AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #1 Skrevet 29. juni 2023 Eller er det slik at det skal kun foregå på tinder nå? Mener da sjekking av, i utgangspunktet, ukjente damer. Undrende mann som ikke vil trå feil Anonymkode: 75b2a...e15
lillevill Skrevet 29. juni 2023 #2 Skrevet 29. juni 2023 Vel du kan begynne med en hobby og bli venner med de damene som du liker. Eller du kan invitere til fest og be folk invitere med seg venner. eller du kan dra ut på byen og ta en øl, og snakke med folk du ikke kjenner. Jeg tror det er bra å starte helt basic. Se om du får nye veninner først. Og så se hvor det går videre. 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #3 Skrevet 29. juni 2023 For så vidt hvor som helst og når som helst så lenge man oppfører seg høvisk og aksepterer et avslag. Anonymkode: bb4fa...324 7 1 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #4 Skrevet 29. juni 2023 Alltid hyggelig det, så lenge man har vett å gi seg om jeg avviser. Hadde ikke likt å bli stanset på en joggetur for en flørt da, men skal litt til før jeg reagerer negativt. Anonymkode: b52d8...9b3 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #5 Skrevet 29. juni 2023 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): For så vidt hvor som helst og når som helst så lenge man oppfører seg høvisk og aksepterer et avslag. Anonymkode: bb4fa...324 Dette. Er du høflig og respektfull og har glimt i øyet så kan du flørte og sjekke ut responsen hvor som helst og når som helst. Men er hun det minste avvisende så dropp det. Anonymkode: fc77c...f8b 3
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #6 Skrevet 29. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette. Er du høflig og respektfull og har glimt i øyet så kan du flørte og sjekke ut responsen hvor som helst og når som helst. Men er hun det minste avvisende så dropp det. Anonymkode: fc77c...f8b Føyer til: forutsetter at du kan flørte riktig. Å kommentere damers kropp o.l. feks er og blir feil samme hva. Anonymkode: fc77c...f8b 3
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #7 Skrevet 29. juni 2023 For meg er det ok når som helst, men den grensa er jo veldig individuell. Så det går ikke an å si noe generelt. Anonymkode: 9153c...4d8
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #8 Skrevet 29. juni 2023 Om du ikke selv ser når kvinner er tilgjengelig for flørt, er det et problem… I utgangspunktet er jo de fleste situasjoner åpen for flørting men man bør ikke stange en ereksjon i en murvegg, dvs du flørter for døve ører om du ikke er fintfølende nok til å se om du får respons eller vedkommende helst ikke vil snakke med deg. Jeg er stort sett ikke tilgjengelig for flørt når jeg er stresset. Men ellers kan jeg flørtes med når jeg er på tur (med venninner, IKKE alene - det er skummelt), når jeg er på jobb, på byen og når jeg handler. Men jeg gir tydelige tegn når jeg ikke vil snakkes til. Da ser jeg vekk og smiler ikke. Anonymkode: 19856...ece
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #9 Skrevet 29. juni 2023 Dette er så situasjonsbetinget at det finnes ikke en mal på det. For eksempel kan samme setting være to her forskjellige situasjoner: Sjekking på bussen? Nei ikke hvis det ikke er helt åpenbare signaler på ekstrem gjensidig interesse. Sjekking på fest? Ja men ikke hvis det er helt åpenbare signaler på fraværende interesse. Sjekking på hobby? Nei ikke hvis det ikke er helt åpenbare signaler på gjensidig interesse etter lengre tids vennskap. Sjekking på hobby? Ja hvis det er etter lengre tids vennskap og helt åpenbare tegn på interesse for noe mer. Så alt er situasjonsbetinget Anonymkode: 22736...e4f 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #10 Skrevet 29. juni 2023 På butikken, på togstasjonen, i parken, ja nesten overalt 🙋🏼♀️ Anonymkode: 0fc9c...6ab
Tekopp1 Skrevet 29. juni 2023 #11 Skrevet 29. juni 2023 Problemet er at begrepet "sjekking" rommer alt fra normal høflig utforsking av interesse, til vulgær kreving av en kvinnes oppmerksomhet bare fordi karen syns han fortjener det. Dess lenger mot sistnevnte ende av skalaen, dess mer uakseptabelt er sjekking, uansett hvor. 3
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #12 Skrevet 29. juni 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Dette. Er du høflig og respektfull og har glimt i øyet så kan du flørte og sjekke ut responsen hvor som helst og når som helst. Men er hun det minste avvisende så dropp det. Anonymkode: fc77c...f8b Problemet er at menn som ikke er sosialt oppegående nok til å forstå kroppsspråk og høflige avisninger innbiller seg selv om at damen bare er litt sjenert, at hun egentlig er interessert bare de pusher på nok. Mange menn er sånn og det blir de creeps og som den over meg skriver så er også en del menn av den oppfattelse at de tror de kan kreve positiv respons på sjekking bare fordi de var tøffe nok til å sjekke så da gir de seg ikke. Om alle menn hadde vært bedre på å trekke seg vekk ved minste tegn på kvinnens ubehag eller manglende interesse så hadde det vært en mye morsommere og tryggere verden å flørte i men de mennene ødelegger alt så vi får piggene ut med flere menn enn de av den typen. Står jo ikke i panna fra før hvem som er creeps og ikke desverre Anonymkode: 22736...e4f 3
