Gjest Gnurr Skrevet 12. januar 2006 #1 Skrevet 12. januar 2006 1) Hvis jeg spurte deg om du vet ca hvor mye penger du har på lønnskontoen din idag, har du svaret i hodet? 2) Har du regnet ut hvor mye du har i faste, månedlige kostnader?
Gjest 2324 Skrevet 12. januar 2006 #2 Skrevet 12. januar 2006 1) Ja 2) Ikke 100% nei, men har alltid penger til å betale alt..
Gjest Bhsiltsk Skrevet 12. januar 2006 #3 Skrevet 12. januar 2006 1) Ja, det vet jeg nøyaktig, både min og min samboers konto. 2) Ja, jeg har regnet det ut og avrundet til nærmeste 100-lapp. Men så jobber jeg med regnskap også, dah..
Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2006 #4 Skrevet 12. januar 2006 1) Ja, fordi jeg var inne på nettbanken nettopp, men jeg vet stort sett hva jeg har der. Siden jeg nesten bare betaler med kort er det ganske viktig å vite omtrentlig hvor mye jeg har å rutte med. 2) Jepp, full oversikt! Fører et budsjett/regnskap i Excel så jeg vet hva jeg skal betale for faste regninger og utgifter, og sånn ca hva som går i strøm, mat, mobiltlf osv. Gjør i grunnen det fordi jeg ellers er et rotehue, og på denne måten slipper jeg mye rot, og kan være trygg på at jeg har satt av nok penger til faste utgifter
Gjest lilletroll Skrevet 12. januar 2006 #5 Skrevet 12. januar 2006 1) Hvis jeg spurte deg om du vet ca hvor mye penger du har på lønnskontoen din idag, har du svaret i hodet? 2) Har du regnet ut hvor mye du har i faste, månedlige kostnader? ← 1) Ja, vet alltid hvor mye penger vi har til rådighet 2) Ja, har regnet ut sånn at vi alltid har de pengene vi trenger til regninger stående på en egen konto. Privatøkonomien min er det orden i, ja!!
Malama Skrevet 12. januar 2006 #6 Skrevet 12. januar 2006 1: Ja, men det er fordi jeg var inne og sjekka i går, i forbindelse med lønn. Ellers vet jeg alltsi "sånn ca", men ikke akkurat på rett tusenlapp, for å si det sånn. 2: Vel, jeg vet sånn ca hva i i snitt har i utgifter, faste og variable. Jeg har ikke delt dem i faste/variable, for meg er det viktigere hvor mye i overskuff vi totalt går hver måned, etter kjøp av mat, tegneserier og klær. (ja, målet er stort overskudd, vi sparer til å kjølpe bolig)
Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2006 #7 Skrevet 12. januar 2006 Jepp og jepp, etter å ha jobbet i inkassoselskap har jeg blitt veldig nøye på å ha penger til de faste utgiftene, det er utrolig lett å havne i uføre. Alt er regnet ut til månedskostnad, uansett hva slags betalinstermin som brukes, og jeg har egen regnigskonto dit en sum som skal dekke alt overføres, så har jeg alltid penger, selv om noe skal betales halvårlig eller kvartalsvis. Kjipt å ha glemt å sette av penger til f.eks studielånet. Har alt som er mulig satt på e-faktura og atalegiro.
Potetoline Skrevet 12. januar 2006 #8 Skrevet 12. januar 2006 Har som regel en viss peiling på hvor mye det er på kontoen. Regninger er det som ALLTID blir først betalt her i huset. Har i tillegg tre sparekontoer og en "sparebøsse" som det hender vi må låne litt av, hvis det kniper.
LilleBille Skrevet 12. januar 2006 #9 Skrevet 12. januar 2006 Ja og ja - har full kontroll (selv om jeg gjerne ville hatt mer penger å ha kontroll over)
Chiquita Skrevet 12. januar 2006 #10 Skrevet 12. januar 2006 Har som regel en viss peiling på hvor mye det er på kontoen. Regninger er det som ALLTID blir først betalt her i huset. Har i tillegg tre sparekontoer og en "sparebøsse" som det hender vi må låne litt av, hvis det kniper. ← Samme her. (brotsett fra at vi bare har en sparekonto da)
Gjest gjest 0 Skrevet 12. januar 2006 #11 Skrevet 12. januar 2006 Ja og ja - har full kontroll (selv om jeg gjerne ville hatt mer penger å ha kontroll over) ← Samme her på alle punkter
Gjest Embla s Skrevet 12. januar 2006 #12 Skrevet 12. januar 2006 har full kontroll over likviditeter og regninger, men aldri eksakt beløp i hodet - hvorfor skulle jeg ha det?
Pasha Skrevet 12. januar 2006 #13 Skrevet 12. januar 2006 1) Ja. Ikke på krona riktignok, Men omtrent sum. 2.) Ja.
Gjest Aloha Skrevet 12. januar 2006 #15 Skrevet 12. januar 2006 1) JA 2) JA En ting jeg iallfall har kontroll på, er økonomien. Aldri fått en purring som jeg kan huske, bruker kun det jeg har råd til.
Gjest Rognebær Skrevet 12. januar 2006 #16 Skrevet 12. januar 2006 1) Akkurat nå, så, men ikke til enhver tid. 2) Nei. Men det hadde nok absolutt vært nyttig. Det går som regel fint likevel.
Impala Skrevet 13. januar 2006 #17 Skrevet 13. januar 2006 1) JA 2) Ikke helt eksakt, men vet når de "store" regningene kommer
Gjest gjest1 Skrevet 13. januar 2006 #19 Skrevet 13. januar 2006 1) Sånn ca hvertfall. Hadde gjerne bommet på en hundrings eller noe slikt, men har stort sett grei oversikt 2) Ja, det har jeg regnet på.
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2006 #20 Skrevet 13. januar 2006 1) Nei, men jeg er innom nettbanken minst et par ganger i uka og sjekker. Har som regel en viss ide om jeg har lite eller mye penger der. 2) Ja, det blir satt av på en annen konto hvor dette blir trukket fra med e-faktura/avtale giro.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå