Gå til innhold

Bursdagsmiddag uten stekeovn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Til høsten skal vi feire bursdag på hytta, og vi blir ca 10 personer. Jeg trenger tips og idéer til hva vi kan ha til bursdagsmiddag.
Alle er voksne, og det eneste vi må unngå er skalldyr. Dvs allergikeren blant oss tåler reker, men det er eneste. Hytta har ikke strøm og vann. Vi har gode kjølemuligheter via gasskjøleskap og matkjeller. Det er fire gassbluss der til koking, men ingen stekeovn. 

Til nå har jeg tenkt på:

• koldtbord med spekemat, røkelaks, gravlaks, roastbiff og passende tilbehør
  • rakfisk med alt tilbehør
  • viltgryte laget fra bunnen, med hjemmelaget potetmos, godt brød og sesongens grønnsaker

Alle disse tingene er gode, men litt lite fantasifulle. Tapas synes jeg blir for mye styr. Det er godt, men hvis man skal ha noe annet enn kald pølse, kald skinke og en ost, synes jeg at det er ganske arbeidskrevende. 

Har du noen gode tips til retter, og kanskje til og med lenke til en oppskrift? 

Anonymkode: 58a32...1ab

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Taco?

Anonymkode: e0e2e...267

AnonymBruker
Skrevet

Taco/tapas med litt ekstra godt tilbehør og alternativer. Da får alle noe de liker.

Anonymkode: a53a3...5ca

AnonymBruker
Skrevet

Det viktigste er vel at mat smaker godt. Hvor fantasifullt det er er ikke så viktig. Viltgryte virker bra :) Passer godt til sesongen, stedet og det er jo noe folk flest sjeldent spiser.

Anonymkode: a27f2...50c

• Liker 1
Skrevet

Grilling?

En god gryte er alltid godt.  
Hjemmelaget suppe med masse tilbehør

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gryterett, grilling eller wraps om du vil ha det veldig enkelt? 

Anonymkode: 385f3...57a

AnonymBruker
Skrevet

Hvem har bursdag? Hvor gammel blir han/hun? 

jeg synes både viltgryte og koldtbord (rundstykker med pålegg) hørtes fantastisk ut, og mat jeg gjerne ville hatt i selskap uavhengig av tilgang på strøm/vann. Husk egg, bare! Eggerøre eller kokte egg. 

ellers ville jeg kanskje grillet noe enkelt men godt. Hamburgere kan være godt med masse tilbehør som grønnsaker, dressinger, stekte poteter, potetsalat, syltet rødløk osv. Det er masse godt som kan grilles! 

det viktigste er uansett selskapet, og alle har forståelse for begrenset utvalg når man verken har strøm eller vann

Anonymkode: 2824b...be7

AnonymBruker
Skrevet

TS her: jeg nevnte det ikke i hovedinnlegget, for jeg tenkte rett og slett ikke på det, men det er ikke grill der. 

Den som har bursdag er i femtiårene, og gjestene er godt voksne alle sammen. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

TS her: jeg nevnte det ikke i hovedinnlegget, for jeg tenkte rett og slett ikke på det, men det er ikke grill der. 

Den som har bursdag er i femtiårene, og gjestene er godt voksne alle sammen. 

Da må det bli dravle og betasuppe, siden de er "godt voksne".

Anonymkode: a53a3...5ca

AnonymBruker
Skrevet

Regner med at det ikke er oppvaskmaskin på hytta, så siden dere er så mange, ville jeg lagd noe hjemme som kun krever oppvarming på hytta, for å slippe unna mest mulig oppvask. 

Så jeg ville gått for en gryte, og viltgryte med potetmos er nydelig på høsten. Med surdeigsbrød og pisket (brunet) smør. 

Anonymkode: 99ccd...628

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...