Gå til innhold

Andre som ikke har fått tilbake skattepenger?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ca. 3400 kr i skatt til gode, fikk jeg informasjon om i april. Men, har ennå ikke fått disse inn på konto. Er det flere som ikke har fått enda?

Fikk en sum som omtrent var lik summen jeg har skatt til gode på konto sent i april, men det kom fra kommunen jeg bor i. Jeg trodde skatteetaten står som avsender på skattepenger, men kan det ha vært skattepengene som kom da?

Anonymkode: 9b1d5...f41

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bare å sjekke på Skatteetaten.no om det står de er utbetalt eller ei det.

Har du gjeld eller har hatt gjeld i kommunen kan de ha krevd skattepengene og da betalt deg ut resterende.

Anonymkode: 4e89a...57d

AnonymBruker
Skrevet

Skattepengene blir utbetalt fra kommunen ja. Beløpet er inkludert renter, så det var nok fort Skattepengene du fikk.

Anonymkode: 4c662...9a9

AnonymBruker
Skrevet

Har du fått skatteoppgjøret, da? Hvis ja, var det skattepengene du fikk tidligere. Du kan også sjekke utbetalinger til det på Skatteetaten.no.

Anonymkode: bf1fe...aa5

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er flere enn deg som ikke har fått. Dersom du hadde lest inne på skatteetaten sine nettsider hadde du sett at de kan komme frem til november.

Anonymkode: fcb31...d5e

Gjest Lykkedykker
Skrevet

Hverken jeg eller kona har fått. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Bare å sjekke på Skatteetaten.no om det står de er utbetalt eller ei det.

Har du gjeld eller har hatt gjeld i kommunen kan de ha krevd skattepengene og da betalt deg ut resterende.

Anonymkode: 4e89a...57d

Har ingen gjeld i kommunen nei.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Skattepengene blir utbetalt fra kommunen ja. Beløpet er inkludert renter, så det var nok fort Skattepengene du fikk.

Så da har jeg misforstått når det skal stå skattetaten som avsender? Det er vel ikke kommunen som utbetaler skatt til gode?

AnonymBruker
Skrevet

Nei, skattepengene blir ikke utbetalt av kommunen. Skatteoppkreverne ble overført til Skatteetaten i 2020.

Anonymkode: a08c9...1a1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så da har jeg misforstått når det skal stå skattetaten som avsender? Det er vel ikke kommunen som utbetaler skatt til gode?

Jo, det er skatteoppkreveren i kommunen. Men TS, gå inn her så finner du ut  om de er utbetalt eller ikke.

https://www.skatteetaten.no/person/skatt/skatteoppgjor/se-dine-krav-og-innbetalinger/

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har du fått skatteoppgjøret, da? Hvis ja, var det skattepengene du fikk tidligere. Du kan også sjekke utbetalinger til det på Skatteetaten.no.

Står at siste utbetaling var 30.03.2022......

Så da har de ikke kommet, til tross for at en annen her i tråden sa at kommunen betaler ut skatt?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jo, det er skatteoppkreveren i kommunen. Men TS, gå inn her så finner du ut  om de er utbetalt eller ikke.

https://www.skatteetaten.no/person/skatt/skatteoppgjor/se-dine-krav-og-innbetalinger/

Takk, ja, var en annen som også tipset om dette. Stod at siste utbetaling til min konto var 30.03.2022, og at skatteutbetalinger de andre årene var i midten av eller slutten av juni. Men aldri så sent som dette....

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så da har de ikke kommet, til tross for at en annen her i tråden sa at kommunen betaler ut skatt?

Det er ikke kommunen som utbetaler skattepenger, det er skatteetaten. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, skattepengene blir ikke utbetalt av kommunen. Skatteoppkreverne ble overført til Skatteetaten i 2020.

Beklager, da var ikke jeg helt oppdatert på dette.

Det var meg som sa at det var fra kommunen, men det har visst skjedd en endring der slik at det er skatteetaten som ordner det.

Hvis siste utbetaling var 30.03.22 så har de åpenbart ikke komt enda, og du må nok vente litt til. I verste fall så får du dem ikke før i løpet av november.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, da har de nok ikke kommet. Du kan også se om skatteoppgjøret 2022 har kommet (ikke skattemeldingen!).

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke unormalt at de ikke har kommet enda, det kan hende at du rett og slett er tatt ut i kontroll. Du får pengene innen november.

Anonymkode: 95d68...fe8

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk utbetalt i går, og det hadde jeg ventet på, ettersom det var 33000 kr jeg ikke hadde planlagt å innbetale i ekstra skatt i fjor, men sånn er det når man ikke justerer skattekortet for å hensynta renteoppgang. 

Anonymkode: dc828...65c

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk mine igår

Anonymkode: 882eb...99f

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke unormalt at de ikke har kommet enda, det kan hende at du rett og slett er tatt ut i kontroll. Du får pengene innen november.

Anonymkode: 95d68...fe8

Tatt ut i kontroll? Aldri hørt om.

Gjest Lykkedykker
Skrevet

Tatt ut i kontroll? Aldri hørt om.

Hvis de aldri har kontroller så kan jo alle jukse på skatten hvert år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...