AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #1 Skrevet 29. juni 2023 Heihei! Jeg vil beskrive meg selv som veldig introvert. Jeg blir sliten av å være sosial. Blir stresset på forhånd før et sosialt møte, tar aldri initiativ selv og sitter igjen helt utmattet etter jeg har vært sosial (selv om jeg ofte har det gøy). Kan jeg forandre på dette? Viss jeg pusher meg selv til å være mere sosial, vil det da kunne gi meg energi og glede etter en stund? Syns ikke det er noe gøy å være sånn, selv om jeg trives med å møtes med vennene mine kanskje 3 ganger i halvåret - så vil jeg tro at de rundt meg gjerne skulle møttes oftere. Jeg vil jo tro at jeg er en ganske dårlig venn som ikke tar mer initiativ, men det sitter bare så langt inne. så, er det noe jeg kan gjøre med det? Eller er jeg bare sånn?😂 til info så har jeg en samboer som jeg elsker å være sammen med, han gir meg både energi og glede. Men han er den eneste, både venner og familie blir jeg sliten av, selv om jeg er glad i dem og har det gøy sammen med dem. Anonymkode: 85c4e...076 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #2 Skrevet 29. juni 2023 Tror ikke du skal strekke deg etter å gå fra det ene til det andre. Det er sikkert ikke mulig engang, uten at det er påtvunget og du sliter deg ut fullstendig. Hvorfor må du bli ekstrovert? Konsentrer deg heller om å bli bittelitt mer sosial, velg deg ut venner som er rolige og ikke høyt oppe hele tiden. Det hjalp meg. Anonymkode: b2a09...e10 3
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #3 Skrevet 29. juni 2023 Kan det være at du blir så sliten fordi du ikke helt klarer å være deg selv i sosial settinger? Anonymkode: 309e3...300
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #4 Skrevet 30. juni 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Tror ikke du skal strekke deg etter å gå fra det ene til det andre. Det er sikkert ikke mulig engang, uten at det er påtvunget og du sliter deg ut fullstendig. Hvorfor må du bli ekstrovert? Konsentrer deg heller om å bli bittelitt mer sosial, velg deg ut venner som er rolige og ikke høyt oppe hele tiden. Det hjalp meg. Anonymkode: b2a09...e10 Jeg syns bare det virker så fint å være ekstrovert! Misunner de som er det og håpet på at det kanskje var mulig å forandre😅 Anonymkode: 85c4e...076
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #5 Skrevet 30. juni 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Kan det være at du blir så sliten fordi du ikke helt klarer å være deg selv i sosial settinger? Anonymkode: 309e3...300 Absolutt! Jeg stresser nok litt for mye Anonymkode: 85c4e...076
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #6 Skrevet 30. juni 2023 Jeg tror det er vanligere at det går andre vegen, at man blir mer introvert med åra. Men prøv å se fordeler i stedet for ulemper, lev MED den du er og ikke MOT. Aksepter den du er hjelper mye. Gå gjerne til psykisk helse for å få hjelp til å takle den du er, du kan forebygge mye med det og du får det så mye bedre. Anonymkode: 1d0dc...df4 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #7 Skrevet 30. juni 2023 Jeg er også introvert, og det er temmelig slitsomt i sosiale anledninger. Derfor trives jeg bedre når det er alkohol med i bildet - da slipper jeg hemningene mine litt, og slapper mer av. Det er kanskje ikke det beste rådet, men... Hvis jeg får en god tone med noen på en fest, eller har det skikkelig artig med noen, kan jeg ikke møte dem i edru tilstand, for da får de se mitt egentlige jeg, der jeg ikke vet hva jeg snal snakke om, og blir taus og ønsker meg ti mil vekk. Anonymkode: d23f1...c63
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #8 Skrevet 30. juni 2023 Vel, nei. Men du kan øve deg på å takle introvert-heten bedre. Og husk på at de ekstroverte har motsatt problem: de kan gå på veggene og bli nedstemt og stresset om de IKKE får nok sosial kontakt. Tenk koronaen.. da var det stort fokus å de stakkars ekstroverte som ble tvunget til å avstå fra sosial kontakt.. mens vi introverte skal takke meg til bli påtvunget sosial kontakt hver dag uten at det skal ofres en tanke. Anonymkode: 61f17...a39 1 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #9 Skrevet 30. juni 2023 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Jeg er også introvert, og det er temmelig slitsomt i sosiale anledninger. Derfor trives jeg bedre når det er alkohol med i bildet - da slipper jeg hemningene mine litt, og slapper mer av. Det er kanskje ikke det beste rådet, men... Hvis jeg får en god tone med noen på en fest, eller har det skikkelig artig med noen, kan jeg ikke møte dem i edru tilstand, for da får de se mitt egentlige jeg, der jeg ikke vet hva jeg snal snakke om, og blir taus og ønsker meg ti mil vekk. Anonymkode: d23f1...c63 Det er som om jeg skulle skrevet dette selv 🙈 Anonymkode: 85c4e...076
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #10 Skrevet 30. juni 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Vel, nei. Men du kan øve deg på å takle introvert-heten bedre. Og husk på at de ekstroverte har motsatt problem: de kan gå på veggene og bli nedstemt og stresset om de IKKE får nok sosial kontakt. Tenk koronaen.. da var det stort fokus å de stakkars ekstroverte som ble tvunget til å avstå fra sosial kontakt.. mens vi introverte skal takke meg til bli påtvunget sosial kontakt hver dag uten at det skal ofres en tanke. Anonymkode: 61f17...a39 Ja sant det😂 syns koronatiden var veldig deilig jeg, så får vell se på det som en positiv side ved å være introvert 😅 Anonymkode: 85c4e...076 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #11 Skrevet 30. juni 2023 Ja, du kan bli «mer ekstrovert». Hvis du føler stress ved å møte noen, kan det bunne i usikkerhet også, og du kan bli modigere. Jeg er en god blanding av ekstrovert og introvert. Med noen få er jeg helt avslappet, med mange - også folk jeg regner som gode og nære venner! - kan det være mer uro. Selvtillit hjelper. Å bevisst tenke over at dette er et ubetydelig møte i en lang, lang rekke møter, at jeg ikke må ha kontroll, men kan slappe av og la skjebnen råde. Anonymkode: 5eebe...336 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå