NordicViking Skrevet 29. juni 2023 #1 Del Skrevet 29. juni 2023 Under regjeringens halvårlige pressekonferanse i hagen tilknyttet statsministerboligen spurte Klassekampen-redaktør Bjørgulv Braanen om Støre ville sidestille brenning av Toraen eller Koranen med brenning av Pride-flagg. - La meg si det sånn: I forhold til norsk lov så er det slik at ifølge ytringsfriheten er det ikke eksplisitt brudd på loven å brenne et flagg eller en hellig tekst. Men jeg tar sterkt avstand fra det. Jeg ser på det som hatkriminalitet enten det skjer i Norge eller andre land, sa Støre. (Dagbladet) ... Disse handlingene er i dag beskyttet av ytringsfriheten og er ikke å regne som kriminalitet i juridisk forstand her i landet. Ennå! Støre må gjerne ha en personlig mening, men som statsminister bør han være forsiktig med å uttale seg om slike betente ting. Med sin uttalelse er Støre med på å undergrave ytringsfriheten, og skaper dermed usikkerhet om hvorvidt regjeringen nå vil stramme inn på dette området. Det vil i så fall være et skritt i feil retning. 7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silkedyne Skrevet 29. juni 2023 #2 Del Skrevet 29. juni 2023 (endret) Det er hatkriminalitet. Handlingen kommer fra hat. Det hatet dreper og reduserer uskyldiges frihet. Om en gjeng gærne damer som stod for meninger som at de ønsket menn døde og at menn ikke fortjente å leve hadde drevet å oppsøkt mannsdominerte arenaer for å trakassere og true menn og brent dukker av menn mens de ytret disse hatefulle ytringene til uskyldige menn om at alle menn var laverestående vesner og voldtektsmenn som fortjente tortur og død så hadde nok du også vært enig i at det var hatkriminalitet. Endret 29. juni 2023 av Silkedyne 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hank Amarillo Skrevet 29. juni 2023 #3 Del Skrevet 29. juni 2023 Ser ut til at Woke og islamistene kan ha funnet noe å forene seg over i kampen mot vestlig liberalisme. 14 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 29. juni 2023 #4 Del Skrevet 29. juni 2023 (endret) Så ikke støre si noe da bibelen ble brent på NRK Endret 29. juni 2023 av Topsi 14 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
visp Skrevet 29. juni 2023 #5 Del Skrevet 29. juni 2023 Jeg tenker at det er veldig vanskelig å hele tiden sjonglere hva man sier for ikke å tråkke i noe salatgreier med tanke på alle sånne ting de skal svare på. På akkurat det spørsmålet der burde han jo bare svart at Ja, jeg sidestiller de to tingene , og ferdig med det. Jeg tviler sterkt på at det vil komme noen lov i Norge mot å brenne verken hellige tekster eller flagg. Om det gjør, så kommer til og med jeg til å fyre av noen koraner. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silkedyne Skrevet 29. juni 2023 #6 Del Skrevet 29. juni 2023 Topsi skrev (2 minutter siden): Så ikke støre si noe da bibelen ble drept på NRK Jesus Christus, hvordan foregikk det? Skudd fra revolver? Automat? Knivstikk? Eller kanskje en Judasdose? Var det påskekrimmen? 😅 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oida Skrevet 29. juni 2023 #7 Del Skrevet 29. juni 2023 Ikke overraskende. Støre gikk jo inn for å få fjernet blasfemipragrafen og skjerpe rasismeparagrafen til å omfatte såkalte kvalifiserte angrep på religion og livssyn i 2009. Heldigvis fikk han ikke medhold i dette. Med en slik endring kunne en person straffes for å si noe krenkende om en religion. Rimelig radikalt i min bok. 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 29. juni 2023 #8 Del Skrevet 29. juni 2023 Silkedyne skrev (Akkurat nå): Jesus Christus, hvordan foregikk det? Skudd fra revolver? Automat? Knivstikk? Eller kanskje en Judasdose? Var det påskekrimmen? 😅 Heh, autocorrect, skulle stå brent 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven.Writingdesk Skrevet 29. juni 2023 #9 Del Skrevet 29. juni 2023 NordicViking skrev (16 minutter siden): Under regjeringens halvårlige pressekonferanse i hagen tilknyttet statsministerboligen spurte Klassekampen-redaktør Bjørgulv Braanen om Støre ville sidestille brenning av Toraen eller Koranen med brenning av Pride-flagg. - La meg si det sånn: I forhold til norsk lov så er det slik at ifølge ytringsfriheten er det ikke eksplisitt brudd på loven å brenne et flagg eller en hellig tekst. Men jeg tar sterkt avstand fra det. Jeg ser på det som hatkriminalitet enten det skjer i Norge eller andre land, sa Støre. (Dagbladet) ... Disse handlingene er i dag beskyttet av ytringsfriheten og er ikke å regne som kriminalitet i juridisk forstand her i landet. Ennå! Støre må gjerne ha en personlig mening, men som statsminister bør han være forsiktig med å uttale seg om slike betente ting. Med sin uttalelse er Støre med på å undergrave ytringsfriheten, og skaper dermed usikkerhet om hvorvidt regjeringen nå vil stramme inn på dette området. Det vil i så fall være et skritt i feil retning. Snart er det hatkriminalitet at en rektor ønsker å håndhilse på elevene ved avsluttet skolegang. 10 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 29. juni 2023 #10 Del Skrevet 29. juni 2023 (endret) NordicViking skrev (17 minutter siden): Under regjeringens halvårlige pressekonferanse i hagen tilknyttet statsministerboligen spurte Klassekampen-redaktør Bjørgulv Braanen om Støre ville sidestille brenning av Toraen eller Koranen med brenning av Pride-flagg. - La meg si det sånn: I forhold til norsk lov så er det slik at ifølge ytringsfriheten er det ikke eksplisitt brudd på loven å brenne et flagg eller en hellig tekst. Men jeg tar sterkt avstand fra det. Jeg ser på det som hatkriminalitet enten det skjer i Norge eller andre land, sa Støre. (Dagbladet) ... Disse handlingene er i dag beskyttet av ytringsfriheten og er ikke å regne som kriminalitet i juridisk forstand her i landet. Ennå! Støre må gjerne ha en personlig mening, men som statsminister bør han være forsiktig med å uttale seg om slike betente ting. Med sin uttalelse er Støre med på å undergrave ytringsfriheten, og skaper dermed usikkerhet om hvorvidt regjeringen nå vil stramme inn på dette området. Det vil i så fall være et skritt i feil retning. Å brenne religiøse symboler og bøker samt flagg er tullete, og har fint lite med ytringsfrihet å gjøre. Folk får argumentere så mye de vil mot innholdet. De som brenner symboler, bøker og flagg har gjennom historien stort sett vært de som ikke er ute etter å argumentere men bare oppføre seg som drittsekker. Det eneste argumentet for å tillate slik brenning er at de som gjør det ikke er intellektuelt kapable til å fremsette et argumen. Endret 29. juni 2023 av Brunello 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silkedyne Skrevet 29. juni 2023 #11 Del Skrevet 29. juni 2023 (endret) visp skrev (6 minutter siden): Jeg tenker at det er veldig vanskelig å hele tiden sjonglere hva man sier for ikke å tråkke i noe salatgreier med tanke på alle sånne ting de skal svare på. På akkurat det spørsmålet der burde han jo bare svart at Ja, jeg sidestiller de to tingene , og ferdig med det. Jeg tviler sterkt på at det vil komme noen lov i Norge mot å brenne verken hellige tekster eller flagg. Om det gjør, så kommer til og med jeg til å fyre av noen koraner. Det er ingen som bryr seg om du gjør det hjemme på tomten din fordi du vil feire Sankthans og trenger brensel, men måten SIAN oppsøker moskeer og områder det bor muslimer, måten de opptrer på og de hatefulle ytringene de står for og roper samtidig er hva som gjør handlingen til hatkriminalitet. Endret 29. juni 2023 av Silkedyne 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuntzilla Skrevet 29. juni 2023 #12 Del Skrevet 29. juni 2023 Jeg har ingenting til overs for religion generelt og er veldig for ytringsfrihet, men selv jeg synes at å brenne bøker er å dra det for langt. Det er jo gjort bare for å provosere, ikke fordi det er et spesielt treffende argument mot Islam. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
visp Skrevet 29. juni 2023 #13 Del Skrevet 29. juni 2023 Silkedyne skrev (1 minutt siden): Det er ingen som bryr seg om du gjør det hjemme på tomten din fordi du vil feire Sankthans, men måten SIAN oppsøker moskeer og områder det bor muslimer, måten de opptrer på og de hatefulle ytringene de ståt for og roper samtidig er hva som gjør handlingen til hatkriminalitet. Jeg syns ingenting om hvordan SIAN holder på, men å gjøre det ulovlig blir jo helt bak mål. Ytringsfriheten er noe av det viktigste vi har. 13 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 29. juni 2023 #14 Del Skrevet 29. juni 2023 Hank Amarillo skrev (12 minutter siden): Ser ut til at Woke og islamistene kan ha funnet noe å forene seg over i kampen mot vestlig liberalisme. Deres grunnleggende tankesett er ikke helt ulikt… 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silkedyne Skrevet 29. juni 2023 #15 Del Skrevet 29. juni 2023 visp skrev (1 minutt siden): Jeg syns ingenting om hvordan SIAN holder på, men å gjøre det ulovlig blir jo helt bak mål. Ytringsfriheten er noe av det viktigste vi har. Ytringsfrihet er fint det, men i det ytringene går over til å skade og true andres liv og sikkerhet bør det være en grense der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
velociraptor Skrevet 29. juni 2023 #16 Del Skrevet 29. juni 2023 Silkedyne skrev (14 minutter siden): Det er hatkriminalitet. Handlingen kommer fra hat. Det hatet dreper og reduserer uskyldiges frihet. Om en gjeng gærne damer som stod for meninger som at de ønsket menn døde og at menn ikke fortjente å leve hadde drevet å oppsøkt mannsdominerte arenaer for å trakassere og true menn og brent dukker av menn mens de ytret disse hatefulle ytringene til uskyldige menn om at alle menn var laverestående vesner og voldtektsmenn som fortjente tortur og død så hadde nok du også vært enig i at det var hatkriminalitet. Enig i at alt det uthevede er hat-kriminalitet. Men man kan fint brenne en bok uten å trakassere, true, si stygge ting etc. Å brenne en bok er IKKE hatkriminalitet. Å gjøre religionskritikk ulovlig er en utrolig skummel vei å gå. Håper det aldri skjer i Norge! Silkedyne skrev (3 minutter siden): 5 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 29. juni 2023 #17 Del Skrevet 29. juni 2023 (endret) Silkedyne skrev (1 minutt siden): Ytringsfrihet er fint det, men i det ytringene går over til å skade og true andres liv og sikkerhet bør det være en grense der. Da må en jo se på HVEM som truer liv og frihet, det er jo helt vesentlig her. Endret 29. juni 2023 av Topsi 4 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 29. juni 2023 #18 Del Skrevet 29. juni 2023 Topsi skrev (12 minutter siden): Så ikke støre si noe da bibelen ble brent på NRK Nei selvfølgelig ikke, kristne er ikke en særskilt spesiell gruppe som må behandles bedre enn alle andre sånn at de ikke går bananas på gata. Hvis Jesus istedenfor «vend det annet kinn til» hadde sagt «kverk alle som fornærmer deg OG BIKKJA DERES OGSÅ» så hadde ingen brent bibler heller. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silkedyne Skrevet 29. juni 2023 #19 Del Skrevet 29. juni 2023 Topsi skrev (2 minutter siden): Da må en jo se på HVEM som truer liv og frihet, det er jo helt vesentlig her. Hva mener du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 29. juni 2023 #20 Del Skrevet 29. juni 2023 Silkedyne skrev (Akkurat nå): Hva mener du? Jeg mener at det at motdemonstranter kan reagere voldelig kan ikke krenke en annen persons rett til ytring. Da får vi oppmuntring til å møte meninger med vold, for det funker 6 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå