Gå til innhold

DET ER HELT OVER! Ingen sukkeralternativer er trygge!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Først Erythritol, deretter sukralose (Splenda), nå Aspartam.
Hva faen, det er så godt som alle sukkeralternativer.
Jeg antar at det bare er Stevia igjen...

https://www.reuters.com/business/healthcare-pharmaceuticals/whos-cancer-research-agency-say-aspartame-sweetener-possible-carcinogen-sources-2023-06-29/

LONDON, June 29 (Reuters) - One of the world's most common artificial sweeteners is set to be declared a possible carcinogen next month by a leading global health body, according to two sources with knowledge of the process, pitting it against the food industry and regulators.

Anonymkode: b1b96...a61

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bare å skru Pepsi Max-en igjen for godt, ja. 

Anonymkode: 70103...fa3

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det smaker dritt uansett, så hvorfor skal man tylle det i seg?

Anonymkode: 751d4...3be

• Liker 7
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er mer nyansert enn som så. Mye kan gi kreft i store mengder, så sjekk gjerne hva annet som står på den listen. Tror dere vil bli overrasket! Blant annet finner man rødt kjøtt, kaffe og te der. Men avisoverskriftene skaper hysteri i dag.

Anonymkode: bac86...80d

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Vanlig sukker er ikke noe sunt det heller altså. Og det kan i tillegg føre til overvekt som i seg selv er kreftfarlig.

Vi kan forske på alt i dag, og det meste kan påvirke kroppen negativt i store mengder. Men det at dere hyler opp om sukkererstatning, men fortsatt drikker alkohol, lar være å trene, soler dere, spiser pølser eller tar en snus, begynner å nærme seg latterlig.

Anonymkode: 11b5a...d96

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

https://www.reuters.com/business/healthcare-pharmaceuticals/whos-cancer-research-agency-say-aspartame-sweetener-possible-carcinogen-sources-2023-06-29/

LONDON, June 29 (Reuters) - One of the world's most common artificial sweeteners is set to be declared a possible carcinogen next month by a leading global health body, according to two sources with knowledge of the process, pitting it against the food industry and regulators.

fant ikke sukrin der? Er ikke det den vanligeste typen? Sukrin gold (den vanlige sukrinen gir kald følelse i munnen) er det alle jeg kjenner bruker i hvert fall… Sånn til å ha på grøt, i hjemmelaget iskrem, til å ha på rips etc. Ikke som i daglig kosthold.

Anonymkode: c334f...fea

AnonymBruker
Skrevet

Det har vi da visst lenge. 

Anonymkode: d1e4b...d53

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har aldri likt søte ting, så helt ok.

Anonymkode: 0fcf4...b1c

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jippii! Håper sukkererstatning trenden snur snart. For meg smaker det grusomt og gir bivirkninger (bekreftet av lege).

Desverre så er denne trenden så stor at produsenter velger å kjøre sukkererstatning i stedet for sukker selv om mange selv vil det motsatte. 

Markedet bestemmer og denne har gått skikkelig adundas.

Anonymkode: 34075...ac7

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Det er mer nyansert enn som så. Mye kan gi kreft i store mengder, så sjekk gjerne hva annet som står på den listen. Tror dere vil bli overrasket! Blant annet finner man rødt kjøtt, kaffe og te der. Men avisoverskriftene skaper hysteri i dag.

Anonymkode: bac86...80d

Det er mer forksning som viser at te og kaffe forebygger kreft, enn at det forårsaker kreft, begge to er ladet med sunne antioxidanter og er generelt bra for helsa.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Slapp av, alt er farlig på en eller annen måte, og vi skal alle dø på en eller annen måte.
Jeg synes det er for mye info i alle kanaler om hva som er usunt og farlig, og er drittlei av avisoverskriftene som forteller oss hvilke symptomer vi må la oss skremme av fordi de tyder på allverdens farlige sykdommer (symptomer som alltid er generelle og kan tyde på helt vanlige, ufarlige tilstander også).

Gjør så godt du kan, spis variert, vært litt aktiv, stress ned og gjør mest mulig ting som gjør deg glad. Hvis du skulle bli alvorlig syk så vil det ikke hjelpe å verken være etterpåklok eller vite at du har gått hele livet og plaget deg selv med tanker om alt som er farlig og risikabelt. Det er ditt liv, fyll det med det som er viktig for deg og gir deg glede. Sorgene kommer når man minst venter det uansett, så ingen grunn til å bruke tid på å bekymre seg og ha det vondt.
Skjebnens ironi er også ofte sånn at det man bekymrer seg mest for skjer aldri, så hvis du blir syk så er det mest sannsynlig noe du aldri har tenkt på eller forberedt deg på. Livet er farlig, så man må bare gjøre det beste ut av det.

Anonymkode: 262fa...468

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jippii! Håper sukkererstatning trenden snur snart. For meg smaker det grusomt og gir bivirkninger (bekreftet av lege).

Desverre så er denne trenden så stor at produsenter velger å kjøre sukkererstatning i stedet for sukker selv om mange selv vil det motsatte. 

Markedet bestemmer og denne har gått skikkelig adundas.

Anonymkode: 34075...ac7

Gå ut å spise så finnes det kun cola uten sukker. Jeg drikker ikke cola og ei heller sukker. Så da har markedet feilet der.

Anonymkode: 9ed24...fe6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Det smaker dritt uansett, så hvorfor skal man tylle det i seg?

Anonymkode: 751d4...3be

Tror du helt seriøst at alle som drikker Pepsi Max går rundt og tyller i seg noe de synes smaker dritt?
At du synes det smaker dritt, er en annen sak.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke noe nytt at aspartam er dårlig. Det har jeg visst, og kuttet ut, for 20 år siden. 

Anonymkode: d5aa8...838

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

fant ikke sukrin der? Er ikke det den vanligeste typen? Sukrin gold (den vanlige sukrinen gir kald følelse i munnen) er det alle jeg kjenner bruker i hvert fall… Sånn til å ha på grøt, i hjemmelaget iskrem, til å ha på rips etc. Ikke som i daglig kosthold.

Anonymkode: c334f...fea

Sukrin er Erythritol.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ingen overraskelse. Bare vent og se. Det vil komme flere og flere av tilsetningsstoffene som flittig brukes i mat på listen som er helseskadelig for oss.

Anonymkode: 2c42e...81b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Honning er det eneste å brukes i mine øyne.

Drikker ikke brus, kun vann som tørstedrikk for min del. Eller frukt som er kjørt i saftsentrifuge.

Anonymkode: 46134...51b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

«Alt med måte» er den beste regelen for alt her livet. Følger man den regelen og i tillegg er enda litt strengere med verstingene; tobakk, alkhol, stress og soleksponering så har man i hvertfall forebygd så godt man kan, genene får man dessverrre ikke gjort noe med.

Anonymkode: 95b90...8fd

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke redd. Vet jeg skal dø som alle andre, og at det er farlig å leve.

Anonymkode: 05d69...c49

AnonymBruker
Skrevet

Ville vært mer bekymret over stoffene du smører på huden hver dag, naboens røyk og resten av kostholdet ditt. Forresten så er ikke skjerm bra for oss mennesker heller, bare å selge mobilen nå.

Anonymkode: d70dc...335

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...