7...9db

Bra læreren snakket til din sønn når du åpenbart ikke klarer det

Anonymkode: 5f932...8df

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi var på stranden forleden dag. Der var en unge som gikk og trampa på lekene til guttungen vår, gikk midt oppi sandslottet hans, slo meg med en kvist og til slutt skulle han kaste sand på mitt 2-år gamle barn. Uten at foreldrene gjorde noe som helst. Og deres «strategi» var at de var for sent ute, så jeg gikk bort og ropte nei - moren som var opptatt med å sole seg kom løpende og faren som gikk med tlf i hånden de to timene de var der bestemte at de skulle dra. Ok tenker jeg, om man ikke kan følge ungen sin såpass at man avverger at sånt skjer - da har hvem som helst lov til å si ifra, og du som mor burde skamme deg litt for ikke å ha gjort en god nok jobb i å veilede barnet ditt i akkurat den situasjonen. 

Anonymkode: 691f8...f9a

• Liker 23
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du har kanskje ikke barn skjønner jeg.. men barn kan ha diagnoser som gjør at det «klikker» for de om noe ikke blir slik de kunne tenkt.

jeg jobber med barn m diagnoser og du bør være svært forsiktig med hvordan du håndterer situasjoner rundt disse barna kontra A4 barn 

Og da er det god håndtering å sitte på en benk et stykke unna å lese ?

Anonymkode: 11616...225

• Liker 14
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Alle har jo en eller annen diagnose nå om dagen...

Anonymkode: 5f932...8df

• Liker 18
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Her var det mange karens som svarer.

sinte furte umulige barn må til tider rase fra seg på egenhånd.

unødvendig å kjefte, men ikke gidd å klag.. legg det bak deg 

Anonymkode: 973ae...dcd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Både har barn og jobber med barn. Har mer tro på å være proaktiv, og tilstedeværende. Sandkassa på lekeplassen er kanskje ikke helt stedet for et barn som allerede er uregulert og utenfor toleransevinduet sitt, og hvertfall ikke når mor svarer på hans måte å si at han overhodet ikke har det okay med blank avvisning i form av en bok et stykke unna.

• Liker 11
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Enig med flere andre her, man skal ikke kjefte på andres barn. Barn med autisme eller aspergers kan for eksempel «overreagere» i visse situasjoner, men det er viktig at mor eller far får takle situasjonen på egen hånd. 

Anonymkode: df8a8...dbc

Gjest WhisperingWind
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Dette var ikke et diagnose barn. 

HAR du barn med diagnose som utagerer er det DIN jobb og ansvar å forhindre situasjoner som kan spinne ut av kontroll og da holde deg tett på ungen og stoppe uønsket atferd. 

Du kan faktisk ikke forvente at folk skal vite at ungen din har spesielle behov. Iallefall ikke når ungen er overlatt til seg selv. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...