Gå til innhold

Trykkbølgebehandling

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med såkalt tryggbølgebehandling hos fysioterapeut?

Videoannonse
Annonse
Gjest Lise Heiberg
Skrevet (endret)

Fik dessverre ikke svart på innlegget ditt i går, men bedre sent enn aldri :)

Trykkbølgebehandling er en relativt ny og meget veldokumentert fysikalskmedisinsk behandlingsmetode som benyttes med svært gode resultater på en rekke diagnoser: Senebetennnelser, "musearm/tennisablue", artroser, hælsporer, achillesproblematikk, kalkskulder osv. behandlingsformen egner seg også på en rekke idrettsskader hvor skadene er knyttet til leddnære strukturer.

Trykkbølgebehandling utføres en rekke steder i Norge, se www.ergomove.no. Ta gjerne kontakt med Roald Danielsen som utfører denne behandlingen i Sandvika

Endret av Remyline
Skrevet (endret)

*dobbelt*

Endret av Freckles
Skrevet

Har gått til denne type behandling for beinhinnebetennelse, jeg. Syntes det var utrolig vondt den første gangen, men etter en stund var det ikke fullt så vondt lengre, men ikke helt smertefritt, nei. Men effektivt, visstnok, men funket ikke på mine ben. Tror jeg var der 6 ganger, og det er flere ganger enn det som skal være nødvendig for å gi gode resultater, så jeg er en lost case. Men det skal altså være effektivt ihvertfall ...

Skrevet

Du må bare spørre om det er noe spesifikk du lurer på. ;)

Skrevet

Hei takk for svar! :)

Jeg har fått ime, har forsåvidt prøvd en gang også. Det jeg lurer mest på er hviodan man har det etterpå, hvor lang tid det tar før man blir bra og om man slipper mer behandling senere, altså om det blir helt borte......

Skrevet
Hei takk for svar! :)

Jeg har fått ime, har forsåvidt prøvd en gang også. Det jeg lurer mest på er hviodan man har det etterpå, hvor lang tid det tar før man blir bra og om man slipper mer behandling senere, altså om det blir helt borte......

I mitt tilfelle, eller, etter hva fysioen fortalte meg, skal denne behandlingen være særdeles effektiv, og min far drar til denne behandling for vond arm, og synes den er bra. Jeg hadde derimot for store problemer som var blitt kroniske, derfor ble egentlig vondt verre, og jeg er mer fornøyd nå som jeg har sluttet med det. Det skal ikke mange behandlingene til før du skal merke en forskjell, og hun sa at mange har blitt kvitt lidelser som f.eks. beinhinnebetennelse ved denne behandlingen. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...