Gå til innhold

Barnefar har rygget helt ut etter skilsmisse, barnet savnet pappaen sin

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og mannen skilte lag for cirka 6 måneder siden. Det har vært 6 intense måneder, med salg av felles bolig, kjøp av to nye boliger og alt som hører med en skilsmisse. I løpet av denne perioden har barnet vårt på snart 5 år, bodd mest sammen med meg. Dette fordi barnefars bosituasjon var mer ustabil enn min, jeg bodde fast hos mine foreldre, der hadde både jeg og barnet hvert vårt rom. Mens barnefar leide rom i ett kollektiv i påvente av flytting til sin nykjøpte leilighet. 

Nå som far er på plass i sin nye leilighet hadde jeg håpet på at far skulle ta mer initiativ til å være med barnet sitt. Men han har ikke ønsket noe samvær mer enn 1-2 ganger i måneden. Da kun i noen timer hver gang. Barnet vårt savner pappaen sin og det har både jeg og barnet sagt til barnefar. Men likevel ønsker ikke far mer samvær, han har på en måte bare gått helt bort fra farsrollen. Dette er kjemperart fordi han var en svært engasjert og aktiv far før skilsmissen. Hva har skjedd? Svaret jeg får av barnefar er at det ikke passer, han må på jobb osv. 

Det er uansett kjempetrist for sønnen vår som savner faren sin. Vi har begge to bare ett barn. 

Anonymkode: 48bf5...e6c

• Hjerte 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kor gammalt er barnet?

Anonymkode: 86550...ee4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kor gammalt er barnet?

Les hi 🫠🙄

Anonymkode: 9376a...a48

• Liker 9
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kor gammalt er barnet?

«I løpet av denne perioden har barnet vårt på snart 5 år,»

• Liker 2
Skrevet

Har dere ikke vært på familievernkontoret for megling i forbindelse med skilsmissen? Hva ble dere enige om samvær der? Hvis far ikke viser tegn til å ta initiativ selv, så må du ta det for ham: be om ny samtale på familievernkontoret og ta det derfra. 

• Liker 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje far er deprimert? Siden han ikke er så interessert. 

Anonymkode: e65dd...7bf

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring er at menn takler samlivsbrudd ekstremt dårlig. Mye dårligere enn kvinner.  Jeg møter en del via jobb.

Forhåpentligvis henter han seg inn igjen. 

Anonymkode: e0e4a...1f4

• Liker 5
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Har du spurt han rett ut hva som er grunnen til denne personlighetsendringen?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kommer aldri til å forstå meg på folk som faktisk klager på at den andre forelderen ikke ønsker samvær. Det må jo være fantastisk! Du slipper å sende barnet bort flere dager om gangen. Du slipper å lure på om barnet har det bra, eller om barnet savner deg. Du slipper eventuelle konflikter med barnefar. Nyt det sier jeg bare. Mitt høyeste ønske i hele verden er at barnefar skal bli uinteressert, så jeg kan slippe å ligge våken på natten og bekymre meg når hun er på samvær. Hadde barnefar her ikke ønsket samvær hadde jeg jublet. 

Anonymkode: 67d5a...384

• Liker 3
  • Hjerte 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg kommer aldri til å forstå meg på folk som faktisk klager på at den andre forelderen ikke ønsker samvær. Det må jo være fantastisk! Du slipper å sende barnet bort flere dager om gangen. Du slipper å lure på om barnet har det bra, eller om barnet savner deg. Du slipper eventuelle konflikter med barnefar. Nyt det sier jeg bare. Mitt høyeste ønske i hele verden er at barnefar skal bli uinteressert, så jeg kan slippe å ligge våken på natten og bekymre meg når hun er på samvær. Hadde barnefar her ikke ønsket samvær hadde jeg jublet. 

atte hæ? Er det bra at ene forelderen dropper barnet sitt? Tror ikke barnet nyter det for å si det sånn.

Endret av Maleficenta
  • Liker 25
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet
Maleficenta skrev (6 minutter siden):

atte hæ? Er det bra at ene forelderen dropper barnet sitt? Tror ikke barnet nyter det for å si det sånn.

Det var ikke det jeg skrev, kanskje du bør lese på nytt? Hvis forelder 1 nekter samvær kan ikke forelder 2 tvinge forelder 1. Det er forelder 1 sitt valg. Så istedenfor at forelder 2 klager over det bør forelder 2 ta en glad dans. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Da blir det til gjengjeld masse bekymringer knyttet til barnet som savner den andre forelderen og opplever følelsen av å bli forlatt. Sånne ting kan sette enorme spor i et barn som det bærer med seg resten av livet. 

Anonymkode: 450cb...02c

• Liker 25
Gjest WhisperingWind
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det var ikke det jeg skrev, kanskje du bør lese på nytt? Hvis forelder 1 nekter samvær kan ikke forelder 2 tvinge forelder 1. Det er forelder 1 sitt valg. Så istedenfor at forelder 2 klager over det bør forelder 2 ta en glad dans. 

Hurra🎉🎉🎉 Barnet savner far🥂🥂🥂👀🙈🙄

Skrevet

Du glemmer at det er barnet det går ut over, ikke mor.

• Liker 15
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Da blir det til gjengjeld masse bekymringer knyttet til barnet som savner den andre forelderen og opplever følelsen av å bli forlatt. Sånne ting kan sette enorme spor i et barn som det bærer med seg resten av livet. 

Anonymkode: 450cb...02c

WhisperingWind skrev (9 minutter siden):

Hurra🎉🎉🎉 Barnet savner far🥂🥂🥂👀🙈🙄

Violetta skrev (4 minutter siden):

Du glemmer at det er barnet det går ut over, ikke mor.

Tror dere virkelig at barnet har glede av å være på samvær hos en far som ikke ønsker barnet? Tviler veldig sterkt på at far er en god omsorgsperson hvis han blir tvunget til samvær. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Gjest WhisperingWind
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tror dere virkelig at barnet har glede av å være på samvær hos en far som ikke ønsker barnet? Tviler veldig sterkt på at far er en god omsorgsperson hvis han blir tvunget til samvær. 

Hvor har du tvang fra? 

POENGET med innlegget er at far har trukket seg ut, mor synes det er trist på vegne av barnet. 

Ingen sier noe om tvang samvær. Ikke er det mulig heller om far ikke vil. 

AnonymBruker
Skrevet
WhisperingWind skrev (Akkurat nå):

Hvor har du tvang fra? 

POENGET med innlegget er at far har trukket seg ut, mor synes det er trist på vegne av barnet. 

Ingen sier noe om tvang samvær. Ikke er det mulig heller om far ikke vil. 

Nei nettopp. Hvis far ikke ØNSKER å ha samvær er det like greit å la han være i fred. Vinn vinn for alle. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal man ta en glad dans når barnet savner faren sin? Det er vondt for et barn å savne en forelder som har vært deltagende i livet og plutselig ikke vil være det. Overhodet ikke noe å være glad for, man har vondt med barna sine. 

Anonymkode: 4bd58...818

• Liker 11
Gjest WhisperingWind
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Nei nettopp. Hvis far ikke ØNSKER å ha samvær er det like greit å la han være i fred. Vinn vinn for alle. 

For barnets skyld må en prøve å komme til bunns til hvorfor en dedikert far som elsker ungen plutselig trekker seg bort. 

AnonymBruker
Skrevet

Få hjelp til fast samvær.

Anonymkode: 40eb6...362

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...