herzeleid Skrevet 30. juni 2023 #14 Skrevet 30. juni 2023 Det er nok svært avhengig av person. Tidligere har vi hatt kampanjer som "#Villebarepratelitt" der forslag om at en skulle kunne ta kontakt på en hyggelig og respektfull måte i hverdagslige sammenhenger ble slått hardt ned på, og enkelte ser ut til å ville begrense sjekking til mindre "menneskelige" arenaer. De fleste kvinner har nok et betraktelig mer avslappet forhold til sjekking i hverdagslige settinger, og de fleste arenaer kan nok fungere, så lenge en gjør det på en hyggelig og respektfull måte, tolker signaler og leser situasjonene riktig. https://www.nrk.no/ytring/er-det-ikke-bare-a-si-hei_-1.14588380
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #15 Skrevet 30. juni 2023 On 6/29/2023 at 1:15 PM, lillevill said: Vel du kan begynne med en hobby og bli venner med de damene som du liker Å prøve seg på venninner er jo noe som veldig mange blir sinte for... Anonymkode: 6ca62...050
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #16 Skrevet 30. juni 2023 herzeleid skrev (13 timer siden): Det er nok svært avhengig av person. Tidligere har vi hatt kampanjer som "#Villebarepratelitt" der forslag om at en skulle kunne ta kontakt på en hyggelig og respektfull måte i hverdagslige sammenhenger ble slått hardt ned på, og enkelte ser ut til å ville begrense sjekking til mindre "menneskelige" arenaer. De fleste kvinner har nok et betraktelig mer avslappet forhold til sjekking i hverdagslige settinger, og de fleste arenaer kan nok fungere, så lenge en gjør det på en hyggelig og respektfull måte, tolker signaler og leser situasjonene riktig. https://www.nrk.no/ytring/er-det-ikke-bare-a-si-hei_-1.14588380 Det var ikke å ta kontakt på en hyggelig og respektfull måte villebareprate litt handlet om. Det var å ta kontakt med en dame innesperret på bussen som hadde null mulighet til å komme seg vekk og med mannen allerede altfor nærme intimsonen hennes presse seg på uten at han hadde fått noe som helst signal om at det var ønsket fra hennes side, og for han var det ønsket kun basert på utseendet hennes. Det er predator oppførsel Anonymkode: 22736...e4f 3
herzeleid Skrevet 30. juni 2023 #17 Skrevet 30. juni 2023 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Det var ikke å ta kontakt på en hyggelig og respektfull måte villebareprate litt handlet om. Det var å ta kontakt med en dame innesperret på bussen som hadde null mulighet til å komme seg vekk og med mannen allerede altfor nærme intimsonen hennes presse seg på uten at han hadde fått noe som helst signal om at det var ønsket fra hennes side, og for han var det ønsket kun basert på utseendet hennes. Det er predator oppførsel Anonymkode: 22736...e4f Ja sånn kan en også beskrive det når den unge psykologistudenten tar til orde for at en skal kunne ta kontakt på en hyggelig og respektfull måte. En fin illustrasjon på hvor ulikt en kan reagere på, i det flestes øyne, normal og sunn adferd. https://www.nrk.no/ytring/er-det-ikke-bare-a-si-hei_-1.14588380
Andro Skrevet 30. juni 2023 #18 Skrevet 30. juni 2023 (endret) Jeg er ikke åpen for å bli sjekka opp av ukjente. Jeg er åpen for å bli kjent med nye folk. For min del er det et langtidsprosjekt på et vis. Først et vennskap eller noe, uten noen romantisk eller erotisk baktanke. Etter en stund slår det kanskje noen gnister, og man kan få en flørtende tone - og da er det åpent for forslag. Endret 30. juni 2023 av Andro 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #19 Skrevet 30. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 29.6.2023 den 12.01): Eller er det slik at det skal kun foregå på tinder nå? Mener da sjekking av, i utgangspunktet, ukjente damer. Undrende mann som ikke vil trå feil Anonymkode: 75b2a...e15 Du må ført etablere et bekjentskap. Ingen oppegående kvinne kommer til å gi en fremmed mann som oppsøker henne noen form for kontaktinfo eller gå med på å møte han - faren for at han ønsker å voldta pg drepe henne er alltid for stor. Det er også fullstendig uten interesse å date noen man ikke kjenner. Hvordan veteran at man er tiltrukket av noen man ikke har hatt solid mange samtaler med? Rent «pent ansikt»? Hva slags kvinne (eller mann) ønsker å date noen som utelukkende går etter fasade? Så: 1. bli kjent med henne. 2. du vurderer du liker henne. Hun vurderer om hun liker deg. I 90% av tilfellene er svaret et rungende nei. I så fall dropper dere videre bekjentskap. 3. om dere liker hverandre? Enes om å bli bedre kjent. Anonymkode: 8ac1c...1a9 1
Anonym90059005 Skrevet 30. juni 2023 #20 Skrevet 30. juni 2023 Dette avhenger en del av ditt utseende; er du kjekk, så ser damer det som sjarmerende, smigrende og spennende, mens er du mindre pen, så vil du anses som en "creep" i den eksakt samme situasjonen. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå