AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #1 Skrevet 29. juni 2023 Jeg er på fetlife bl.a., er kvinne i forhold og er litt forundret når jeg iblant leser andres profiler, menn og kvinner. Da jeg var singel, hadde jeg en profiltekst hvor jeg kort beskrev meg selv og litt av det jeg ønsker meg. Kort om interesser og hvordan jeg håper livet kunne bli. Men nå, når jeg leser innlegg og statuser på fetlife, og iblant trykker meg inn på diverse profiler, så danner det seg et inntrykk av at ganske mange kvinneprofiler har nærmest fiendtlige profiltekster. Det står at om du ikke er a, b c og d, så kom deg vekk og gå til neste profil. Det står at "om du ikke har noe å tilby meg, så let videre" og slike ting. Når jeg ser på et utvalg mannsprofiler, er ikke stilen like fiendtlig. Jeg skjønner selvagt at man blir frustrert over å få meldinger fra personer som man oppfatter som helt uinteressant og uaktuelle. Men, tenker de med slike profiler aldri på at fiendtlighet sjelden tiltrekker seg de man ønsker? Jeg hadde en positiv profiltekst, og fikk sjelden ekle meldinger fra menn. Da min nåværende kjæreste sendte meg melding i starten, fikk jeg og nettopp kompliment for at jeg hadde en veldig fin og hyggelig profiltekst. Altså, jeg forstår rett og slett ikke hvordan noen tenker at en veldig negativ profiltekst skal tiltrekke seg riktig type mann (eller kvinne)? Prøver man å gjøre seg selv eksklusiv og ekstra spesiell? En negativ, fiendtlig profiltekst gjør nok heller det motsatte: Du framstår kritisk, bitter og en man kanskje kvier seg for å kontakte. Ser dette i et nytt lys når jeg er i et forhold, og må si jeg rister på hodet over denne "strategien." Noen som faktisk oppsøker sånne profiler? Og dere som har slike profiltekster: Hvorfor ikke ha en mer positiv og informativ tekst? Anonymkode: 9ec7a...937 4 4
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #2 Skrevet 29. juni 2023 Hvorfor må damer alltid være så hyggelige mot absolutt alle? Også mot de som ikke respekterer en og ens preferanser man skriver tydelig? Kanskje de driter i om menn syns de har en streng profiltekst? Vet du hvor mange meldinger vi damer får? Man kan skrive "ønsker å komme i kontakt med jevnaldrende submissive menn i mitt nærområde" og allikevel få tusen meldinger fra menn som tror at de kan være et unntak, titalls menn hver dag som er 20 år eldre eller 15 år yngre og som er dominante ikke submissive og bor i en helt annen by. Og fellesnevneren er at alle disse tusen mennene tror at de er den eneste som maser og "tar sjansen" selvom de ikke er det man skriver man søker så derfor tar de seg rettigheten til det å trå over damenes grenser. Så det er de som er fiendtlige selvom de tror de er hyggelige. De respekterer ikke det man skriver og om man svarer hyggelig avvisende til dem når de sender melding så holder de på i månedsvis med "hvorfor ikke, jeg skal gi deg bra kuk" , "ombestemt deg nå da?" Det er så jæskla patetisk og når det skjer hele tiden så går man dritt lei og skriver derfor enda tydeligere i profilteksten sin. Det er ikke fiendtlig å sette grenser for seg selv men menn som pleier å kjøre over andre og aldri ta hensyn til andre de vil nok oppfatte det fiendtlig Anonymkode: f2552...065 1 15
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #3 Skrevet 29. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er på fetlife bl.a., er kvinne i forhold og er litt forundret når jeg iblant leser andres profiler, menn og kvinner. Da jeg var singel, hadde jeg en profiltekst hvor jeg kort beskrev meg selv og litt av det jeg ønsker meg. Kort om interesser og hvordan jeg håper livet kunne bli. Men nå, når jeg leser innlegg og statuser på fetlife, og iblant trykker meg inn på diverse profiler, så danner det seg et inntrykk av at ganske mange kvinneprofiler har nærmest fiendtlige profiltekster. Det står at om du ikke er a, b c og d, så kom deg vekk og gå til neste profil. Det står at "om du ikke har noe å tilby meg, så let videre" og slike ting. Når jeg ser på et utvalg mannsprofiler, er ikke stilen like fiendtlig. Jeg skjønner selvagt at man blir frustrert over å få meldinger fra personer som man oppfatter som helt uinteressant og uaktuelle. Men, tenker de med slike profiler aldri på at fiendtlighet sjelden tiltrekker seg de man ønsker? Jeg hadde en positiv profiltekst, og fikk sjelden ekle meldinger fra menn. Da min nåværende kjæreste sendte meg melding i starten, fikk jeg og nettopp kompliment for at jeg hadde en veldig fin og hyggelig profiltekst. Altså, jeg forstår rett og slett ikke hvordan noen tenker at en veldig negativ profiltekst skal tiltrekke seg riktig type mann (eller kvinne)? Prøver man å gjøre seg selv eksklusiv og ekstra spesiell? En negativ, fiendtlig profiltekst gjør nok heller det motsatte: Du framstår kritisk, bitter og en man kanskje kvier seg for å kontakte. Ser dette i et nytt lys når jeg er i et forhold, og må si jeg rister på hodet over denne "strategien." Noen som faktisk oppsøker sånne profiler? Og dere som har slike profiltekster: Hvorfor ikke ha en mer positiv og informativ tekst? Anonymkode: 9ec7a...937 Det er ikke snakk om fiendtlighet, men å være bevisst på hva man vil. Det er svært lite imponerende med menn som tar hva som helst bare for å få pult. Anonymkode: 2f262...b1e 7 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #4 Skrevet 29. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er ikke snakk om fiendtlighet, men å være bevisst på hva man vil. Det er svært lite imponerende med menn som tar hva som helst bare for å få pult. Anonymkode: 2f262...b1e Selvsagt er det ingen som liker noen som bare vil få pult, sier seg selv. Og ja, naturligvis vil man være bevisst på hva man vil. Men ærlig talt, får så negative profiler egentlig noen svar? Annet enn fra useriøse menn, som kanskje er de eneste som prøver seg på alle mulige profiler? Anonymkode: 9ec7a...937 3
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #5 Skrevet 29. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvorfor må damer alltid være så hyggelige mot absolutt alle? Også mot de som ikke respekterer en og ens preferanser man skriver tydelig? Kanskje de driter i om menn syns de har en streng profiltekst? Vet du hvor mange meldinger vi damer får? Man kan skrive "ønsker å komme i kontakt med jevnaldrende submissive menn i mitt nærområde" og allikevel få tusen meldinger fra menn som tror at de kan være et unntak, titalls menn hver dag som er 20 år eldre eller 15 år yngre og som er dominante ikke submissive og bor i en helt annen by. Og fellesnevneren er at alle disse tusen mennene tror at de er den eneste som maser og "tar sjansen" selvom de ikke er det man skriver man søker så derfor tar de seg rettigheten til det å trå over damenes grenser. Så det er de som er fiendtlige selvom de tror de er hyggelige. De respekterer ikke det man skriver og om man svarer hyggelig avvisende til dem når de sender melding så holder de på i månedsvis med "hvorfor ikke, jeg skal gi deg bra kuk" , "ombestemt deg nå da?" Det er så jæskla patetisk og når det skjer hele tiden så går man dritt lei og skriver derfor enda tydeligere i profilteksten sin. Det er ikke fiendtlig å sette grenser for seg selv men menn som pleier å kjøre over andre og aldri ta hensyn til andre de vil nok oppfatte det fiendtlig Anonymkode: f2552...065 Hm, er det noen som hevder at damer alltid må være hyggelig mot alle? Jeg er kvinne, og er slett ikke hyggelig mot f.eks. de som er ufine mot meg. Jeg har hatt profil på fetlife i mer enn 10 år (men i forhold de siste to årene), og har enda til gode å få skikkelig stygge meldinger fra menn. En del rare, useriøse og slibringe meldinger har det blitt, men da har jeg bare ignorert og/eller blokkert. Jeg har hele veien hatt en positiv profiltekst som har fokusert på hva jeg ønsker, og hvem jeg er, heller enn å si alt mulig om hva jeg ikke ville ha. Aldri skrevet noe a la "Ikke ta kontakt om du ikke har noe å tilby meg!" Altså, er det i det hele tatt noen damer som får annet enn useriøse og ufine svar på sånne merkelige formuleringer? Og ja, jeg har vært singel kvinne på fetlife i mange år, og fått mange meldinger, men aldri fremstilt meg som noe offer av den grunn. Som sagt bare ignorert og/eller blokkert, og gått videre. Om du får meldinger fra menn som ikke gir seg på flere måneder, så lurer jeg på hvorfor du ikke bare blokkerer? Merkelig. Selvsagt er det ikke fiendtlig å sette grenser for seg selv, hvem har påstått det mener du? Virker som du stort sett driver med stråmannsargumentasjon her. Det er ingen som krever at du skriver profilen din på en positiv eller en negativ måte, det bestemmer du selvsagt selv, jeg bare sier at når noen har en veldig negativ profil er det mer sannsynlig at det er dårlige menn som tar kontakt. Jeg har opplevd at 90% av meldingene jeg har fått gjennom årene dere har vært stort sett positive, kanskje fordi jeg har hatt en positiv profiltekst. Og så har jeg bare ignorert de resterende 10% med useriøse og slibrige henvendelser. Anonymkode: 9ec7a...937 4
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #6 Skrevet 29. juni 2023 16 minutter siden, AnonymBruker said: Men ærlig talt, får så negative profiler egentlig noen svar? Kvinner drukner i meldinger og tilbud uansett hvor lite hyggelige de er, derfor slipper disse damene unna med slike holdninger Anonymkode: 781d8...e7f 3 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #7 Skrevet 29. juni 2023 Vil tro at negative mennesker tiltrekker seg andre negative, lite hyggelige mennesker. Så de kan takke seg selv. Anonymkode: 77788...cae 5 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #8 Skrevet 29. juni 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Vil tro at negative mennesker tiltrekker seg andre negative, lite hyggelige mennesker. Så de kan takke seg selv. Anonymkode: 77788...cae Det er nettopp dette jeg mener. Synes det virker så kontraproduktivt på et vis. En kvalitetsmann eller kvalitetskvinne vil vel trekkes mot profiler som har substans og innhold mer enn "ikke ta kontakt om du ikke har noe å tilby MEG!" Anonymkode: 9ec7a...937 1 1
Fant80 Skrevet 29. juni 2023 #9 Skrevet 29. juni 2023 Hver gang jeg har lest slik jeg oppfatter det veldig negative profiler,så leser jeg de alltid med Ålesund / Sunnmøre dialekt av en eller annen grunn. Vet ikke hvordan det har skjedd xD Men gjør det hele litt morsommere. Men ja,er enig med TS. Uten at jeg vet så mye hva andre menn skriver,så oppfatter jeg veldig mange Kvinnelige profiler som at de allerede har piggene ute. Veldig mange av de har også kritterier som må oppfylles,som må oppfattes av den gjengse mann ganske urimelige. At man ønsker fast inntekt,eller en som ikke røyker,snuser etc er en ting. Men at man skal spesifikt ha inntekt over en viss sum (som oftest på eller over 2 mill) som er veldig urimelig i mine øyne,å det er av de "milde" kravene jeg har sett. 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #10 Skrevet 29. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Selvsagt er det ingen som liker noen som bare vil få pult, sier seg selv. Og ja, naturligvis vil man være bevisst på hva man vil. Men ærlig talt, får så negative profiler egentlig noen svar? Annet enn fra useriøse menn, som kanskje er de eneste som prøver seg på alle mulige profiler? Anonymkode: 9ec7a...937 Hvis jeg fikk 500 meldinger på fetlife måneden før der 498 var noe helt annet enn hva jeg søkte. Så får jeg fortsatt 100 meldinger i måneden med strengere og mer konkret profiltekst men nå hvor hvertfall 70% holder seg innafor det jeg søker. Samme erfaring med tinder. En mer konkret og punktlig profiltekst gir færre matcher men mye høyere andel kvalitetsmatcher. Hvorfor har du et problem med at kvinner er tydelige med hva de søker og ikke? Anonymkode: f2552...065 5 3
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #11 Skrevet 29. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis jeg fikk 500 meldinger på fetlife måneden før der 498 var noe helt annet enn hva jeg søkte. Så får jeg fortsatt 100 meldinger i måneden med strengere og mer konkret profiltekst men nå hvor hvertfall 70% holder seg innafor det jeg søker. Samme erfaring med tinder. En mer konkret og punktlig profiltekst gir færre matcher men mye høyere andel kvalitetsmatcher. Hvorfor har du et problem med at kvinner er tydelige med hva de søker og ikke? Anonymkode: f2552...065 Pek på hvor dette står? Nytt for meg det du påstår der. Anonymkode: 9ec7a...937
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #12 Skrevet 29. juni 2023 Leit å høre at du er på Fetlife. Det er en side for folk med store mentale problemer. Største røde flagget som finnes. Anonymkode: daf47...d51 4 3
Flintis Skrevet 29. juni 2023 #13 Skrevet 29. juni 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Leit å høre at du er på Fetlife. Det er en side for folk med store mentale problemer. Største røde flagget som finnes. Anonymkode: daf47...d51 Hva begrunner du det med?
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #14 Skrevet 29. juni 2023 Flintis skrev (10 minutter siden): Hva begrunner du det med? Fetlife = BDSM = Jeffrey Dahmer vibes. Man trenger ikke å være rakettforsker for å forstå at man ikke er god i hodet om man liker slikt. Anonymkode: daf47...d51 1
Flintis Skrevet 29. juni 2023 #15 Skrevet 29. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fetlife = BDSM = Jeffrey Dahmer vibes. Man trenger ikke å være rakettforsker for å forstå at man ikke er god i hodet om man liker slikt. Anonymkode: daf47...d51 Denne Dahmer har jeg ikke noe rede på BDSM derimot kan være riktig intimt og fint, ikke er det noen diagnose lenger og det har også sin plass i Pride noe det antagelig er behov for. 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #16 Skrevet 29. juni 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Fetlife = BDSM = Jeffrey Dahmer vibes Anonymkode: daf47...d51 Han likte vel det motsatte av bdsm; folk som ikke reagerer Anonymkode: f929d...b23 4
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #17 Skrevet 29. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis jeg fikk 500 meldinger på fetlife måneden før der 498 var noe helt annet enn hva jeg søkte. Så får jeg fortsatt 100 meldinger i måneden med strengere og mer konkret profiltekst men nå hvor hvertfall 70% holder seg innafor det jeg søker. Samme erfaring med tinder. En mer konkret og punktlig profiltekst gir færre matcher men mye høyere andel kvalitetsmatcher. Hvorfor har du et problem med at kvinner er tydelige med hva de søker og ikke? Anonymkode: f2552...065 Nettopp. Jeg er sikkert supernegativ siden jeg hadde tydeliggjort i profilen at de som kun ønsket uforpliktende sex, kunne gå videre. Men jeg unngikk masse fuckboys og dickpics. Vinn-vinn for meg, synd for menn som leter etter et enkelt knull. Anonymkode: 2f262...b1e 3
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #18 Skrevet 29. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Pek på hvor dette står? Nytt for meg det du påstår der. Anonymkode: 9ec7a...937 Du oppretter en tråd der du klager over det og kaller kvinner for fiendtlige bare fordi de har klare preferanser og grenser i profilteksten sin . Istedet for å klage på det så får du se på årsakssammenhenger og ta det med mennene som ikke gidder å respektere mer høflige grenser så de må få det med teskje Anonymkode: f2552...065 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #19 Skrevet 29. juni 2023 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Fetlife = BDSM = Jeffrey Dahmer vibes. Man trenger ikke å være rakettforsker for å forstå at man ikke er god i hodet om man liker slikt. Anonymkode: daf47...d51 Wow, that escalated quickly! Jeg har møtt flere menn via fetlife, både nåværende kjæreste og et par tidligere kjærester. Alle har vært usedvanlig oppegående. Nåværende kjæreste er forsker, så null Dahmer-vibes på noen jeg har møtt der. Anonymkode: 9ec7a...937
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #20 Skrevet 29. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du oppretter en tråd der du klager over det og kaller kvinner for fiendtlige bare fordi de har klare preferanser og grenser i profilteksten sin . Istedet for å klage på det så får du se på årsakssammenhenger og ta det med mennene som ikke gidder å respektere mer høflige grenser så de må få det med teskje Anonymkode: f2552...065 Feil, og uredelig framstilt. Jeg klager ikke, jeg stiller spørsmål. Og jeg lurer på hvorfor flere slike profiler har så veldig negative profiltekster, og at jeg selv aldri hat hatt en så aggressiv, fiendtlig profiltekst og knapt har hatt problemer med ufine henvendelser. Jeg lurer på om det er en sammenheng; at negativitet tiltrekker seg negativ/dårlige menn, og at en mer positiv, vennlig tekst tiltrekker seg bedre menn. Det er min erfaring i alle fall. Hvor i alle dager mener du det står at jeg kaller noen fiendtlige fordi de har klare preferanser og grenser? Du er jo helt vilt uærlig her, bruker stråmenn til det ekstreme. Anonymkode: 9ec7a...937 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå