Gå til innhold

Virker ikke som mannen liker at jeg har fått meg venninne

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har fått ei ny venninne som jeg treffer ca en gang i uken, et 2-3 timer om gangen. Føler mannen ikke liker det, han sier det ikke direkte. Men det virker slik. Jeg har vært venneløs i mange år, men så traff jeg denne nye venninna mi gjennom jobb, og jeg er glad for at jeg endelig har fått ei venninne. Mannen har ingen kompiser som han treffer uten om på jobb. Kan han være sjalu, siden kan ikke har kompiser han treffer på fritiden? 

Anonymkode: c0a9c...c45

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Han er vel ensom og uten kontroll på deg de få timene du er sammen med henne.

Anonymkode: 10254...6aa

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har fått ei ny venninne som jeg treffer ca en gang i uken, et 2-3 timer om gangen. Føler mannen ikke liker det, han sier det ikke direkte. Men det virker slik. Jeg har vært venneløs i mange år, men så traff jeg denne nye venninna mi gjennom jobb, og jeg er glad for at jeg endelig har fått ei venninne. Mannen har ingen kompiser som han treffer uten om på jobb. Kan han være sjalu, siden kan ikke har kompiser han treffer på fritiden? 

Hvorfor tror du han ikke liker det?

Anonymkode: 15fa7...a1a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor tror du han ikke liker det?

Anonymkode: 15fa7...a1a

Måten han er på, klarer ikke legge ord på det. Men han er bare rar, og virker ukompertabel.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du sier jo ingenting om hvorfor du tror han ikke liker det, så det er ikke lett for oss å vite hva vi skal tro i denne situasjonen. For alt vi vet er dette en grunnlagsløs beskyldning.

Anonymkode: bf45a...b9f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Måten han er på, klarer ikke legge ord på det. Men han er bare rar, og virker ukompertabel.

Du må jo nesten komme med noen konkrete eksempler her, hjelper ikke si at han "bare er rar"

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du må jo nesten komme med noen konkrete eksempler her, hjelper ikke si at han "bare er rar"

Mer stille og tankefull, enn vanlig.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja der handler om at du blir mer selvstendig og mindre isolert og avhengig av han. Menn som ønsker makt over kvinnen og en de kan eie vil syntes at det er negativt at kvinnen har en omgangskrets. Menn som bryter ned sine partnere hater det enda mer for da har kvinnen plutselig noen å snakke med om forholdet og får hjelp til å innse hvor mye han kontrollerer og bryter henne ned 

Anonymkode: c7ee1...017

• Liker 4
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Jo det hjelper å si det. Vi som har opplevd det vet. Det ligger i stemningen i luften som en kniv gjennom stille luft. Så begynner man å føle at man gjør noe galt når man drar bort på besøk og begynner å gå mindre på besøk og han får isolere henne mere igjen 

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje han tror du er utro

Anonymkode: a91e5...57b

AnonymBruker
Skrevet

Mer stille og tankefull, enn vanlig.

Kan jo være mange grunner til det, du er jo ekstremt vag når det gjelder beskrivelsene her, så det er umulig for oss å vite noen ting om situasjonen.

Virker som at du bare antar at han ikke liker det utfra det du sier, da du har ingen konkrete eksempler på at han utrykker misnøye.

Kanskje du bare skal spør han om det? Vi er ikke synske her inne så svarene blir jo 100% spekulasjon.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja der handler om at du blir mer selvstendig og mindre isolert og avhengig av han. Menn som ønsker makt over kvinnen og en de kan eie vil syntes at det er negativt at kvinnen har en omgangskrets. Menn som bryter ned sine partnere hater det enda mer for da har kvinnen plutselig noen å snakke med om forholdet og får hjelp til å innse hvor mye han kontrollerer og bryter henne ned 

Jøss, fikk du alt det der utfra de vage beskrivelsene til trådstarter? Imponerende.

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Han er nok ukomfortabel fordi det bare har vært dere to lenge, og nå så er den isolerte boblen sprukket. Og jo, han kan være sjalu, eller misunnelig rett og slett fordi du har funnet deg selskap utover tosomheten og han ikke har fått det til. 

Plei det nye vennskapet! Det er bare fint! Og veldig bra å sosialisere seg utover et samboerskap. Og ta gjerne en prat med mannen din, av og til må disse mennene konfronteres direkte for å komme til bunns i hva som plager dem. Sier han rett ut at han ikke liker at du er med venninnen, vel da er han ikke en støttespiller for deg. 

Anonymkode: 19226...1c2

• Liker 4
  • Hjerte 1
Gjest theTitanic
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Han er vel redd hun skal "stjele" stadig mer av tiden din.

AnonymBruker
Skrevet
theTitanic skrev (7 minutter siden):

Han er vel redd hun skal "stjele" stadig mer av tiden din.

Jobber turnus, og er som regel sammen med henne når han er på jobb.

AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke gjøre oss alle en tjeneste og bare spør mannen din om hva han syns om dette?

Folk her inne prøver allerede å fylle hodet ditt med ideer om at han prøver å isolere deg så han kan ha makt over deg osv.

Dette er ren spekulasjon, og det å prøve å trekke en konklusjon om dette utfra de ekstremt vage innleggene dine blir for dumt. Du har ingen konkrete eksempler, eller sterke bevis på at han faktisk er misfornøyd med at du har fått en venn, bare noen vage beskyldninger.

Vær så snill, kommuniser med mannen din.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Gjest theTitanic
Skrevet

Han er kanskje redd for at du vil bruke mer og mer tid med henne. Og foretrekke det fremfor han. Det er jo ikke vanlig å kun sosialisere dere to, så når du får en venninne er det naturlig å ville bruke endel tid sammen med henne også. Han bekymrer seg med rette. Han har bare deg og du har nå en til. 

AnonymBruker
Skrevet

Han er helt sikkert lei seg fordi han selv ikke har venner, og nå som du har fått en venninne, kjenner han ekstra godt på sin egen ensomhet. Det er menneskelig og helt forståelig.

Kan han begynne med en hobby der han kan treffe noen andre menn eventuelt? Selv om han ikke nødvendigvis får venner der, så vil han ha et fellesskap med menn utenom jobb. Da vil det ikke føles like sårt at du har en venninne du er med.

Ensomhet og ingen venner er vanskelig å takle for de fleste mennesker, så her ville jeg ikke ha dømt mannen for hardt.

Anonymkode: 1af1a...972

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Sånn var xn min og,han var ute etter å ødelegge,få oss til å bli uvenner osv... godt jeg kvittet meg med han. Han var sånn mot andre også,så ingen som gidder å være venner med han lenger,hans feil det,siden han oppførte seg mer som en fiende og ikke en venn. Han skulle alltid være i sentrum,alltid. Veldig slitsomt for oss andre som hadde kontakt med han.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...