Gå til innhold

Spiser du etter klokken eller magen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Går du sulten i flere i timer for å spise til en spesifikk tid, eller spiser du når du er sulten?

Hva gjør du når du er sulten etter å ha spist dine faste måltider, spiser du mer eller venter du til neste dag og neste måltid?

Anonymkode: b4c6a...11d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det varierer litt. Når jeg er på jobb på kontoret så spiser jeg lunsj etter klokken. Da er jeg mett frem til middag også spiser jeg noe kveldsmat utover kvelden når/hvis jeg blir sulten. 

Siden jeg følger klokken på lunsj, så legger jeg opp andre måltider slik at jeg ikke blir noe særlig sulten mellom måltidene.

Anonymkode: 6da83...a5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Spiser lunsj med kollegaene mine kl.12. Så den er fast i ukedagene. Utover det har jeg absolutt ingen rutiner. Noen ganger våkner jeg og MÅ ha frokost, så da spiser jeg litt. Middagstidspunkt og innhold varierer også. Trener 5 ganger i uken, og legger opp måltidene til det. 

Mitt utgangspunkt er alltid intuitiv spising. Jeg spiser ikke dersom jeg ikke er sulten, eller bare litt halvsulten. Både fordi jeg vet at jeg gir nok næring til kroppen gjennom uken uten å måtte dytte innpå 3-4 ganger per dag, men også fordi jeg vet at noen dager er jeg utømmelig sulten gjennom hele dagen, og jeg orker ikke å være så streng at jeg ikke spiser meg mett de dagene det skjer. Så det utligner seg og jeg holder den samme vekten år etter år. 

Anonymkode: 87b7c...552

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir koko om jeg ikke får laget meg mat i tide. Har på timer (jepp! til og med en app) som varsler om tidligste spisetid, men må spise innen en time etter at den har pepet, ellers går det gale. Jeg står opp til forskjellige tider (jobber ikke), men spiser frokost så fort jeg kan. Når jeg er ferdig, setter jeg timeren på 2 timer. Når jeg har spist lunsj, så er timeren på 1,5 timer siden det gjerne tar litt lenger tid å lage middag. Setter den også på 1,5 etter middag, men avhengig av størrelsen på middagen og når den var, er det ikke sikkert jeg spiser noe mer. Spisetiden kan selvfølgelig bli forskjøvet av utvendige faktorer, men dette er den vanligste rutinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Magen blir sulten til ca samme tid hver dag. 

Anonymkode: 452bf...ab9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis jeg spiser sunt og for å holde vekten: etter klokken: 9, 12, 16 og 20. Så har jeg noen vonde dager hvor jeg overspiser, og da går det i ett fra jeg våkner til magen er så full at det ikke er plass til mer - som i dag 😔

Anonymkode: 8bd60...820

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Spiser etter magen, men det blir jo også litt etter stress og om jeg gidder på en måte. 

Har jeg mye å gjøre på jobb så glemmer jeg sulten, men da blir jeg jo slapp senere på dagen så prøver å spise lunsj når alle andre gjør det.

Hjemme er det mer etter sult men jeg er ganske matlei om dagen så kan også bare ligge sulten, det går jo ofte over.

Anonymkode: 07e05...5a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg spiser når jeg ikke orker å vente lenger. Så spiser jeg aldri til jeg er mett, spiser heller til jeg ikke er sulten lenger.

Anonymkode: 2c58f...f54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er sulten HELE tiden, så jeg spiser etter klokka. Frokost før jeg drar på jobb(varier mellom 6-8 alt etter hvilken vakt jeg har), lunch fast kl 11 på jobb, mellom 12-13 i helgene, og middag rett etter jobb for da er jeg «utsultet» siden vi har lunch så tidlig som 11. Etter middag som er siste måltid pusser jeg tennene for kvelden for å ikke spise mer🙈 Hadde jeg spist etter sult hadde jeg putta mat i kjeften hele dagen. Har et veldig høyt aktivitetsnivå så jeg går rundt konstant sulten, og mye er nok psykisk sulten siden jeg elsker mat og gleder meg til hvert måltid(og nei jeg er ikke stor, er bare 53kg og bmi under 20, men kan stappe i meg uante mengder mat for jeg synes det er så godt).

Anonymkode: fc0b6...1f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CSe0gvmY2b

Spiser etter klokka. Magen har jo vennet seg til dette, men blir jeg sulten lenge før ett måltid tar jeg en frukt, en neve nøtter eller bare ett glass vann. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klokka. 11-12 + 16-17 og helst ikke noe annet. Holder på å gå ned i vekt og det fungerer utmerket. Spiser meg god og mett uavhengig av hva vi har til middag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Begge deler. 😇

Spiser hva som helst og når som helst, men bare mellom 12.00 og 19.00

Anonymkode: 69da4...342

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Etter magen. Jeg er glad i god mat, men syns all mat er ekkel om jeg ikke er sulten.

Anonymkode: 03185...814

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg spiser helst til faste tider da, noen ganger kan jeg spise litt før hvis jeg blir veldig sulten. Men prøver å holde det noenlunde.

Anonymkode: 374a4...033

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Går du sulten i flere i timer for å spise til en spesifikk tid, eller spiser du når du er sulten?

Hva gjør du når du er sulten etter å ha spist dine faste måltider, spiser du mer eller venter du til neste dag og neste måltid?

Spiser akkurat når det passer meg, klokka tenker jeg kun på ved middagstider. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stort sett etter klokken, faster 16-18 timer, har gjort det i over ett år og det går stort sett greit, men et par dager i måneden er jeg veldig sulten, så da hender det jeg spiser etter ca. 12 timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Nei spiser stort sett etter magen den er ganske stabilt sulten hver 3-4 time. Noen ganger må jeg vente lengre fordi en er opptatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Både og. 

Jeg spiser etter faste måltid, frokost, lunsj og middag, og spiser aldri utenom disse. 

Men er jeg ikke sulten dropper jeg innimellom frokost (som bare består av 1-2 knekkebrød i løpet av formiddagen). Og går lunsjtoget på jobb kl 11 spiser jeg da, selv om jeg gjerne ikke er sulten før 13-14 tiden. 

Føler innimellom sult utpå ettermiddagen, men det ignorerer jeg. 

Anonymkode: 21378...1b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...