AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #1 Del Skrevet 29. juni 2023 I natt ble det kastet møbler, hamring på en dør og en mann som brølte i oppgangen, så jeg våknet og fikk panikk. Tror det var en krangel mellom noen som bor her og det er ikke så skummelt, men i natt skjønte jeg ikke det og var redd vedkommende skulle prøve å komme seg inn hos meg også. Mitt spørsmål er hva man gjør i slike situasjoner? Har skjedd en gang tidligere da jeg bodde et annet sted og da var det min dør det ble hamret på av en full fremmed, den gang ringte jeg politiet og de sa de ikke prioriterer det for hadde han ville kommet seg inn hadde han allerede klart det. Har siden hatt mye mareritt om menn som prøver å komme seg inn og ble jo da ekstra trigget og redd i går. Hva kan jeg gjøre neste gang når jeg bor alene og det ikke er vits å ringe politi? Billig innbruddsalarm kanskje? Vil den bli aktivert såpass fort at politiet rekker å komme frem i tide? Lite penger om dagen som mange andre så måtte vært verdt det Anonymkode: 9af79...de1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muskath Skrevet 29. juni 2023 #2 Del Skrevet 29. juni 2023 (endret) Du kan klage til styret i borettslaget, som burde ta det videre med boligbyggelaget. Det er vel noen som bor der? Husk å notere tid, da det skjedde. Endret 29. juni 2023 av Muskath Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #3 Del Skrevet 29. juni 2023 Jeg ville faktisk bare flyttet. Tror ikke innbruddsalarmer, låser eller andre ting vil dempe redselen din. Jeg vet godt hvor jævlig det er. Å våkne opp i sånn redsel er virkelig helt forferdelig. Evnt før flytting ville jeg hørt med styret i borettslaget og funnet ut hvem det er som lager bråk. Du kan være heldig og vedkommende snart skal ut uansett. Men som regel hvis det er snakk om utkastelse så er det en veldig lang prosess. Så jeg tror jeg ville begynt å planlegge flytting om jeg var deg. Forferdelig å ikke føle seg trygg hjemme 💔 Anonymkode: c2896...35a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #4 Del Skrevet 29. juni 2023 Men du låser vel døra di om natta? Anonymkode: acd61...6b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #5 Del Skrevet 29. juni 2023 4 minutter siden, Muskath said: Du kan klage til styret i borettslaget, som burde ta det videre med boligbyggelaget. Det er vel noen som bor der? Husk å notere tid, da det skjedde. Kan jeg klage selv om det bare har skjedd èn gang så lenge jeg har bodd her? Lurer litt på om det er noen som er nyinnflyttet for hørtes ut som det kom fra etasjen under og der bodde det nylig en barnefamilie som har solgt leiligheten 3 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg ville faktisk bare flyttet. Tror ikke innbruddsalarmer, låser eller andre ting vil dempe redselen din. Jeg vet godt hvor jævlig det er. Å våkne opp i sånn redsel er virkelig helt forferdelig. Evnt før flytting ville jeg hørt med styret i borettslaget og funnet ut hvem det er som lager bråk. Du kan være heldig og vedkommende snart skal ut uansett. Men som regel hvis det er snakk om utkastelse så er det en veldig lang prosess. Så jeg tror jeg ville begynt å planlegge flytting om jeg var deg. Forferdelig å ikke føle seg trygg hjemme 💔 Anonymkode: c2896...35a Har bare skjedd en gang, og siden det har skjedd en annen plass jeg bodde også vet jeg ikke om jeg hadde følt meg sikret uansett 😕 Men var veldig kjipt for fikk så mye angst at jeg døgnet og måtte være hjemme fra jobb. Håpet noen skulle gå ut å si ifra men det fikk pågå i timesvis Anonymkode: 9af79...de1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #6 Del Skrevet 29. juni 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Men du låser vel døra di om natta? Anonymkode: acd61...6b4 Ja, men ser ikke for meg at den er vanskelig å få opp for en galning. Nå virket «heldigvis» dette i natt ut som en konflikt mellom noen og ikke noe fare for andre Anonymkode: 9af79...de1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #7 Del Skrevet 29. juni 2023 Just now, AnonymBruker said: Ja, men ser ikke for meg at den er vanskelig å få opp for en galning. Nå virket «heldigvis» dette i natt ut som en konflikt mellom noen og ikke noe fare for andre Anonymkode: 9af79...de1 Ytterdører er ikke akkurat enkelt å få opp, nei. Så lenge døra di er låst trenger du ikke bli redd. Anonymkode: acd61...6b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muskath Skrevet 29. juni 2023 #8 Del Skrevet 29. juni 2023 Jeg hadde klagd hvis det høres ut som noen kaster møbler på hverandre om natta. Det er ikke greit, selv om det «bare» skjer innenfor leilighetens fire vegger. Rart politiet ikke reagerer. Har vært ute for noe av det samme, over tid, og hver gang kom politiet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruR Skrevet 29. juni 2023 #9 Del Skrevet 29. juni 2023 Jeg hadde ringt snuten. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #10 Del Skrevet 29. juni 2023 1 minutt siden, Muskath said: Jeg hadde klagd hvis det høres ut som noen kaster møbler på hverandre om natta. Det er ikke greit, selv om det «bare» skjer innenfor leilighetens fire vegger. Rart politiet ikke reagerer. Har vært ute for noe av det samme, over tid, og hver gang kom politiet. Ringte ikke politiet denne gangen, for husker sist så ringte jeg flere ganger i panikk og sa det er en mann som prøver å komme seg inn, og de sa bare at det ikke kan prioriteres (bor i Oslo) og at han hadde klart å komme seg inn hvis han ville så jeg er trygg. Har blitt veldig utrygg etter det for da vet jeg at jeg ikke kan ringe politiet hvis det skjer igjen. Heldigvis ingen som banket på min dør i natt. Ble kastet møbler eller noe annet tungt ned trappen og Anonymkode: 9af79...de1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muskath Skrevet 29. juni 2023 #11 Del Skrevet 29. juni 2023 Just now, AnonymBruker said: Ringte ikke politiet denne gangen, for husker sist så ringte jeg flere ganger i panikk og sa det er en mann som prøver å komme seg inn, og de sa bare at det ikke kan prioriteres (bor i Oslo) og at han hadde klart å komme seg inn hvis han ville så jeg er trygg. Har blitt veldig utrygg etter det for da vet jeg at jeg ikke kan ringe politiet hvis det skjer igjen. Heldigvis ingen som banket på min dør i natt. Ble kastet møbler eller noe annet tungt ned trappen og Anonymkode: 9af79...de1 Jeg bodde også i Oslo da det skjedde. Dårlig av politiet å ikke ta alvorlig at naboer kaster møbler, kanskje etter hverandre. Du må si det når du ringer, at det høres ut som de tar livet av hverandre i naboleiligheten. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #12 Del Skrevet 29. juni 2023 Fortsett å ring politiet og noter dato og klokkeslett og hendelse og send inn alt til styret for å få bråkmakerne kastet ut Anonymkode: 3b229...164 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #13 Del Skrevet 29. juni 2023 Just now, AnonymBruker said: Fortsett å ring politiet og noter dato og klokkeslett og hendelse og send inn alt til styret for å få bråkmakerne kastet ut Anonymkode: 3b229...164 Skal gjøre det 👍🏻 Anonymkode: 9af79...de1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå