AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #1 Skrevet 29. juni 2023 Hva liker du at det er på et bad? Dusj, badekar, kombo eller begge deler? Fliser eller microsement? Post gjerne et bilde av hva du synes er fint! Anonymkode: 23ede...351
Silkedyne Skrevet 29. juni 2023 #2 Skrevet 29. juni 2023 Fliser og dusj, badekar er mere styr å rengjøre og holde hygienisk og ofte er det mer i veien i forhold til hvor ofte det blir brukt. Mikrosement kan være stilig på deler av badet men blir for industrielt og trist på hele synes jeg 2 1
Amossa Skrevet 29. juni 2023 #3 Skrevet 29. juni 2023 Vi planlegger å bygge om det største badet vårt til neste år. Vil fjerne dør og dørterskel, og sette inn inn bred skyvedør i stedet. Vi blir eldre, og det må vi ta hensyn til. I dag er det bare ett stort vindu der, men fordi det er nordvendt ønsker vi mer dagslys inn. Har tenkt oss at ett vindu skal nå ned til golvet. På den ene kortveggen skal vi ha dusj. Den blir stor nok til to, pluss en krakk å sitte på, eller en gåstol. Her må vi ha nisje for shampo og såper, og i det hele tatt en gjennomtenkt innredning. Vi kommer ikke til å bruke badekar, men vi skal gjøre plass til et stort, frittstående foran det høye vinduet. Som servantskap er jeg på jakt etter en lang, eldre buffet med krumme møbelbein. Lang nok til å sette inn to vasker. Så ønsker jeg to store, runde speil med lys foran hver vask. Videre en stor lysekrone i messing og med krystaller hengende i taket. Nok belysning og el-punkter er viktig. Tapet på veggene, eller malt. Vil gjerne kunne endre når jeg ønsker det. 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #4 Skrevet 30. juni 2023 Dusj og gulvbelegg, både for komfort og renhold. Hater å gå på harde fliser, et mykt gulvbelegg er mye bedre. Anonymkode: ac9d3...84d 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #5 Skrevet 30. juni 2023 Liker farger, gjerne forskjellige. Kan være både flis, maling og tapet. Gjerne grønnplanter. Naturlig lys er supert. Liker ikke løsninger som gjør at det blir vann på gulvet, og foretrekker dusj og badekar for seg. Vegghengt toalett. Liker ikke vask som er høyere enn benken, foretrekker helservant eller underliggende. Godt med oppbevaringsplass. Er ikke så glad I sånne standard grå bad med trefarget innredning. Anonymkode: c2f5f...e3a
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #6 Skrevet 30. juni 2023 Jeg liker å dusje i badekar. Synes det er mye enklere å rengjøre et badekar enn å rengjøre flisegulv med fuger. Får lenger levetid på bad hvor det ikke dusjes rett på fliser også, så det er et stort pluss. Anonymkode: 6362b...fa5 3 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #7 Skrevet 30. juni 2023 Dusj. Badekar er kjekt når man har unger, men langt ifra et must, og om det er dårlig plass på badet, ville jeg ikke hatt det. Anonymkode: 03a45...2ae 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #8 Skrevet 30. juni 2023 Her ønsker jeg ikke badekar, det er bare tungvindt og tar for stor plass. Så her foretrekker jeg dusjkabinett. Hvis jeg skulle pusset opp badet, hadde det blitt i grønnlige toner tror jeg. Og jeg drømmer om en stikkontakt på badet. Men enn så lenge lever vi fint med det gamle badet vårt. Anonymkode: 2d407...ca7
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #9 Skrevet 30. juni 2023 En ordentlig dusj. Underlimt servant eller helservant. God hylleplass. Vi har tregulv, lunt og varmt uten at man trenger å ga på gulvvarme. Et godt badekar er luksus, men jeg ser vi bruker det sjeldent. Anonymkode: fc6a7...ec2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #10 Skrevet 30. juni 2023 Hvis det er plass, foretrekker både dusj og badekar separat. Må jeg velge, blir det kun dusj. Slike kombo-løsninger er ofte ubehagelige både å dusje og bade i. Men det aller viktigste for meg på ett bad, som jeg ser de færreste prioriterer er oppbevaring! Jeg er ikke spesielt opptatt av hverken hår, hud eller sminke, men produktene baller på seg. Kan bare tenke meg hvordan det er med i familier med flere kvinner/tenåringsdøtre! I tillegg liker jeg å oppbevare håndklærne på badet, ikke måtte gå ut for å hente hvis man plutselig trenger ett håndkle eller klut. Av farger foretrekker jeg lyse ensfargede bad. De mørke som er in nå er fine, men lite praktiske å sminke seg på synes jeg. I tillegg tror jeg det er en tidsepoke-trend a la de rosa og blå badene fra 80-tallet, som fort ble utdatert. Flis eller microsement har jeg ingen formening om. Anonymkode: f8e96...71b 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå