Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Blir bare kvalm. Har stått på i flere dager med hylende spedbarn. Sagt lenge at jeg trenger anerkjennelse for jobben jeg gjør på hjemmebane. Vi krangler mye.

I kveld var tonen en annen. Han påtok seg oppvasken, sa jeg skulle få slappe av osv.

Så kom han snikende for sex etterpå

Synspunkter, erfaring?

Anonymkode: 6bccb...1a4

• Hjerte 3
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Helt vanlig. Klassisk mann 

Anonymkode: 2d10f...f95

• Liker 6
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Han er snill og på tilbudssiden så du skal føle at du skylder ham noe. 

Anonymkode: c44d6...d8d

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Blir bare kvalm. Har stått på i flere dager med hylende spedbarn. Sagt lenge at jeg trenger anerkjennelse for jobben jeg gjør på hjemmebane. Vi krangler mye.

I kveld var tonen en annen. Han påtok seg oppvasken, sa jeg skulle få slappe av osv.

Så kom han snikende for sex etterpå

Synspunkter, erfaring?

Anonymkode: 6bccb...1a4

Jeg tenker det er en gylden anledning til å snakke om fordeling av oppgaver. Hva gjør du og hva gjør han? Når tar han seg av baby?

Anonymkode: b43e5...19d

• Liker 4
Skrevet

Gratulerer med attpåklatten. Du har nå nemlig 2 barn å ta deg av.

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Han må ha det i klartekst at han må;

Avlaste 

La deg få pause  lenge nok

Så evt sex hvis du virker uthvilt og glad

Anonymkode: 6cf8b...000

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Klassisk kvinne å aldri sette pris på noe av det menn gjør.

Anonymkode: 43c57...2bd

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Aldri sagt. Setter stor pris på mannen min, men nå oppfører ikke han seg slik heller 

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Virker som at du holder sex gissel for han, og bruker det transnasjonelt siden han må være ekstra snill for at du vil ha sex med han.

Som at det liksom skal være en betaling eller belønning til han.

Høres ikke ut som at det er mye kjærlighet igjen i forholdet ditt.

Anonymkode: d387d...953

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Gode gjerninger bør ikke alltid komme med baktanker. Hadde det vært motsatt ville mannen sagt han var blitt lurt. Om hun hadde sex og ba om husarbeid av ham etterpå. 

Anonymkode: 834da...a18

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Gode gjerninger bør ikke alltid komme med baktanker. Hadde det vært motsatt ville mannen sagt han var blitt lurt. Om hun hadde sex og ba om husarbeid av ham etterpå. 

Det blir jo noe helt annet.

Å gjøre en god handling i håp om en "belønning" er noe annet en å gi en "belønning" og kreve noe etterpå.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Virker som at du holder sex gissel for han, og bruker det transnasjonelt siden han må være ekstra snill for at du vil ha sex med han.

Som at det liksom skal være en betaling eller belønning til han.

Høres ikke ut som at det er mye kjærlighet igjen i forholdet ditt.

Sex gissel? 

Så en mann burde ikke trenge å bidra til eget hus og barn? Er han hotellgjest? hadde han bidratt så hadde hun ikke vært så utslitt. Og å presse seg på en som er utslitt er temmelig ufint. 

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det blir jo noe helt annet.

Å gjøre en god handling i håp om en "belønning" er noe annet en å gi en "belønning" og kreve noe etterpå.

God handling? Hva kan hun håpe på av belønning når hun tar oppvasken? Gucci veske? Hele poenget går deg jo hus forbi: jobben med hus og barn er 50% kvinnens og 50% mannens. Det er da ikke noe belønningssystem for å gjøre noe av sin egen andel jobb. Får du belønning på jobben din om du gidder å gjøre en liten del av dine daglige oppgaver? Nei, sjefen din hadde Sparket deg fordi du ikke gjorde alle oppgavene dine. Belønning kommer kanskje når du gjør mer enn DIN del. I et forhold så er det slik at om begge gjør SIN del så har BEGGE overskudd til feks sex. 

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Sex gissel? 

Så en mann burde ikke trenge å bidra til eget hus og barn? Er han hotellgjest? hadde han bidratt så hadde hun ikke vært så utslitt. Og å presse seg på en som er utslitt er temmelig ufint. 

God handling? Hva kan hun håpe på av belønning når hun tar oppvasken? Gucci veske? Hele poenget går deg jo hus forbi: jobben med hus og barn er 50% kvinnens og 50% mannens. Det er da ikke noe belønningssystem for å gjøre noe av sin egen andel jobb. Får du belønning på jobben din om du gidder å gjøre en liten del av dine daglige oppgaver? Nei, sjefen din hadde Sparket deg fordi du ikke gjorde alle oppgavene dine. Belønning kommer kanskje når du gjør mer enn DIN del. I et forhold så er det slik at om begge gjør SIN del så har BEGGE overskudd til feks sex. 

Høres jo ut som at han jobber og hun er stay at home mom. Da er vel arbeidsfordelingen allerede 50/50 spør du meg, og hvis han da tar over noen av hennes arbeids oppgaver er det en god handling fra han sin side.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Høres jo ut som at han jobber og hun er stay at home mom. Da er vel arbeidsfordelingen allerede 50/50 spør du meg, og hvis han da tar over noen av hennes arbeids oppgaver er det en god handling fra han sin side.

Hehehe... Mamma var i flere år husmor, som det jo heter på norsk. Pappa måtte gjøre plenty av innkjøp og husarbeid. Hans arbeidsdag endte rundt 4 og da begynte deres felles plikter og gleder. Ja, selv vi barna hadde plikter... 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei. Dette er en veldig lite mandig mann. Høres direkte creepy ut.

Anonymkode: 65a54...838

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hehehe... Mamma var i flere år husmor, som det jo heter på norsk. Pappa måtte gjøre plenty av innkjøp og husarbeid. Hans arbeidsdag endte rundt 4 og da begynte deres felles plikter og gleder. Ja, selv vi barna hadde plikter... 

Bra de hadde en løsning som fungerte da.

Jeg tenker uansett at det at mor tar seg av hus og barnet hvis far jobber 100% er rettferdig arbeidsfordeling.

AnonymBruker
Skrevet

Der sånn naturen fungerer. Hvorfor ikke belønne han med det som er best?

Anonymkode: fd461...392

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bra de hadde en løsning som fungerte da.

Jeg tenker uansett at det at mor tar seg av hus og barnet hvis far jobber 100% er rettferdig arbeidsfordeling.

Men hvem skal ta seg av barnet etter at mannen er hjemme fra jobb? Er det fortsatt mors jobb? 
Hadde mannen tatt litt av ansvaret med hus og barn etter jobb, så hadde han nok blitt "belønnet" rikelig. 

Rart at det bare er menn som blir slitne av å jobbe. Særlig med hus og barn.

Anonymkode: 3a59f...96c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...