AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #1 Skrevet 29. juni 2023 Jeg og mannen skilte lag for cirka 6 måneder siden. Det har vært 6 intense måneder, med salg av felles bolig, kjøp av to nye boliger og alt som hører med en skilsmisse. I løpet av denne perioden har barnet vårt på snart 5 år, bodd mest sammen med meg. Dette fordi barnefars bosituasjon var mer ustabil enn min, jeg bodde fast hos mine foreldre, der hadde både jeg og barnet hvert vårt rom. Mens barnefar leide rom i ett kollektiv i påvente av flytting til sin nykjøpte leilighet. Nå som far er på plass i sin nye leilighet hadde jeg håpet på at far skulle ta mer initiativ til å være med barnet sitt. Men han har ikke ønsket noe samvær mer enn 1-2 ganger i måneden. Da kun i noen timer hver gang. Barnet vårt savner pappaen sin og det har både jeg og barnet sagt til barnefar. Men likevel ønsker ikke far mer samvær, han har på en måte bare gått helt bort fra farsrollen. Dette er kjemperart fordi han var en svært engasjert og aktiv far før skilsmissen. Hva har skjedd? Svaret jeg får av barnefar er at det ikke passer, han må på jobb osv. Det er uansett kjempetrist for sønnen vår som savner faren sin. Vi har begge to bare ett barn. Anonymkode: 48bf5...e6c 6
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #2 Skrevet 29. juni 2023 Kor gammalt er barnet? Anonymkode: 86550...ee4
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #3 Skrevet 29. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kor gammalt er barnet? Anonymkode: 86550...ee4 Les hi 🫠🙄 Anonymkode: 9376a...a48 9 4
Mamajune11 Skrevet 29. juni 2023 #4 Skrevet 29. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kor gammalt er barnet? Anonymkode: 86550...ee4 «I løpet av denne perioden har barnet vårt på snart 5 år,» 2
smurfebuss Skrevet 29. juni 2023 #5 Skrevet 29. juni 2023 Har dere ikke vært på familievernkontoret for megling i forbindelse med skilsmissen? Hva ble dere enige om samvær der? Hvis far ikke viser tegn til å ta initiativ selv, så må du ta det for ham: be om ny samtale på familievernkontoret og ta det derfra. 9 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #6 Skrevet 29. juni 2023 Kanskje far er deprimert? Siden han ikke er så interessert. Anonymkode: e65dd...7bf 4 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #7 Skrevet 29. juni 2023 Min erfaring er at menn takler samlivsbrudd ekstremt dårlig. Mye dårligere enn kvinner. Jeg møter en del via jobb. Forhåpentligvis henter han seg inn igjen. Anonymkode: e0e4a...1f4 5 3 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #8 Skrevet 29. juni 2023 Har du spurt han rett ut hva som er grunnen til denne personlighetsendringen? Anonymkode: 86550...ee4 3
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #9 Skrevet 30. juni 2023 Jeg kommer aldri til å forstå meg på folk som faktisk klager på at den andre forelderen ikke ønsker samvær. Det må jo være fantastisk! Du slipper å sende barnet bort flere dager om gangen. Du slipper å lure på om barnet har det bra, eller om barnet savner deg. Du slipper eventuelle konflikter med barnefar. Nyt det sier jeg bare. Mitt høyeste ønske i hele verden er at barnefar skal bli uinteressert, så jeg kan slippe å ligge våken på natten og bekymre meg når hun er på samvær. Hadde barnefar her ikke ønsket samvær hadde jeg jublet. Anonymkode: 67d5a...384 3 2
Maleficenta Skrevet 30. juni 2023 #10 Skrevet 30. juni 2023 (endret) AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg kommer aldri til å forstå meg på folk som faktisk klager på at den andre forelderen ikke ønsker samvær. Det må jo være fantastisk! Du slipper å sende barnet bort flere dager om gangen. Du slipper å lure på om barnet har det bra, eller om barnet savner deg. Du slipper eventuelle konflikter med barnefar. Nyt det sier jeg bare. Mitt høyeste ønske i hele verden er at barnefar skal bli uinteressert, så jeg kan slippe å ligge våken på natten og bekymre meg når hun er på samvær. Hadde barnefar her ikke ønsket samvær hadde jeg jublet. Anonymkode: 67d5a...384 atte hæ? Er det bra at ene forelderen dropper barnet sitt? Tror ikke barnet nyter det for å si det sånn. Endret 30. juni 2023 av Maleficenta 25 8
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #11 Skrevet 30. juni 2023 Maleficenta skrev (6 minutter siden): atte hæ? Er det bra at ene forelderen dropper barnet sitt? Tror ikke barnet nyter det for å si det sånn. Det var ikke det jeg skrev, kanskje du bør lese på nytt? Hvis forelder 1 nekter samvær kan ikke forelder 2 tvinge forelder 1. Det er forelder 1 sitt valg. Så istedenfor at forelder 2 klager over det bør forelder 2 ta en glad dans. Anonymkode: 67d5a...384 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #12 Skrevet 30. juni 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Jeg kommer aldri til å forstå meg på folk som faktisk klager på at den andre forelderen ikke ønsker samvær. Det må jo være fantastisk! Du slipper å sende barnet bort flere dager om gangen. Du slipper å lure på om barnet har det bra, eller om barnet savner deg. Du slipper eventuelle konflikter med barnefar. Nyt det sier jeg bare. Mitt høyeste ønske i hele verden er at barnefar skal bli uinteressert, så jeg kan slippe å ligge våken på natten og bekymre meg når hun er på samvær. Hadde barnefar her ikke ønsket samvær hadde jeg jublet. Anonymkode: 67d5a...384 Da blir det til gjengjeld masse bekymringer knyttet til barnet som savner den andre forelderen og opplever følelsen av å bli forlatt. Sånne ting kan sette enorme spor i et barn som det bærer med seg resten av livet. Anonymkode: 450cb...02c 25
Gjest WhisperingWind Skrevet 30. juni 2023 #13 Skrevet 30. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det var ikke det jeg skrev, kanskje du bør lese på nytt? Hvis forelder 1 nekter samvær kan ikke forelder 2 tvinge forelder 1. Det er forelder 1 sitt valg. Så istedenfor at forelder 2 klager over det bør forelder 2 ta en glad dans. Anonymkode: 67d5a...384 Hurra🎉🎉🎉 Barnet savner far🥂🥂🥂👀🙈🙄
Violetta Skrevet 30. juni 2023 #14 Skrevet 30. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det var ikke det jeg skrev, kanskje du bør lese på nytt? Hvis forelder 1 nekter samvær kan ikke forelder 2 tvinge forelder 1. Det er forelder 1 sitt valg. Så istedenfor at forelder 2 klager over det bør forelder 2 ta en glad dans. Anonymkode: 67d5a...384 Du glemmer at det er barnet det går ut over, ikke mor. 15 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #15 Skrevet 30. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Da blir det til gjengjeld masse bekymringer knyttet til barnet som savner den andre forelderen og opplever følelsen av å bli forlatt. Sånne ting kan sette enorme spor i et barn som det bærer med seg resten av livet. Anonymkode: 450cb...02c WhisperingWind skrev (9 minutter siden): Hurra🎉🎉🎉 Barnet savner far🥂🥂🥂👀🙈🙄 Violetta skrev (4 minutter siden): Du glemmer at det er barnet det går ut over, ikke mor. Tror dere virkelig at barnet har glede av å være på samvær hos en far som ikke ønsker barnet? Tviler veldig sterkt på at far er en god omsorgsperson hvis han blir tvunget til samvær. Anonymkode: 67d5a...384 2 1 2
Gjest WhisperingWind Skrevet 30. juni 2023 #16 Skrevet 30. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Tror dere virkelig at barnet har glede av å være på samvær hos en far som ikke ønsker barnet? Tviler veldig sterkt på at far er en god omsorgsperson hvis han blir tvunget til samvær. Anonymkode: 67d5a...384 Hvor har du tvang fra? POENGET med innlegget er at far har trukket seg ut, mor synes det er trist på vegne av barnet. Ingen sier noe om tvang samvær. Ikke er det mulig heller om far ikke vil.
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #17 Skrevet 30. juni 2023 WhisperingWind skrev (Akkurat nå): Hvor har du tvang fra? POENGET med innlegget er at far har trukket seg ut, mor synes det er trist på vegne av barnet. Ingen sier noe om tvang samvær. Ikke er det mulig heller om far ikke vil. Nei nettopp. Hvis far ikke ØNSKER å ha samvær er det like greit å la han være i fred. Vinn vinn for alle. Anonymkode: 67d5a...384
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #18 Skrevet 30. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det var ikke det jeg skrev, kanskje du bør lese på nytt? Hvis forelder 1 nekter samvær kan ikke forelder 2 tvinge forelder 1. Det er forelder 1 sitt valg. Så istedenfor at forelder 2 klager over det bør forelder 2 ta en glad dans. Anonymkode: 67d5a...384 Hvorfor skal man ta en glad dans når barnet savner faren sin? Det er vondt for et barn å savne en forelder som har vært deltagende i livet og plutselig ikke vil være det. Overhodet ikke noe å være glad for, man har vondt med barna sine. Anonymkode: 4bd58...818 11
Gjest WhisperingWind Skrevet 30. juni 2023 #19 Skrevet 30. juni 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Nei nettopp. Hvis far ikke ØNSKER å ha samvær er det like greit å la han være i fred. Vinn vinn for alle. Anonymkode: 67d5a...384 For barnets skyld må en prøve å komme til bunns til hvorfor en dedikert far som elsker ungen plutselig trekker seg bort.
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #20 Skrevet 30. juni 2023 Få hjelp til fast samvær. Anonymkode: 40eb6...362 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå