AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #1 Skrevet 29. juni 2023 Glad i barnet mitt. Jeg er bare så lei av karusellen. Får klaus av å tenke på at jeg aldri mer får pusterom. Dagen starter med hyling i vippestolen etter mannens morgenstell. Er helt i ørska og mater med flaske. Så forsøker jeg å legge han, men roer seg ikke. Endelig sovner han, men lys våken etter 10.minutter. Han smiler og jeg tror det er greit. Tar meg en dusj med han på matte. Så hyler han igjen fordi han kjeder seg. Tenker jeg skal bade han. Bader han og han blir irritert og hyler som om jeg har gjort han noe veldig galt. Prøver å legge han, men samme reise en gang til. Mater litt. Hyler som søren igjen, og jeg bysser. Endelig sovner han og huset ser jævlig ut. Det drypper fra håret mitt og jeg har måttet bysse naken. Er så ufattelig dritt lei. Bæresele fungerer ikke, bæresjal fungerer ikke. Vogn er bare uro. Får aldri spist i fred, aldri. Anonymkode: 4ff37...5bb 4
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #2 Skrevet 29. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Glad i barnet mitt. Jeg er bare så lei av karusellen. Får klaus av å tenke på at jeg aldri mer får pusterom. Dagen starter med hyling i vippestolen etter mannens morgenstell. Er helt i ørska og mater med flaske. Så forsøker jeg å legge han, men roer seg ikke. Endelig sovner han, men lys våken etter 10.minutter. Han smiler og jeg tror det er greit. Tar meg en dusj med han på matte. Så hyler han igjen fordi han kjeder seg. Tenker jeg skal bade han. Bader han og han blir irritert og hyler som om jeg har gjort han noe veldig galt. Prøver å legge han, men samme reise en gang til. Mater litt. Hyler som søren igjen, og jeg bysser. Endelig sovner han og huset ser jævlig ut. Det drypper fra håret mitt og jeg har måttet bysse naken. Er så ufattelig dritt lei. Bæresele fungerer ikke, bæresjal fungerer ikke. Vogn er bare uro. Får aldri spist i fred, aldri. Anonymkode: 4ff37...5bb Hvor gammel er barnet? Har dere noe leketid / våkentid eller prøver du legge han etter hver aktivitet? Anonymkode: 163f8...29c
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #3 Skrevet 29. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvor gammel er barnet? Har dere noe leketid / våkentid eller prøver du legge han etter hver aktivitet? Anonymkode: 163f8...29c Og kan du dusje når far kommer hjem fra jobb? Fremfor å prøve få dette til når det ikke går på dagtid? Anonymkode: 163f8...29c
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #4 Skrevet 29. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Og kan du dusje når far kommer hjem fra jobb? Fremfor å prøve få dette til når det ikke går på dagtid? Anonymkode: 163f8...29c Det går stort sett bra.å dusje, men alltid noe som ikke går bra. Jeg er bare så ufattelig sliten av at han krever så mye hele tiden. Tar meg helt energimessig. Lei av å ikke kunne være ute på noe som gir meg litt glede og mulighet til å savne baby litt. Anonymkode: 4ff37...5bb
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #5 Skrevet 29. juni 2023 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Det går stort sett bra.å dusje, men alltid noe som ikke går bra. Jeg er bare så ufattelig sliten av at han krever så mye hele tiden. Tar meg helt energimessig. Lei av å ikke kunne være ute på noe som gir meg litt glede og mulighet til å savne baby litt. Anonymkode: 4ff37...5bb Jeg spør igjen- hvor gammel? Du kan gå ut når far kommer hjem, ta en pause og gjøre noe for deg. Anonymkode: 163f8...29c
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #6 Skrevet 29. juni 2023 At du aldri mer får pusterom er jo ikke sant. Babyer vokser, sover etterhvert i lenger strekk og du får mer pusterom. Anonymkode: d18b4...98f 2 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #7 Skrevet 29. juni 2023 Tråden stenges snart pga manglende overskrift. Anonymkode: f3efd...76d
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #8 Skrevet 29. juni 2023 Kan besteforeldre passe en gang i blant så du får litt pause? Har dere gode rutiner, og aktiviserer dere nok (du sier han kjeder seg)? Anonymkode: ea7fb...ebf
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #9 Skrevet 29. juni 2023 Du må aktivisere han mer,rett og slett leke litt med han mens han uansett ligger på gulvet. Anonymkode: 91c21...679 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #10 Skrevet 29. juni 2023 Det er lov å være lei! Det er slitsomt og utmattende og ikke alltid så givende. Men det går heldigvis over, selv om det akkurat nå føles som en evig hengemyr av hyling og null tid for deg selv. Anonymkode: f0b3a...e95 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #11 Skrevet 29. juni 2023 Aktivitet, ut i naturen og frisk luft. Det er legende for både store og små. Ellers så varer ikke babytida for alltid, men har man baby og småbarn så er jo barnas behov på førsteplass en del år framover 😉 Anonymkode: cfa68...794
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #12 Skrevet 29. juni 2023 Men faren til ungen fungerer vel? Du må tørre å overlate ham ansvaret og komme deg ut av huset. Anonymkode: cbbde...556 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #13 Skrevet 29. juni 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Glad i barnet mitt. Jeg er bare så lei av karusellen. Får klaus av å tenke på at jeg aldri mer får pusterom. Dagen starter med hyling i vippestolen etter mannens morgenstell. Er helt i ørska og mater med flaske. Så forsøker jeg å legge han, men roer seg ikke. Endelig sovner han, men lys våken etter 10.minutter. Han smiler og jeg tror det er greit. Tar meg en dusj med han på matte. Så hyler han igjen fordi han kjeder seg. Tenker jeg skal bade han. Bader han og han blir irritert og hyler som om jeg har gjort han noe veldig galt. Prøver å legge han, men samme reise en gang til. Mater litt. Hyler som søren igjen, og jeg bysser. Endelig sovner han og huset ser jævlig ut. Det drypper fra håret mitt og jeg har måttet bysse naken. Er så ufattelig dritt lei. Bæresele fungerer ikke, bæresjal fungerer ikke. Vogn er bare uro. Får aldri spist i fred, aldri. Anonymkode: 4ff37...5bb Jeg skjønner ikke helt dette? Prøver du å legge han rett etter morgenstell og frokost? Så prøver du å dusje etter han våkner, men fordi han hyler, velger du å bade han, for så å prøve å legge han igjen? Ville begynt å ordnet helt andre rutiner. Babyer sover riktignok mye, men han her virker litt understimulert og lite aktivisert. Hva med å leke/aktivisere en stund etter morgenstell og mat? Så kan dere gå en trilletur (eller tur i bæresele om han er gammel nok). Har du sjekket at han ikke er for varm, for kald eller ligger ubehagelig i vogna, siden du skriver at vogn er vanskelig? Er det noe med klærne som er ubehagelig? Har han smerter i mage eller låsninger i kroppen? Anonymkode: 85be1...948 1 4
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #14 Skrevet 30. juni 2023 Alt er en fase, det vil gå over. Føles som om det skaø vare evig når man står i det, men det er ikke sånn. Hold ut ♥️ Anonymkode: 73581...b31
tutu11 Skrevet 1. juli 2023 #15 Skrevet 1. juli 2023 Aner ikke hvor gammel baby er, men enig med hun som skriver at rutinene dine virker litt off. Mitt råd: Ta tiden til hjelp. Bli kjent med babyen din. Dere leser nok hverandre litt feil. Har vært der selv! Men etterhvert så blir man kjent med signalene. Bæresjal, bæresele og vogn er utfordringer jeg også hadde. Vognen var det temperatur som var vanskelig å få riktig mtp at han måtte ligge så tett og stramt for å like det. Bæresjalet måtte være stramt som pokker og hodet måtte tvinges på plass, det ble grining,men etter 2 min med synging og squats så var han sovnet og vi kunne gå tur. Og enig med at du må gjøre ting når mannen er tilstede. Egentid kommer sakte med sikkert tilbake særlig når rutiner er på plass. Godta at huset ser j*vlig ut, at du ikke får gjort ditt eller dat. Bruk tid på å leke litt med baby, gi han en time våkentid og legg han igjen og ligg litt med han til han er i dyp søvn og forhåpentligvis får du litt tid. Ønsker deg masse lykke til og hold ut det blir lettere når man kommer seg ut!
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #16 Skrevet 1. juli 2023 Høres ut som du har fått en depresjon og er utslitt… det er ikke farlig å be om hjelp. Men husk at dette er naturlig å føle på. Man blir sliten av å ha barn. Anonymkode: 1c7fe...17d 2
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #17 Skrevet 1. juli 2023 Og derfor burde man tenke seg om før man får barn, barnet kjenner jo din frustrasjon. Jeg synes synd på dere begge. Anonymkode: 1a532...e05 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #18 Skrevet 1. juli 2023 Kanskje gi han bort? Anonymkode: 7111a...f40 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #19 Skrevet 1. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kanskje gi han bort? Anonymkode: 7111a...f40 Kanskje logge av internett? ☝🏼 Anonymkode: 9c7e6...897 1
Rhodiola Skrevet 2. juli 2023 #20 Skrevet 2. juli 2023 Hei trådstarter. Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer: Sitat * Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel. Du kan enten sende meg en privat melding med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel. Rhodiola, adm.
Anbefalte innlegg