Andro Skrevet 30. juni 2023 #41 Skrevet 30. juni 2023 Å være klar på hva man er der for, og hva man ikke vil ha er ikke fiendtlighet. Det er tydelighet. Om noen tar seg nær av det jeg skriver og oppfatter det som fiendtlig så er de for veike uansett. Ikke alle er på steder som fetlife for å bli sjekka opp, og ingen skal skrive sjekkemeldinger uten å ha lest profiltekst. 3
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #42 Skrevet 30. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dette. Tydelig og bestemt språk er ikke det samme som aggressivt og fiendtlig. Anonymkode: 4a5f9...a10 Nei, selvsagt er ikke tydelig og bestet det samme som aggressivt og fiendtlig. Jeg har heller ikke påstått dette, så hvorfor komme med en sånn anklage? Aggressivt og fiendtlig er profiltekster med formuleringer som "ikke ta kontakt om du ikke har noe spennende å tilby MEG" og generelt stiller en rekke krav, men knapt sier noe om seg selv og hva en selv er, er interessert i og kan tilby. Anonymkode: 9ec7a...937 1
Bombasi Skrevet 30. juni 2023 #43 Skrevet 30. juni 2023 (endret) Ja, jo, jeg tror kvinner er mer fiendtlige enn menn via profilene deres, men det skjer som følge av en grunn. Kvinner får mange uønskede henvendelser, og gjerne fra menn som ønsker å utnytte kvinner. Har man blitt utsatt for dette noen ganger, så endrer også teksten seg i profilene til det mer fiendtlige. Det er selvfølgelig svært dumt, og gjør jo at ordentlige menn må leve opp til utgangspunktet at man er en dårlig mann til det motsatte er bevist. Det gir ikke akkurat grobunn for kjærlighet. Så dårlige menn ødelegger for både kvinner og gode menn. Men klart, du finner også kvinner som er fiendtlig av natur. I en stor kurv kvinner finner du også råtne egg, akkurat slik i mannekurven. Endret 30. juni 2023 av Bombasi 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #44 Skrevet 30. juni 2023 Andro skrev (1 minutt siden): Å være klar på hva man er der for, og hva man ikke vil ha er ikke fiendtlighet. Det er tydelighet. Om noen tar seg nær av det jeg skriver og oppfatter det som fiendtlig så er de for veike uansett. Ikke alle er på steder som fetlife for å bli sjekka opp, og ingen skal skrive sjekkemeldinger uten å ha lest profiltekst. Enda en som enten ikke har forstått HI, eller med vilje bruker stråmann? Ingen i tråden, inkludert meg, har vel sagt at å være klar og tydelig er det samme som fiendtlighet. Argumenter mot det som står, istedet for å slå inn åpne dører. Anonymkode: 9ec7a...937 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #45 Skrevet 30. juni 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Nei, selvsagt er ikke tydelig og bestet det samme som aggressivt og fiendtlig. Jeg har heller ikke påstått dette, så hvorfor komme med en sånn anklage? Aggressivt og fiendtlig er profiltekster med formuleringer som "ikke ta kontakt om du ikke har noe spennende å tilby MEG" og generelt stiller en rekke krav, men knapt sier noe om seg selv og hva en selv er, er interessert i og kan tilby. Anonymkode: 9ec7a...937 Men hvorfor skal man kontakte en dame hvis man ikke har noe å tilby henne? For å bruke henne til sex? Anonymkode: 2f262...b1e 1
ElectricScum Skrevet 30. juni 2023 #46 Skrevet 30. juni 2023 (endret) Jeg synes slike tekster fremstår som uintelligente og er ikke det minste sikker på at man får luket vekk de rette karene. Tvert i mot tror jeg de mest oppegående fyrene vil skygge unna en slik negativ vinkling på profilen sin. Jeg kjøper ikke at det handler om "tydelighet". Det er mulig det er det som er hensikten, men jeg tror allikevel man bommer på målet. Sannsynligvis er det kanskje bare mellom 5-10 prosent som potensielt hadde vært aktuelle for en date. Jeg ville formulert profilteksten min for å tiltrekke meg nettopp disse. Ikke for å frastøte de resterende 90-95 prosentene. Man kommer ganske langt i å uttrykk hva man ikke er ute etter, ved å være grundig i sin beskrivelse i hva man faktisk vil ha. Endret 30. juni 2023 av ElectricScum 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #47 Skrevet 30. juni 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Wow, that escalated quickly! Jeg har møtt flere menn via fetlife, både nåværende kjæreste og et par tidligere kjærester. Alle har vært usedvanlig oppegående. Nåværende kjæreste er forsker, så null Dahmer-vibes på noen jeg har møtt der. Anonymkode: 9ec7a...937 Antar du har null problem med å fortelle folk hvor dere faktisk ble kjent. Hvis du vegrer deg fra å gjøre det, så sier det nok. Anonymkode: daf47...d51
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #48 Skrevet 30. juni 2023 ElectricScum skrev (58 minutter siden): Jeg synes slike tekster fremstår som uintelligente og er ikke det minste sikker på at man får luket vekk de rette karene. Tvert i mot tror jeg de mest oppegående fyrene vil skygge unna en slik negativ vinkling på profilen sin. Jeg kjøper ikke at det handler om "tydelighet". Det er mulig det er det som er hensikten, men jeg tror allikevel man bommer på målet. Sannsynligvis er det kanskje bare mellom 5-10 prosent som potensielt hadde vært aktuelle for en date. Jeg ville formulert profilteksten min for å tiltrekke meg nettopp disse. Ikke for å frastøte de resterende 90-95 prosentene. Man kommer ganske langt i å uttrykk hva man ikke er ute etter, ved å være grundig i sin beskrivelse i hva man faktisk vil ha. Men uansett når man skriver hva man vil ha, blir man kontaktet av masse folk som tilbyr noe du ikke vil ha. Anonymkode: 2f262...b1e
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #49 Skrevet 30. juni 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Men hvorfor skal man kontakte en dame hvis man ikke har noe å tilby henne? For å bruke henne til sex? Anonymkode: 2f262...b1e Det er jo nettopp derfor det virker så ekstremt selvberettiget å påpeke det eksplisitt. Jeg tåler ikke selvberettigede og problemfokuserte profiler. Sveiper rett venstre de som gir antydninger til slik atferd. Anonymkode: cc065...606 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #50 Skrevet 30. juni 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Men uansett når man skriver hva man vil ha, blir man kontaktet av masse folk som tilbyr noe du ikke vil ha. Anonymkode: 2f262...b1e Poenget er vel at sjansen for å tiltrekke seg de man ønsker å tiltrekke seg, øker når man har en positiv og konstruktiv profiltekst istedet. Det er jo ikke kun den ene parten som skal tilby noe, begge må ha noe å tilby den andre. Anonymkode: 9ec7a...937 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #51 Skrevet 30. juni 2023 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Antar du har null problem med å fortelle folk hvor dere faktisk ble kjent. Hvis du vegrer deg fra å gjøre det, så sier det nok. Anonymkode: daf47...d51 Nei, det sier faktisk ingenting. Det sier bare at jeg ikke vil snakke om sex med venner, familie og kollegaer. Det er privat for meg. Anonymkode: 9ec7a...937
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #52 Skrevet 30. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men hvorfor skal man kontakte en dame hvis man ikke har noe å tilby henne? For å bruke henne til sex? Anonymkode: 2f262...b1e De fleste ønsker vel å både tilby den andre noe, og også få noe tilbake. Det trenger man vel ikke å skrive i en profiltekst eksplisitt - "tilby meg noe, ellers ikke ta kontakt!" Virker ekstremt merkelig og negativt å skrive. Anonymkode: 9ec7a...937
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #53 Skrevet 30. juni 2023 Det morsomme er jo at de som skriver ting som "ikke gidd å kontakt meg om du er under 180" nesten alltid er like uattraktive på utsida som på innsida. De krever mye men har ingenting å tilby i retur Anonymkode: 781d8...e7f 3
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #54 Skrevet 30. juni 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Nei, det sier faktisk ingenting. Det sier bare at jeg ikke vil snakke om sex med venner, familie og kollegaer. Det er privat for meg. Anonymkode: 9ec7a...937 Hvis du sier det så. Sikkert litt rart for folk at du ikke ønsker å si hvordan dere møttes, men sånn er vel samfunnet blitt. Anonymkode: daf47...d51
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #55 Skrevet 30. juni 2023 Jeg tenker det ikke gjør noe å være litt streng/negativ, jeg. De som ikke fikser det, er kanskje folk som ikke er interessante for en uansett. Anonymkode: 46168...e29
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #56 Skrevet 30. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 29.6.2023 den 18.16): Selvsagt er det ingen som liker noen som bare vil få pult, sier seg selv. Og ja, naturligvis vil man være bevisst på hva man vil. Men ærlig talt, får så negative profiler egentlig noen svar? Annet enn fra useriøse menn, som kanskje er de eneste som prøver seg på alle mulige profiler? Anonymkode: 9ec7a...937 Da jeg spisset profilen min fikk jeg langt færre, men mye mer relevante meldinger. Mission accomplished. Anonymkode: 997f8...d11
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #57 Skrevet 30. juni 2023 Jeg kan bare snakke for meg selv, men når jeg ser en profil der hun har lange lister om hva hun ikke liker og hva du ikke skal være, så sveiper jeg til venstre uansett. Det blir så negativt at jeg ikke gidder å forholde meg til det. Mann 40, ute etter seriøst forhold Anonymkode: 821fe...3aa 1 1
Andro Skrevet 30. juni 2023 #58 Skrevet 30. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 29.6.2023 den 20.45): Leit å høre at du er på Fetlife. Det er en side for folk med store mentale problemer. Største røde flagget som finnes. AnonymBruker skrev (På 29.6.2023 den 21.05): Fetlife = BDSM = Jeffrey Dahmer vibes. Man trenger ikke å være rakettforsker for å forstå at man ikke er god i hodet om man liker slikt. Verden er full av creeps, men det er en lavere andel der enn i verden forøvrig. Ville ikke vært interessert i noen som ikke var interessert i BDSM - for de er best i hodet. Men det finnes også folk som gir seg ut for å drive BDSM, men ikke aner hva det er. Men flest av dem er ikke på Fl.
herzeleid Skrevet 1. juli 2023 #59 Skrevet 1. juli 2023 ElectricScum skrev (På 30.6.2023 den 12.19): Jeg synes slike tekster fremstår som uintelligente og er ikke det minste sikker på at man får luket vekk de rette karene. Tvert i mot tror jeg de mest oppegående fyrene vil skygge unna en slik negativ vinkling på profilen sin. Jeg kjøper ikke at det handler om "tydelighet". Det er mulig det er det som er hensikten, men jeg tror allikevel man bommer på målet. Sannsynligvis er det kanskje bare mellom 5-10 prosent som potensielt hadde vært aktuelle for en date. Jeg ville formulert profilteksten min for å tiltrekke meg nettopp disse. Ikke for å frastøte de resterende 90-95 prosentene. Man kommer ganske langt i å uttrykk hva man ikke er ute etter, ved å være grundig i sin beskrivelse i hva man faktisk vil ha. Jeg tror du har helt rett i dette, og det minner på sett og vis om å de som legger ut om alle de fæle tidligere partnerene sine, er uhøflige mot folk rundt seg osv. En får på en måte inntrykk av at de selv er en del av problemet. 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #60 Skrevet 1. juli 2023 Kan være slike folk finner hverandre. Ting vi ergerlig oss over, kan andre kjenne seg igjen i. Anonymkode: 22dcc...1e6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå