Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er gravid i uke 6. har null energi, kjempe svimmel, lavt blodtrykk, ekstremt aggressiv og irritert, griner flere ganger om dagen, føler meg utenfor meg selv. De 3 siste dagene har jeg kjent på en slags gnagende smerte i høyre side av magen(øverst) som stråler ut i ryggen. Føler meg kjempe sjuk. Er alene og kan ikke fortelle familie om graviditet pga religion. Føler meg alvorlig deprimert og redd. Skjønner ikke hva dem trykkende smerten i høyre side er?! Noen som har råd… 

Anonymkode: b1fa1...b47

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er gravid i uke 6. har null energi, kjempe svimmel, lavt blodtrykk, ekstremt aggressiv og irritert, griner flere ganger om dagen, føler meg utenfor meg selv. De 3 siste dagene har jeg kjent på en slags gnagende smerte i høyre side av magen(øverst) som stråler ut i ryggen. Føler meg kjempe sjuk. Er alene og kan ikke fortelle familie om graviditet pga religion. Føler meg alvorlig deprimert og redd. Skjønner ikke hva dem trykkende smerten i høyre side er?! Noen som har råd… 

De smertene kan være tegn på graviditet utenfor livmoren. Det må du få sjekket.

Anonymkode: c5a14...486

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Fastlegen?

Anonymkode: c9c49...1a3

Skrevet

Kom deg til legevakten!

Det kan være så uskyldig som ett ligamentbånd som strekker seg (båndene som holder livmoren på plass), det er helt normalt når man er gravid. 
Men det kan også være f.eks ektopisk graviditet (svangerskap utenfor livmoren) e.l, og det er alvorlig.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, du drar til fastlegen din. Dette er ikke akutt

Anonymkode: 41156...5db

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du burde ta en telefon dit, de kan bedre vurdere om du bør komme inn. 
men hvis du ikke kan fortelle familien om graviditeten, hvordan tenker du det skal gå senere? For med mindre du tenker abort så vil det jo bli ganske åpenbart at du skal få barn

Anonymkode: 1cf6c...0bc

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jo, dette bør sjekkes akutt!

Så syk som Ts føler seg kan det være svangerskap utenfor livmoren, og det kan utvikle seg raskt og være potensielt livsfarlig om det ikke kommer i behandling raskt nok!

TS - kontakt legevakten!

Anonymkode: 6fdf5...b93

• Liker 9
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det har du INGEN mulighet til å vite. 

Anonymkode: 1cf6c...0bc

• Liker 10
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Jo, dette bør sjekkes akutt!

Så syk som Ts føler seg kan det være svangerskap utenfor livmoren, og det kan utvikle seg raskt og være potensielt livsfarlig om det ikke kommer i behandling raskt nok!

TS - kontakt legevakten!

Anonymkode: 6fdf5...b93

Jeg ringte legevakta, hun jeg snakket med sa at jeg kunne ringe legen min imorgen …. 😕 virket ikke som hun tok det så seriøst….

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Jeg har følt meg akkurat samme i begynnelsen av graviditeten nå. Når jeg står opp fra sofaen, er det sekunder fra jeg svimer av. Føler meg helt død der jeg ligger. Det stråler i magen. Noen ganger stikker. Jeg er verre enn når jeg hadde influensa føler jeg. Har du vondt hele tiden? Det er press hele tiden? Bra du ringte legevakta! 

Anonymkode: aef45...2d0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg har følt meg akkurat samme i begynnelsen av graviditeten nå. Når jeg står opp fra sofaen, er det sekunder fra jeg svimer av. Føler meg helt død der jeg ligger. Det stråler i magen. Noen ganger stikker. Jeg er verre enn når jeg hadde influensa føler jeg. Har du vondt hele tiden? Det er press hele tiden? Bra du ringte legevakta! 

Jeg føler meg dødssyk…… tåler ikke å være gravid. Jeg føler meg gal, og fysisk alvorlig syk… føles som jeg har influensa hundre ganger så ille!! Verste følelsen. Har tatt kvalmestillende men hjelper lite.  

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg føler meg dødssyk…… tåler ikke å være gravid. Jeg føler meg gal, og fysisk alvorlig syk… føles som jeg har influensa hundre ganger så ille!! Verste følelsen. Har tatt kvalmestillende men hjelper lite.  

Om det er noen trøst, føles det ut som om noen har sugd livet ut av meg, hvis jeg skal forklare det med en setning. Men ring legen i morgen og få det sjekket opp…!

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke normalt å føle seg så dårlig så tidlig i svangerskapet. Kontakt legevakten. 

Anonymkode: d277a...5d2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Om det er noen trøst, føles det ut som om noen har sugd livet ut av meg, hvis jeg skal forklare det med en setning. Men ring legen i morgen og få det sjekket opp…!

Samme føler jeg. Alt lukter DRITT!!!! så fryser jeg skikkelig også. Vil ikke dette.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Dra rett på legevakt, drit i hun du snakket med på tlf!

Anonymkode: d7154...805

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dra rett på legevakt, drit i hun du snakket med på tlf!

Anonymkode: d7154...805

Da må jeg ta taxi…. Jeg skal se an formen. Blir det for ille ringer jeg ambulansen. Mye dumme folk som sitter å tar imot tlf på legevakt! 

AnonymBruker
Skrevet

Dra på legevakt!!!!! Drit i hun sykepleieren i telefonen. 

Anonymkode: 1d778...dd2

AnonymBruker
Skrevet

Det meste du beskriver her er normale symtpomer når man er gravid. Jeg var helt lik. Men om du har smerter så må du jo sjekke det. Det kan være vanlige ligamentsmerter, men det kan også være alvorlig. Dessverre så tar ikke helsevesenet alltid tidlig graviditet så seriøst fordi er det en SA eller graviditet utenfor livmor, er det ikke noe de kan redde uansett… Det er forferdelig tragisk at de er sånn, men ja - kan være derfor du fikk svar om å bare ringe legen i morra. Men om du kjenner for det, dra på legevakta. ❤️ Håper virkelig alt er ok!

Anonymkode: 9d4e3...9ed

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det meste du beskriver her er normale symtpomer når man er gravid. Jeg var helt lik. Men om du har smerter så må du jo sjekke det. Det kan være vanlige ligamentsmerter, men det kan også være alvorlig. Dessverre så tar ikke helsevesenet alltid tidlig graviditet så seriøst fordi er det en SA eller graviditet utenfor livmor, er det ikke noe de kan redde uansett… Det er forferdelig tragisk at de er sånn, men ja - kan være derfor du fikk svar om å bare ringe legen i morra. Men om du kjenner for det, dra på legevakta. ❤️ Håper virkelig alt er ok!

Anonymkode: 9d4e3...9ed

Det er ikke smerter ved livmor. Men høyt opp v ribbeinet som stråler bak i ryggen. Føles som jeg er på vei til å få ekstrem kvalme. Er totalt utmattet.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Da må jeg ta taxi…. Jeg skal se an formen. Blir det for ille ringer jeg ambulansen. Mye dumme folk som sitter å tar imot tlf på legevakt! 

Hva sa du til legevakten da? De skal jo ta deg seriøst.

Anonymkode: 91c0d...83f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...