Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan sykelig sjalusi gjøres noe med? Når jeg var sammen med denne personen for flere år siden så gikk jeg fordi jeg ikke orka sjalusien og kontrollen lenger. Vet han var veldig sjalu i hans siste forhold også. 

Utenom sjalusien så hadde vi et veldig bra forhold i noen år. 

Jeg ble dumpet av en annen for noen få uker siden og jeg vet ikke om jeg orker å starte på nytt med en ny en gang til... jeg har ingen følelser for eksen per nå men jeg vet at han er interessert. 

Kan det skade og ta et par dates og se om det kan være noe igjen? Kanskje vil jeg dette kun for å komme helt over han siste nå og det blir jo ikke helt rett det heller.. Jeg er meget flink til å lage kaos for meg selv, så det er kanskje det jeg hadde gjort igjen nå. 

Så det jeg egentlig lurer på er om noen har erfaring med sykelig sjalusi og opplevd at det kan forsvinne på en eller annen måte?

Anonymkode: 25b7a...28b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det hørtes ut som en usedvanlig dårlig ide. 

Han kommer nok til å være sjalu på ham du hadde etter ham også. 

Anonymkode: 730c9...ef9

AnonymBruker
Skrevet

Nei sykelig sjalusi og kontroll kan ikke gjøres noe med da det er et personlighetstrekk som handler om makt og kontroll og ikke issues.

Ja det vil skade å prøve et par tre dates å se fordi du da sitter med et håp om at dere kan få det fint og blir hekta på håpet og vipps så er du i en destruktiv relasjon igjen som du ikke kommer deg ut av og som ødelegger deg psykisk for mange år 

Anonymkode: 832a6...b77

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, overhodet ingen god ide ! 
Det vil ta deg to dager før du får hetta. 
Ta deg tid til å få den siste exen ut av systemet før du begynner å date igjen. 
Du vil bare ende opp med noen desperate forsøk som fører ingen vei 

Anonymkode: 31479...2a7

AnonymBruker
Skrevet

Nei, du skal ikke drive å gi falske forhåpninger til denne mannen bare fordi du "ikke orker å starte på nytt".

Det er jo veldig dårlig gjort å leke med følelsene hans på den måten og bruke han som en slags back up plan.

Anonymkode: 9953f...d6a

• Hjerte 1
Skrevet

Du kommer ikke med en eneste god grunn til at du ønsker å være sammen med han. Bare at du er tilfeldigvis er singel. Du bør aldri bli sammen med noen som du ikke tenker skikkelig godt om.

AnonymBruker
Skrevet
Nymerïa skrev (1 minutt siden):

Du kommer ikke med en eneste god grunn til at du ønsker å være sammen med han. Bare at du er tilfeldigvis er singel. Du bør aldri bli sammen med noen som du ikke tenker skikkelig godt om.

Han behandlet meg som en prinsesse gjennom hele forholdet. Eneste problemet var den sjalusien. 

Om den ikke kan gjøres noe med så vet jeg at det ikke nytter. Forrige gang merket jeg sjalusien fra første stund og det hadde jeg nok gjort nå også hvis det fortsatt er der om vi hadde startet å date igjen 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Han behandlet meg som en prinsesse gjennom hele forholdet. Eneste problemet var den sjalusien. 

Om den ikke kan gjøres noe med så vet jeg at det ikke nytter. Forrige gang merket jeg sjalusien fra første stund og det hadde jeg nok gjort nå også hvis det fortsatt er der om vi hadde startet å date igjen 

Da lar du denne mannen være, ikke lek med følelsene hans hvis du selv er sikker på at det ikke kommer til å fungere.

Anonymkode: 9953f...d6a

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...