Brunello Skrevet 29. juni 2023 #61 Del Skrevet 29. juni 2023 Topsi skrev (1 minutt siden): Får inderlig håoe ikke du vinner frem med ditt syn, å utvise forakt for det en oppfatter som terror, som et flagg ved å brenne det, er godt innenfor ytringsfriheten,.nemlig fordi da får man oppmerksomhet om sin sak. Tror du Tyrkias ambassadør bryr seg om en kurdisk kvinne som har flyktet for livet fra tyrkiske soldater i Syria skriver i lokalavisen? Nei. Men hvis hun brenner det tyrkiske flagget, da får saken fokus LeneXCII skrev (4 minutter siden): Men, du må akseptere at det er en lovlig handling.. ja, det er lovlig. Men det er ikke gitt at det burde være det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeneXCII Skrevet 29. juni 2023 #62 Del Skrevet 29. juni 2023 Brunello skrev (Akkurat nå): ja, det er lovlig. Men det er ikke gitt at det burde være det. Men nå er det nå det, så da er det det som gjelder. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
velociraptor Skrevet 29. juni 2023 #63 Del Skrevet 29. juni 2023 Brunello skrev (1 minutt siden): Fordi ytringsfrihet skal beskytte borgerne mot å bli straffet av myndighetene for sine meninger. Å mene at Islam er en helt grei sak. Det får man gjort ved å rope det ut eller skrive det. Man kan demonstrere i gatene. Å brenne noe er totalt unødvendig. Det ødelegger mer for saken enn det gagner den. Faktisk hjelper det saken, da radikale muslimer hver eneste gang oppfører seg som rabiate villdyr, tyr til vold, hærverk, vold mot politiet, og på alle måter bekrefter poenget til den som brenner Koranen. Sånn sett er koranbrenning en ekstremt effektiv måte å få frem poenget sitt på. 4 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 29. juni 2023 #64 Del Skrevet 29. juni 2023 Hank Amarillo skrev (1 minutt siden): Eller ved å brenne en bok. Hvem er du til å bestemme hvordan folk skal ytre seg? Jeg ytrer det jeg mener bør være gjeldende rett. Man ser jo at det bare er samfunnets tapere som driver å brenner slikt for å provosere. Absolutt ikke beskyttelsesverdig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 29. juni 2023 #65 Del Skrevet 29. juni 2023 LeneXCII skrev (1 minutt siden): Men nå er det nå det, så da er det det som gjelder. Det er vel derfor en del argumenterer for at det ikke burde være lov. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 29. juni 2023 #66 Del Skrevet 29. juni 2023 Brunello skrev (1 minutt siden): ja, det er lovlig. Men det er ikke gitt at det burde være det. Jaja, den dagen det blir forbudt å brenne flagget til en terrorstat, er den dagen jeg tyr til.sivil ulydighet 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 29. juni 2023 #67 Del Skrevet 29. juni 2023 velociraptor skrev (2 minutter siden): Faktisk hjelper det saken, da radikale muslimer hver eneste gang oppfører seg som rabiate villdyr, tyr til vold, hærverk, vold mot politiet, og på alle måter bekrefter poenget til den som brenner Koranen. Sånn sett er koranbrenning en ekstremt effektiv måte å få frem poenget sitt på. Tror du har misforstått. Det er Stian som taper hver eneste gang de brenner en koran. Det er de som viser de ikke kan oppføre seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeneXCII Skrevet 29. juni 2023 #68 Del Skrevet 29. juni 2023 (endret) Brunello skrev (2 minutter siden): Det er vel derfor en del argumenterer for at det ikke burde være lov. Nå er trådtittelen at "koranbrenning er hatkriminalitet", noe det strengt tatt ikke er i o m at det er en fullt ut lovlig handling. Støre er ute og sykler som vanlig. Endret 29. juni 2023 av LeneXCII 5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
velociraptor Skrevet 29. juni 2023 #69 Del Skrevet 29. juni 2023 Brunello skrev (7 minutter siden): Tror du har misforstått. Det er Stian som taper hver eneste gang de brenner en koran. Det er de som viser de ikke kan oppføre seg. Hvem er Stian? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gibralfaro Skrevet 29. juni 2023 #70 Del Skrevet 29. juni 2023 1 minutt siden, velociraptor said: Hvem er Stian? Sian, sannsynligvis. Er vel ikke mange andre som "driver" med det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 29. juni 2023 #71 Del Skrevet 29. juni 2023 velociraptor skrev (1 minutt siden): Hvem er Stian? Det tror jeg du vet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
velociraptor Skrevet 29. juni 2023 #72 Del Skrevet 29. juni 2023 velociraptor skrev (Akkurat nå): Hvem er Stian? Ah, sikkert autocorrect for sian? Det er da ikke nødvendigvis bare sian som brenner en koran. Jeg har mer problem med det sian sier, enn at de brenner en bok. Bokbrenning og å tegne karikaturer ander jeg som viktig å få lov til. Å si at noen skal dra seg tilbake der de kommer fra, at de burde ha druknet i middelhavet og at barna deres er rotter og kakkerlakker, det er ting jeg tenker på som hat. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 29. juni 2023 #73 Del Skrevet 29. juni 2023 velociraptor skrev (31 minutter siden): Faktisk hjelper det saken, da radikale muslimer hver eneste gang oppfører seg som rabiate villdyr, tyr til vold, hærverk, vold mot politiet, og på alle måter bekrefter poenget til den som brenner Koranen. Sånn sett er koranbrenning en ekstremt effektiv måte å få frem poenget sitt på. Jepp. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kar90 Skrevet 29. juni 2023 #74 Del Skrevet 29. juni 2023 Silkedyne skrev (3 timer siden): Det er hatkriminalitet. Handlingen kommer fra hat. Det hatet dreper og reduserer uskyldiges frihet. Om en gjeng gærne damer som stod for meninger som at de ønsket menn døde og at menn ikke fortjente å leve hadde drevet å oppsøkt mannsdominerte arenaer for å trakassere og true menn og brent dukker av menn mens de ytret disse hatefulle ytringene til uskyldige menn om at alle menn var laverestående vesner og voldtektsmenn som fortjente tortur og død så hadde nok du også vært enig i at det var hatkriminalitet. Det er hat, det er ikke kriminalitet. Det er hovedpoenget. Det skal aldri være kriminelt å brenne en bok eller et stykke tekst i Norge. Vi skal aldri beskytte religiøse overbevisning over retten til å ytre seg. Hat mot religion er fullstendig lovlig. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
visp Skrevet 29. juni 2023 #75 Del Skrevet 29. juni 2023 Brunello skrev (1 time siden): Hvorfor ikke. Det er en ekstremt liten gruppe som driver med slikt, så det blir ikke noe problem Mener du å bøtelegge brenning av Koranen fordi det er provoserende for noen? Tror du ikke de klarer å finne opp noe nytt da? Begynne å selge doruller med Muhammed på f.eks Jeg kjenner det popper opp med veldig mange idéer hos meg med alt man kunne funnet på som hadde provosert, og da klarer sikkert de det også. Hvem skulle avgjort hva som var provoserende nok til å bøtelegges? Det ville bare ballet på seg. Noe skikkelig også:) 6 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kar90 Skrevet 29. juni 2023 #76 Del Skrevet 29. juni 2023 Brunello skrev (57 minutter siden): Det er ikke alle ytringer som er lovlige til tross for ytringsfriheten. Jeg er for at man skal kunne demonstrere mot Islam og mene Allah er dust. Men det å brenne gjenstander utelukkende fordi man vil være slem har etter min mening ikke behov for beskyttelse. Dersom man ser hvilke mennesker som driver med slikt, ser man at det ikke akkurat er samfunnets støtter. De har ikke behov for beskyttelse heller om folk blant folk som er normale i hodet. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ThereGoesBob Skrevet 29. juni 2023 #77 Del Skrevet 29. juni 2023 (endret) Det er litt komisk det hele her. Det virker faktisk som det er selve ildspåsettelsen som er det problematiske her. Det finnes sikkert 1000 måter å ødelegge en bok på, men det er altså den symbolske "brenningen" som tirrer muslimene til kamp. Man kan rive ut alle sidene (tar sikkert veldig lang tid) man kan kaste den i søpla, legge den i syrebad så den løser seg opp eller kanskje det enkleste av alt, kaste den på havet. Er dog litt usikker på om den blir brent om den går i søpla eller blir gjenvunnet. Hele denne posten bør tas med en stor dose humor, for det er akurat det dette er. Fjas og vas å hisse seg opp over at noen brenner en bok. Teknisk sett så er det bare en bok med litt større symbolverdi enn andre bøker. Endret 29. juni 2023 av ThereGoesBob 3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokeplate Skrevet 29. juni 2023 #78 Del Skrevet 29. juni 2023 Det å brenne koranen er ikke kriminelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hank Amarillo Skrevet 29. juni 2023 #79 Del Skrevet 29. juni 2023 Brunello skrev (1 time siden): Jeg ytrer det jeg mener bør være gjeldende rett. Man ser jo at det bare er samfunnets tapere som driver å brenner slikt for å provosere. Absolutt ikke beskyttelsesverdig. Det er ikke SIAN som beskyttes, men grunnleggende demokratiske prinsipper. 5 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hank Amarillo Skrevet 29. juni 2023 #80 Del Skrevet 29. juni 2023 (endret) Brunello skrev (1 time siden): Det er vel derfor en del argumenterer for at det ikke burde være lov. Ser ingen andre argumenter enn "liker ikke SIAN" tbh Endret 29. juni 2023 av Hank Amarillo 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå