Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynner å bli lei av en venninne. Hun jobber 50% og har mye fri. Kan ha fri en uke av og til også. Men når hun jobber så klager hun over hvor sliten hun er. Er lei av å høre på det. Vi er flere som jobber mer enn 100% men som aldri klager. Hvordan si dette på en fin måte?

Anonymkode: 1f204...eb2

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du heller skal tenke litt på at venninnen din kanskje sliter en del? Kanskje hun faktisk er utslitt av å jobbe det hun gjør, selv om ikke du eller andre du kjenner er det? 

Anonymkode: e4a52...cb1

• Liker 8
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg begynner å bli lei av en venninne. Hun jobber 50% og har mye fri. Kan ha fri en uke av og til også. Men når hun jobber så klager hun over hvor sliten hun er. Er lei av å høre på det. Vi er flere som jobber mer enn 100% men som aldri klager. Hvordan si dette på en fin måte?

Anonymkode: 1f204...eb2

Folk har forskjellige utgangspunkt. Vanskelig å forstå? Sammenlignet med en ufør, som har svært liten til null arbeidskapasitet, noen sliter med søvn, helseplager, psyken etc. ikke døm, bruk hodet litt… 

Anonymkode: 6fb77...d50

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenker du egentlig bør dumpe henne som venninne slik at hun kan omgås folk som forstår seg på henne og kan gi henne den empatien og støtten hun åpenbart ser etter i gode venner. 

Selv jobber jeg bare 50%, er 50% ufør. Ser på meg selv som greit oppegående, har en interessant og krevende jobb, men når jeg har jobbet 3-4 timer er jeg helt ødelagt. Har såvidt energi til å gjøre noe jeg synes er gøy en time eller to i løpet av uka, resten av tiden bruker jeg på å hente meg inn. Skulle gitt mye for å kunne jobbe 100%, men vi er ikke skrudd sammen på lik måte alle sammen. Har venner som har stilige toppjobber og jobber 150% og som likevel har både tid og energi til å fylle timene etter jobb med masse gøy mens jeg selv må ta til takke med lavere inntekt og null energi. Det er ikke et liv jeg har valgt eller noe jeg koser meg med. 

Anonymkode: abe37...e26

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Folk har utrolig forskjellig arbeidskapasitet. Hvis man har mye smerter, søvnproblemer, mye tankekjør og mange indre demoner (angst, negative tanker, stress, ptsd), så blir man fullstendig utslitt av å jobbe. Selv blir jeg helt utslitt bare av å være sammen med andre mennesker i noen timer.

Det er jo ikke sånn at "hvis jeg klarer det, så klarer alle andre det", vi er forskjellige som mennesker og noen har dårligere psykisk eller fysisk helse og/eller strategier enn andre. Sånn er det jo bare.

Anonymkode: 75611...f6d

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Foreslå at hun tar seg en tur til legen, da det ikke er normal å bli så sliten av å jobbe halv stilling. 

Anonymkode: b5264...7eb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...