Gå til innhold

God leave-in-hårkur

Gjest kruspersilletaco

Anbefalte innlegg

Gjest kruspersilletaco

Noen som kan anbefale en god leave-in-hårkur? Har litt tørt, og frizzy hår. Bruker av og til en hårkur som skal skylles ut, men har ikke alltid tid til å vente så lenge.. (småbarnsmor..) Kom på at det kanskje finnes en god som jeg kan ta i etter dusj

Tips tas gledelig imot :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker

K18!

Drita dyr, men det er nok den aller beste leave-in hårkuren jeg noensinne har vært borti. 

Anonymkode: d1bc0...fc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
kruspersilletaco skrev (2 timer siden):

Noen som kan anbefale en god leave-in-hårkur? Har litt tørt, og frizzy hår. Bruker av og til en hårkur som skal skylles ut, men har ikke alltid tid til å vente så lenge.. (småbarnsmor..) Kom på at det kanskje finnes en god som jeg kan ta i etter dusj

Tips tas gledelig imot :)

Er det så vanskelig. Bøy deg så hue kommer inn i dusjen. Vask bare håret.

Deretter tar du i kur. La den virke mens du gjør andre ting. 
Så går du inn i dusjen. Spyler ut kuren mens du tar dusjen.

Hjelpes altså. Snakk om og gjøre ting vanskeligere enn de er. 

Anonymkode: 3adca...a9d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tørt og frizzy som i egentlig krøllete, men blir frizzy pga feil produkter? I så i fall har jeg god erfaring med Matas sin Curly leave-in hair mask.

Anonymkode: d807c...7e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Er det så vanskelig. Bøy deg så hue kommer inn i dusjen. Vask bare håret.

Deretter tar du i kur. La den virke mens du gjør andre ting. 
Så går du inn i dusjen. Spyler ut kuren mens du tar dusjen.

Hjelpes altså. Snakk om og gjøre ting vanskeligere enn de er. 

Anonymkode: 3adca...a9d

Ooog det du skriver tar mye lengre tid enn bare en vanlig hårvask. OG krever at man altså går rundt med en håndkleturban på hodet, mens du skal ta deg av småbarn som gjør alt de kan for å rive den av. 

Anonymkode: 7d26d...b3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hva slags type hår har du? Porøsitet, fint eller grovt, osv? 

Jeg liker Garnier Hair Food-maskene som leave in-kur. 

Jeg har veldig fint hår, med lav porøsitet, og bølger. Banan-versjonen ble for tung for meg, den la seg som klissete lag utenpå håret, og var bare kjempeekkel. Men Watermelon, som er til fint hår, er kjempebra for mitt hår. Det blir mykt og deilig, og helt uten kliss og følelse av produkt i håret :)

Anonymkode: 7d26d...b3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håret mitt er også tørt og frizzy, og jeg må også ty til raske løsninger om morgenen. Mitt favorittprodukt til håret er denne: Wella Deluxe Rich Oil 

To pump i hånda, jobbes inn i hårlengdene og svisj så er håret mykt og lukter godt. Billig er den også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg veter bare håret litt i vasken, børster inn en kur i lengdene, og går med håret i en knute på toppen frem til jeg hopper i dusjen. Innimellom sover jeg også med kuren, og vasker ut neste morgen. 

Ellers vil jeg anbefale olje. Gisou hair oil er supergod. 

Anonymkode: 3e87a...f23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bruker olaplex nr 6. stryker litt over frizzet hver dag og lar det være i. Håret ser mye bedre ut, og over tid har håret mitt fått mye mer definert fall/krøller. 

Tar 10 sekunder. 

Anonymkode: bb1ea...fcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hårkur som skal skylles ut bør du bruke uansett.

Kommer an på hårtypen din, selv kan jeg ikke bruke produkter med noe olje i da håret mitt umiddelbart ser fett ut (fint nordisk hår).

Disse er ikke en hårkur, men jeg synes begge funker veldig bra for frizzy hår og virker pleiende:

https://www.beautycos.no/keune-care-keratin-smooth-2-phase-spray-200-ml-88033389158056?utm_source=adtraction&utm_medium=affiliate&utm_campaign=adtraction&at_gd=059DAF59B47AA0E4417154E117EF39398F671928

og denne

https://www.blivakker.no/product/3210249?utm_campaign=pmax_group_b_high-margin&gclid=CjwKCAjw-vmkBhBMEiwAlrMeF6feaicWyq_xbT5lLQ-byRjMeAZ-e4rxZnYczlR3Z_EIq7AsmIqlcxoCKSUQAvD_BwE

I tillegg har jeg med denne i veska så jeg kan legge ned litt frizz ila dagen 😄

https://www.blivakker.no/product/3269196?utm_campaign=pmax_group_c_high_margin&gclid=CjwKCAjw-vmkBhBMEiwAlrMeFz3_gHVVX4_oNS7XDQrtUe_aFFEEROho0fRBaohM5KB8uFrXTJNyRxoCD8cQAvD_BwE

Endret av Rosa Dartle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...