Floja Felíz Skrevet 12. januar 2006 #1 Skrevet 12. januar 2006 Hei. Jeg har hørt at etter man slutter på p-oillen så kan man enten bli gravid med én gang, eller det kan ta opptil ett år. Er det noen som har peiling på dette? Hvis det normalt tar ett år før man blir gravid etter å ha sluttet på p-pillen så kan det jo være greit å vite det så man kan planlegge litt...
Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2006 #2 Skrevet 12. januar 2006 Jeg ble gravid første syklus etterat jeg sluttet på pillen. Jeg har også hørt at man tidligere anbefalte de som hadde problemer med å bli gravid å starte på p-pille for så å slutte igjen. Da skulle man visst fortere bli gravid.. De fleste rundt meg har blitt raskt gravid etterat de sluttet på pillen.. (men jeg hadde også hørt at det normalt tok opptil et halvt år å bli gravid etterat man sluttet på pillen.. Merkerlig..)
momo Skrevet 12. januar 2006 #3 Skrevet 12. januar 2006 Tror nok det er utrolig forskjellig. Mine venner har blitt gravide alt fra første måned til 1 år etterpå og alt mellom der, faktisk de fleste mitt mellom der. Selv har jeg vært gravid 8 ganger. 2 ganger på pillen, første gang var jeg hysterisk nøye, andre gang var det litt småslurv. Nå har jeg prøvd og bli gravid i snart 2 år, har blitt gravid 6 ganger med jevne mellomrom, men mister tidlig hver gang. Første gang ble jeg gravid ca 3-4 mnd etter p-pilleslutt.
Impala Skrevet 13. januar 2006 #4 Skrevet 13. januar 2006 Tror det er store forskjeller. Jeg selv slutta på pillen i august , og det har enda ikke klaffet for oss enda vi har prøvd hardt
Malama Skrevet 13. januar 2006 #5 Skrevet 13. januar 2006 Noen opplever "økt fruktbarhet" med en gang de slutter på p-pillen, men dette gjelder ikke alle. I snitt tar det 3-6 måneder før kroppen er "i rute" etter p-pilleslutt. (dvs, ha fått en stabil syklus og eggløsning) For noen tar det enda lenger tid. Også skal du huske at selv for dem som ikke har brukt p-piller tar det i snitt i alle fall et halvt år å faktisk lykkes med å bli gravid da. Babyer kommer (dessverre?) ikke på bestilling... Selv sluttet jeg på p-piller for 10 måneder siden, og har enda ikke fått syklusen i rute. Jeg sluttet ikke for å prøve å bli gravid da, og det er jeg veldig glad for, det er frustrerende nok med denne kroppen om jeg ikke skulle tenke på babyer i tillegg når jeg i et halvt år etter pilleslutt ikke hadde el i det hele tatt...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå