AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #1 Skrevet 29. juni 2023 Hvordan blir jeg ikke så valpesyk? Anonymkode: 5afc9...1e8
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #2 Skrevet 30. juni 2023 Har du hatt valp før? Hvis ja, tenk på all jobben det er. Ut å tisse om natten, vaske bort uhell som kom om dagen, lære dem normale hverdagslydighet og før det så er alt slitsomt, lære dem å være hjemme alene, lære valpen å slappe av/sove når den har behov men ikke klarer, tenårene!!. Hvis nei, les om alt det "morsomme" man skal igjennom med valp. Altså det er veldig slitsomt og altoppslukende med valp. Det tar mye tid av tiden din i mange måneder fremover. Hunder regnes som voksne når de er ca 2 år. Og puberteten hos hund er som puberteten hos mennesker, det er store endringer på gang. La vær å se på bilder av valper, de er supersøte ja. Tenk heller på jobben det er å ha dem. Det var det negative med å ha valp, utelot det positive. Anonymkode: 8e955...a31 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #3 Skrevet 30. juni 2023 Vår tispe er nå 1 år. Og jeg har hatt to barn med bare 1,5 års mellomrom. Valpen har vært mer slitsom enn begge barna! Vi elsker henne inderlig, men hadde jeg visst hva jeg vet nå hadde jeg ikke fått hund. Det er svært krevende, og ikke minst blir man veldig bundet. Jeg har vokst opp med hund og trodde jeg var forberedt, men det var jeg IKKE. Nå gleder vi oss til hun forhåpentligvis er voksen om et års tid. Så vi holder ut, hun er en del av oss nå. Men hadde jeg gått tilbake i tid hadde jeg ikke skaffet hund. Anonymkode: 37bed...9f4 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #4 Skrevet 30. juni 2023 Forstår ikke? Valpesyk. Aldri hørt om før, er det som apekopper eller covid? Anonymkode: bab18...4e5
Mardina Skrevet 30. juni 2023 #5 Skrevet 30. juni 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hvordan blir jeg ikke så valpesyk? Anonymkode: 5afc9...1e8 Skaff deg en omplasseringshund! 😁 Det gjorde jeg og har ikke angret et sekund. Det finnes mange voksne hunder der ute, som trenger et godt og varig hjem ❤️ Valper og valpetiden er oppskrytte greier, synes jeg. Så mye jobb med det.... 😬 Men det er min mening.
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #6 Skrevet 30. juni 2023 Jeg er aldri valpesyk…. Synest at valper er søte og så gode å kose med💜💜 men fyameg så mye arbeid🙈🙈 Er villig til å betale mer for å få en hund som er 7-8 mnd gammel fremfor en valp😄 Anonymkode: 41778...883
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #7 Skrevet 30. juni 2023 Har du hatt valp? Jeg har det nå og det begynner å bli bedre. Men det er kjempeslitsomt og den søte valpen bare biter og har ikke tid til å kose. Masse jobb er det også, jeg er veldig glad for at vi er ferdig med renslighettrening og ting faller på plass nå. Anonymkode: 651c0...503
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #8 Skrevet 30. juni 2023 Skulle gjerne hatt en hund til, men ikke en valp. Rasen vi har er forferdelig som valp, men det stikk motsatte som voksen. Anonymkode: b59d1...2c1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #9 Skrevet 30. juni 2023 Valp er like tidkrevende som å få barn, bare på en annen måte. Jo mer tid, oppdragelse, trening og kurs valpen får jo bedre vil dere ha det når den blir voksen. De ufordragelige, vanskelige hundene er ofte de som tilbringer mye av dagen inne å kjeder seg og får bare 3 små turer på 20 minutt i nabolaget. Men rase og individ har selvfølgelig mye å si. Anonymkode: 540f2...2fe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå