Gå til innhold

Profiltekster på datingsider - kvinner mer fiendtlige enn menn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er kanskje et overskuddsfenomen og en kanskje et uttrykk for en frustrasjon over at en ikke finner den rette, men stadig får oppmerksomhet fra de en selv ikke er interessert i. Jeg leste også en gang en kvinne som mente slik oppførsel ofte handlet om et ønske om å fremstå populær, og for en del som ikke opplever noen oppmerksomhet fremstår nok "lidelsen" oppmerksomhet og tilbud fra mennesker en ikke er interessert i medfører litt overdrevet. 

Så skal en ikke undervurdere de vonde følelsene disse kvinnene kanskje sitter med, og frustrasjonen over å være alene, men tilnærmingen fremstår litt kontraproduktiv. En skulle tro at en fiendtlig og lite trivlig fremtoning på en datingside "jager" bort nettopp de en ønsker kontakt med, og kanskje tiltrekker seg feil type mennesker. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nå vet jeg ikke hva kvinner skriver, men jeg har sett at en del menn skriver at de "ikke orker drama" og at de ikke vil ha noen som "kun er interessert i pengene mine".

Lurer litt på om sånne faktisk får svar, og i så fall hva slags kvinner som svarer dem.

Anonymkode: 1f1ef...516

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nå vet jeg ikke hva kvinner skriver, men jeg har sett at en del menn skriver at de "ikke orker drama" og at de ikke vil ha noen som "kun er interessert i pengene mine".

Lurer litt på om sånne faktisk får svar, og i så fall hva slags kvinner som svarer dem.

https://www.urbandictionary.com/define.php?term=Pickmeisha

Anonymkode: c5e41...15a

AnonymBruker
Skrevet
herzeleid skrev (33 minutter siden):

Det er kanskje et overskuddsfenomen og en kanskje et uttrykk for en frustrasjon over at en ikke finner den rette, men stadig får oppmerksomhet fra de en selv ikke er interessert i. Jeg leste også en gang en kvinne som mente slik oppførsel ofte handlet om et ønske om å fremstå populær, og for en del som ikke opplever noen oppmerksomhet fremstår nok "lidelsen" oppmerksomhet og tilbud fra mennesker en ikke er interessert i medfører litt overdrevet. 

Så skal en ikke undervurdere de vonde følelsene disse kvinnene kanskje sitter med, og frustrasjonen over å være alene, men tilnærmingen fremstår litt kontraproduktiv. En skulle tro at en fiendtlig og lite trivlig fremtoning på en datingside "jager" bort nettopp de en ønsker kontakt med, og kanskje tiltrekker seg feil type mennesker. 

Eller at vi er drittlei av å få meldinger "hei, søta, pule?" i fleng, når det står tydelig i profilen "interessert i seriøst forhold". Når så mange ikke kan lese, må man gjøre det enda mer tydelig. At menn som leter etter et raskt knull og tror at kvinner ser på absolutt all oppmerksomhet som god oppmerksomhet, føler det er fiendtlig og lar være å kontakte disse kvinnene, er kun en fordel for kvinnene. 

Anonymkode: 2f262...b1e

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er jo ganske interessant at TS ikke får så mye ekle meldinger. 

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Feil, og uredelig framstilt. Jeg klager ikke, jeg stiller spørsmål. Og jeg lurer på hvorfor flere slike profiler har så veldig negative profiltekster, og at jeg selv aldri hat hatt en så aggressiv, fiendtlig profiltekst og knapt har hatt problemer med ufine henvendelser. Jeg lurer på om det er en sammenheng; at negativitet tiltrekker seg negativ/dårlige menn, og at en mer positiv, vennlig tekst tiltrekker seg bedre menn. Det er min erfaring i alle fall.

Hvor i alle dager mener du det står at jeg kaller noen fiendtlige fordi de har klare preferanser og grenser? Du er jo helt vilt uærlig her, bruker stråmenn til det ekstreme.

Anonymkode: 9ec7a...937

Du har selvfølgelig helt rett. Man kommer alltid lenger med normal høflighet.

Eksempelet ditt var jo ganske fint:

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Det står at "om du ikke har noe å tilby meg, så let videre"

Det er en aggressiv og overlegen tone.

Her tenker jeg alle menn som har noe å tilby leter videre. Hvis man har valgmuligheter så trenger man ikke en sånn person i livet sitt.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja, finnes absolutt en del sånne formuleringer på mannlige profiler. Sånne har jeg alltid styrt unna, og tror de fleste gjør det. Sånne profiler er også veldig negative og tyder på umodenhet. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Eller at vi er drittlei av å få meldinger "hei, søta, pule?" i fleng, når det står tydelig i profilen "interessert i seriøst forhold". Når så mange ikke kan lese, må man gjøre det enda mer tydelig. At menn som leter etter et raskt knull og tror at kvinner ser på absolutt all oppmerksomhet som god oppmerksomhet, føler det er fiendtlig og lar være å kontakte disse kvinnene, er kun en fordel for kvinnene. 

Det er mulig å skrive at man er interessert i et seriøst forhold og ha en positiv profil og likevel få meningsløse meldinger om puling ja. Har fått flere slike jeg og, til og med med tlf nr og hotellrom. Men da har jeg jo bare ignorert eller blokkert. 

• Liker 1
Skrevet

Overraskende mange som ikke skjønner hvor dumt det er å fremstå som fiendtlig i en profiltekst, at man virker oppgitt, lei... 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Isambard skrev (1 time siden):

Det er jo ganske interessant at TS ikke får så mye ekle meldinger. 

Du har selvfølgelig helt rett. Man kommer alltid lenger med normal høflighet.

Eksempelet ditt var jo ganske fint:

Det er en aggressiv og overlegen tone.

Her tenker jeg alle menn som har noe å tilby leter videre. Hvis man har valgmuligheter så trenger man ikke en sånn person i livet sitt.

Ja, har aldri fått truende eller stalker-meldinger som jeg ser en del kvinner skriver om. Har så klart fått min andel av  «vil du ha sex i kveld?» etc., men sånt er jo bare å ignorere, og evt blokkere avsender. 
Kjæresten min, som jeg møtte via fetlife, sa at han kontaktet meg bla fordi han mente jeg hadde en fin, positiv profil med substans. Han er en kvalitetsmann og har ikke sendt meldinger til kvinner med negative profiler med fokus på at de mener mennene må ha noe å tilby dem….uten å skrive hva de selv kan tilby. 
Tror dessverre flere med sånne negative profiler går glipp av mange gode menn, og samtidig tiltrekker seg mange dårlige menn fordi sånne profiler kanskje appellerer til drama og konflikt, konkurranse og litt usunne instinkter. 

Det er ofte jeg leser innlegg på fetlife fra kvinner jeg er venn med, hvor fellesnevneren er at de er oppgitt over useriøse henvendelser (en forståelig frustrasjon), men at løsningen deres som regel er å endre profilen i enda mer negativ og streng retning. Men så skjer det ikke så stor endring mht hvilke type menn som sender meldinger. Trist.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Det er mulig å skrive at man er interessert i et seriøst forhold og ha en positiv profil og likevel få meningsløse meldinger om puling ja. Har fått flere slike jeg og, til og med med tlf nr og hotellrom. Men da har jeg jo bare ignorert eller blokkert. 

Men etter hvert går man lei. Særlig når man ikke får slike meldinger, men normal samtale med en fyr, så kommer han etter hvert med at "jeg leter i hvert fall ikke etter en livspartner". Da har man brukt flere dager på en fuckboy som man ikke har noe fremtid med.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
norw skrev (17 minutter siden):

Overraskende mange som ikke skjønner hvor dumt det er å fremstå som fiendtlig i en profiltekst, at man virker oppgitt, lei... 

Overraskende mange som ikke skjønner at kvinner flest ikke er interessert i meldinger a la "hei, pule?" når det står i klartekst på profilen at de leter etter noen for seriøst forhold. Er det sånn at disse mennene er helt dumme, eller mangler de skolegang siden de tydeligvis ikke kan lese?

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Overraskende mange som ikke skjønner at kvinner flest ikke er interessert i meldinger a la "hei, pule?" når det står i klartekst på profilen at de leter etter noen for seriøst forhold. Er det sånn at disse mennene er helt dumme, eller mangler de skolegang siden de tydeligvis ikke kan lese?

Helt off topic.

AnonymBruker
Skrevet
norw skrev (3 minutter siden):

Helt off topic.

Nope. Menn må slutte å feie sin egen drittoppførsel under teppet. Det er ikke off topic. Det er derfor mange av oss er krasse i profilteksten. Vi har prøvd å være snille, men det driter mange tullinger i. Jeg fant for øvrig en snill, reflektert mann med en slik profiltekst. Så for min del var det vinn-vinn. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dette er kanskje litt misforstått. Mennene som ikke leser og sender den typen meldinger vil vel helst fortsette med nettopp det, ikke lese. De som leser tror jeg derimot i større grad vil velge ‘sinnaprofiler’ vekk.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men etter hvert går man lei. Særlig når man ikke får slike meldinger, men normal samtale med en fyr, så kommer han etter hvert med at "jeg leter i hvert fall ikke etter en livspartner". Da har man brukt flere dager på en fuckboy som man ikke har noe fremtid med.

Sånne useriøse menn har jeg også opplevd, sånn er livet dessverre. Men de fleste som har skrevet til meg har vært hyggelige, men bare ikke vært en match. De useriøse luker man fort ut, og gå videre.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Sånne useriøse menn har jeg også opplevd, sånn er livet dessverre. Men de fleste som har skrevet til meg har vært hyggelige, men bare ikke vært en match. De useriøse luker man fort ut, og gå videre.

Jeg har nesten bare vært kontaktet av useriøse før jeg traff mannen min, selv om jeg har verken trutmunn, bikinibilder, sex i profiloverskriften osv. Jeg er også i slutten av 30-årene. Kanskje fordi jeg er mindre pen, trodde mange menn jeg kunne være et lett knull, og at jeg ville bli smigret av seksuell interesse fra menn.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har nesten bare vært kontaktet av useriøse før jeg traff mannen min, selv om jeg har verken trutmunn, bikinibilder, sex i profiloverskriften osv. Jeg er også i slutten av 30-årene. Kanskje fordi jeg er mindre pen, trodde mange menn jeg kunne være et lett knull, og at jeg ville bli smigret av seksuell interesse fra menn.

Umulig å vite hva som forgår i hjernen til noen menn, men her er du nok litt off topic. Jeg pekte på at mange har veldig negative profiltekster, og synes det er et paradoks at man da ikke ser at det muligens tiltrekker seg negative/dårlige menn også. Har ikke nevnt bilder med et eneste ord.

AnonymBruker
Skrevet
herzeleid skrev (28 minutter siden):

Dette er kanskje litt misforstått. Mennene som ikke leser og sender den typen meldinger vil vel helst fortsette med nettopp det, ikke lese. De som leser tror jeg derimot i større grad vil velge ‘sinnaprofiler’ vekk.

Det er og mitt inntrykk. Kjæresten min har og sagt dette direkte. Han har sagt at da han var singel, ville han ikke bruke tid og energi på profiler som sier at "ikka ta kontakt om du ikke har noe tilby meg!" og lignende. Og han er en veldig intelligent mann, kjekk og med høy utdanning. Altså akkurat den type mann jeg tror mange kvinner på fetlige (og andre steder) ønsker skal kontakte dem, men som nok i svært mange tilfeller hopper over sånne negative profiler.

Da jeg var singel, ville jo ikke jeg heller bruke tid og energi på menn med negative profiler. Selv om jeg har inntrykk av at kvinner i større grad har negative profiltekster som mer støter fra seg enn tiltrekker seg kvalitetsmenn.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Du oppretter en tråd der du klager over det og kaller kvinner for fiendtlige bare fordi de har klare preferanser og grenser i profilteksten sin . Istedet for å klage på det så får du se på årsakssammenhenger og ta det med mennene som ikke gidder å respektere mer høflige grenser så de må få det med teskje

Anonymkode: f2552...065

Dette. Tydelig og bestemt språk er ikke det samme som aggressivt og fiendtlig. 

Anonymkode: 4a5f9...a10

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er og mitt inntrykk. Kjæresten min har og sagt dette direkte. Han har sagt at da han var singel, ville han ikke bruke tid og energi på profiler som sier at "ikka ta kontakt om du ikke har noe tilby meg!" og lignende. Og han er en veldig intelligent mann, kjekk og med høy utdanning. Altså akkurat den type mann jeg tror mange kvinner på fetlige (og andre steder) ønsker skal kontakte dem, men som nok i svært mange tilfeller hopper over sånne negative profiler.

Da jeg var singel, ville jo ikke jeg heller bruke tid og energi på menn med negative profiler. Selv om jeg har inntrykk av at kvinner i større grad har negative profiltekster som mer støter fra seg enn tiltrekker seg kvalitetsmenn.

Ja det er rart med det. ‘Sur og sint’ virker ofte ikke så attraktivt på blide og omgjengelige mennesker 😛 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...