AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #1 Skrevet 29. juni 2023 Vi er på bilferie på Vestlandet. All trafikk her, altså virkelig 100%, er slik at det kommer en gjerne utenlandsk bobil, og så er det biler bak. Kjører man forbi en bobil, nytter det ikke, fordi 5-15 minutter senere er du bakerst i neste bobilkø. De kjører 40-60 km i timen på veier med fartsgrense 70-80, enda mye tregere på de mer snirklete veiene. Så man henter alltid inn en kø. Sånn er det bare. Men mannen min takler ikke dette. Han blir kjempefrustrert, sint, vil forbi. Når jeg prøver å roe han ned, sier han at han ikke vil sitte i bilen dobbelt så lenge som planlagt. Så jeg ender opp med å kjøre for å dempe frustrasjonen hans, men da blir jo jeg kjøresliten og lei. På kvelden er jeg sliten, han fortsatt sint, og barna spretter veggimellom fordi de er "ubrukte". Det er en skikkelig jævlig ferie så langt. Hva i all verden kan vi gjøre med det? Anonymkode: cfa1a...99a 2 3
Kratt_ Skrevet 29. juni 2023 #2 Skrevet 29. juni 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men mannen min takler ikke dette. Han blir kjempefrustrert, sint, vil forbi. Når jeg prøver å roe han ned, sier han at han ikke vil sitte i bilen dobbelt så lenge som planlagt. Så jeg ender opp med å kjøre for å dempe frustrasjonen hans, men da blir jo jeg kjøresliten og lei. På kvelden er jeg sliten, han fortsatt sint, og barna spretter veggimellom fordi de er "ubrukte". Det er en skikkelig jævlig ferie så langt. Hva i all verden kan vi gjøre med det? Anonymkode: cfa1a...99a For det blir ikke han? Han må bare ta seg sammen. Bedritent gjort å ødelegge ferien til alle på den måten. 17
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #3 Skrevet 29. juni 2023 Man drar ikke på bilferie den veien om sommeren. Snu og dra annet sted. Anonymkode: 2e8b6...8c8 13 4
Ulven Skrevet 29. juni 2023 #5 Skrevet 29. juni 2023 Bobilistene får dere ikke gjort noe med, så da blir spørsmålet hva annet kan dere gjøre resten av ferien? Den eneste løsningen er vel å legge dere på en fast plass slik at dere slipper kjøringen, med mindre dere snur nesa hjemover og finner på noe annet i ferien. 14 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #6 Skrevet 29. juni 2023 Om han er så hissig på bobiler er ikke bilferie i Norge et godt valg. Dere bør finne en fast plass og overnatte noen dager. Når han har roet seg ned kan du snakke med ham og fortelle hvordan du og barna opplever sinneutbruddene hans. Det er ikke akseptabelt. Anonymkode: be073...3a8 26 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #7 Skrevet 29. juni 2023 Løsningen er å dra hjem eller planlegge for at kjøringen faktisk tar lengre tid. Bobilene går verken han eller du gjort noe med. Anonymkode: dfdae...336 8
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #8 Skrevet 29. juni 2023 Du kjører. Han setter seg bak med en lydbok. Ett av barna hopper frem ved behov Eller så tar han seg sammen og kontrollerer følelsene sine. Anonymkode: d0329...aec 3
Hank Amarillo Skrevet 29. juni 2023 #9 Skrevet 29. juni 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Vi er på bilferie på Vestlandet. All trafikk her, altså virkelig 100%, er slik at det kommer en gjerne utenlandsk bobil, og så er det biler bak. Kjører man forbi en bobil, nytter det ikke, fordi 5-15 minutter senere er du bakerst i neste bobilkø. De kjører 40-60 km i timen på veier med fartsgrense 70-80, enda mye tregere på de mer snirklete veiene. Så man henter alltid inn en kø. Sånn er det bare. Men mannen min takler ikke dette. Han blir kjempefrustrert, sint, vil forbi. Når jeg prøver å roe han ned, sier han at han ikke vil sitte i bilen dobbelt så lenge som planlagt. Så jeg ender opp med å kjøre for å dempe frustrasjonen hans, men da blir jo jeg kjøresliten og lei. På kvelden er jeg sliten, han fortsatt sint, og barna spretter veggimellom fordi de er "ubrukte". Det er en skikkelig jævlig ferie så langt. Hva i all verden kan vi gjøre med det? Anonymkode: cfa1a...99a planlegg dobbel så lang tid. Problem løst. 8
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #10 Skrevet 29. juni 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Det er en skikkelig jævlig ferie så langt. Hva i all verden kan vi gjøre med det? Anonymkode: cfa1a...99a Bli enige om at ferien starter i det dere låser døra bak dere, og at bilturen er en del av ferien, og at den skal nytes. 🙂 Anonymkode: 0c6a1...9bc 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #11 Skrevet 29. juni 2023 Hmm.. jeg tenker at dere (som mange av de andre) må bli enten veldig A eller veldig B mennesker. Kjøre mest når ingen andre kjører. Tidlig på morgenen er best, er dere på veien allerede 8-9 eller før, så får dere fred i flere timer, de med barn er kanskje ikke på veien før ti. Det samme på ettermiddagen -kjør når andre spiser middag, dere kan spise senere. Midt på dagen går også, men det er jo da ingen vil kjøre fordi det er for varmt. Kvelden og natt er veldig fint for å komme fort frem, men dere må være ok med å ikke få sett utsikten. Anonymkode: 6705a...9ea 6 1
Blåttvann Skrevet 29. juni 2023 #12 Skrevet 29. juni 2023 Hvorfor har han blitt med på bobilferie når han vet om dette? Og hvorfor dra rundt? Bedre å bare bli ett sted og ikke kjøre hver dag når det blir sånn. 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #13 Skrevet 29. juni 2023 Kanskje bilferie ikke er noe for dere (han)? Å surne til andres ferie fordi man ikke kan kontrollere trafikken er ikke greit. Anonymkode: 07f55...4eb 4
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #14 Skrevet 29. juni 2023 Han høres hangry ut. Sørg for å ha nok mat og snacks i bilen. Ta pauser. Herregud, dere har ferie. Slapp av og nyt! Gjør meg noen tanker om hvordan samlivet deres er om han blir sur pga dette. Anonymkode: 162b4...405
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #16 Skrevet 29. juni 2023 Be han ta seg sammen, rett og slett. Hvorfor i alle dager skal han ødelegge ferien for hele familien fordi han er som et utålmodig barn? Det er jo bare kjipt og ukoselig, og hva sitter dere igjen med etter en slik ferie? Anonymkode: f0a81...b1c 2 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #17 Skrevet 29. juni 2023 Enten så legger dere ruta til Tyskland, Sverige, Danmark osv som har motorveier eller så er ikke bil rette fremkomstmiddel. Fly, tog og båt har ikke bilkø. Anonymkode: 06dad...0a5 1 1
Gjest Refreng Skrevet 29. juni 2023 #18 Skrevet 29. juni 2023 Planlegg kortere kjøreruter? Ellers så må man bare lære seg være litt zen i trafikken. Nyte kjøreturen for det den er.
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #19 Skrevet 29. juni 2023 9 hours ago, AnonymBruker said: Vi er på bilferie på Vestlandet. All trafikk her, altså virkelig 100%, er slik at det kommer en gjerne utenlandsk bobil, og så er det biler bak. Kjører man forbi en bobil, nytter det ikke, fordi 5-15 minutter senere er du bakerst i neste bobilkø. De kjører 40-60 km i timen på veier med fartsgrense 70-80, enda mye tregere på de mer snirklete veiene. Så man henter alltid inn en kø. Sånn er det bare. Men mannen min takler ikke dette. Han blir kjempefrustrert, sint, vil forbi. Når jeg prøver å roe han ned, sier han at han ikke vil sitte i bilen dobbelt så lenge som planlagt. Så jeg ender opp med å kjøre for å dempe frustrasjonen hans, men da blir jo jeg kjøresliten og lei. På kvelden er jeg sliten, han fortsatt sint, og barna spretter veggimellom fordi de er "ubrukte". Det er en skikkelig jævlig ferie så langt. Hva i all verden kan vi gjøre med det? Anonymkode: cfa1a...99a Parkere bilen? Anonymkode: 45e8f...a38
Stina234 Skrevet 30. juni 2023 #20 Skrevet 30. juni 2023 Det er faktisk et problem med at særlig tyske bobiler kjører veldig ofte 10-20 km i timen under fartsgrensene. De skaper veldig mange farlige situasjoner. Hvorfor er det slik? Nyere bobiler har ingen problemer med å holde fartsgrensene så det ligger ikke der. Burde man innføre bot på dette også og ikke kun for de som kjører for fort? 3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå