AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #1 Skrevet 29. juni 2023 På youtube er det videoer fra Tjuvholmen av folk som soler seg. Er ikke dette overtramp og brudd på personvern? Kommentarfeltene er fulle av slibrige kommentarer fra indere. Morten Anonymkode: 7ddda...48c
PetterLoff Skrevet 29. juni 2023 #2 Skrevet 29. juni 2023 (endret) 👉https://letmegooglethat.com/?q=filming+på+offentlig+sted Det er ikke noe generelt forbud mot å filme på offentlige steder i norsk rett. Å filme andre personer uten deres tillatelse på offentlige steder kan likevel være ulovlig dersom filmingen oppleves som skremmende, plagsom eller hensynsløs eller den på annen måte krenker en annens fred. Dette står i straffeloven § 266 . Endret 29. juni 2023 av PetterLoff
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #3 Skrevet 29. juni 2023 Så det er fritt frem som på disse videoene, zoome innpå rumpene til intetanende unge kvinner som soler seg? Ser jo fra kommentarfeltet hva formålet med denne filmingen er. 🙄 Det skulle ha vært forbudt å filme private folk på offentlige steder spør du meg. Tydelig også at plattformer som youtube gir blaffen i personvern. Morten Anonymkode: 7ddda...48c 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #4 Skrevet 29. juni 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Så det er fritt frem som på disse videoene, zoome innpå rumpene til intetanende unge kvinner som soler seg? Ser jo fra kommentarfeltet hva formålet med denne filmingen er. 🙄 Det skulle ha vært forbudt å filme private folk på offentlige steder spør du meg. Tydelig også at plattformer som youtube gir blaffen i personvern. Morten Anonymkode: 7ddda...48c Det er jo ikke fritt frem, Morten. Som PetterLoff har skrevet - det å filme andre personer uten deres tillatelse kan være ulovlig om den er skremmende, plagsom eller hensynsløs. Når det gjelder ditt ønske om ett forbud om å filme private folk på offentlige steder. Hvordan tenker du at dette forbudet skulle blitt opprettholdt? Skal man bannlyse alle telefoner i det offentlige rom? Skal vi forby TV-Intervjuer med forbi passerende? Filming til nyhetene i det offentlige rom - er det OK? Anonymkode: d24d9...e95 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #5 Skrevet 29. juni 2023 Dette er grunnen til at jeg slutta å gå på stranda. Somaliere som sitter hele tida og filmer de som soler seg og bader. Det er vemmelig. Anonymkode: 91a25...6c1 1
Daria Skrevet 29. juni 2023 #6 Skrevet 29. juni 2023 En løsning hvis dette plager deg så voldsomt, er jo å slutte å oppsøke og se på disse videoene og la være å bidra til at de får seere og oppmerksomhet... Legger man seg lettkledd (eller fullt påkledd, for den saks skyld) på offentlig sted og midt i verste turistløypa, må man nesten regne med at sånt kan skje. Vi vet såpass mye om eksistensen til både teknologi, some-plattformer og forekomsten av creepy mennesker at det er naivt å tenke noe annet.
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #7 Skrevet 29. juni 2023 Jeg hater også dette! Folk er så lite hensynsfulle, og noen er direkte creepy!! Jeg lå på min egen veranda som ikke har innsyn, toppløs, og solte meg. Var virkelig helt privat der, trodde jeg. Så hører jeg plutselig en svak during, ser opp, og ser rett inn i en drone!!!!! Guttene i nabohuset hadde sendt opp en drone som plutselig stod stille rett utenfor min veranda... såååå ekkelt!! Hvem vet hva de har brukt dette til, om de har delt det noe sted😭 Anonymkode: 64ef5...eb6
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #8 Skrevet 29. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg hater også dette! Folk er så lite hensynsfulle, og noen er direkte creepy!! Jeg lå på min egen veranda som ikke har innsyn, toppløs, og solte meg. Var virkelig helt privat der, trodde jeg. Så hører jeg plutselig en svak during, ser opp, og ser rett inn i en drone!!!!! Guttene i nabohuset hadde sendt opp en drone som plutselig stod stille rett utenfor min veranda... såååå ekkelt!! Hvem vet hva de har brukt dette til, om de har delt det noe sted😭 Anonymkode: 64ef5...eb6 Skoleksempel på at lovverket ikke holder tritt med teknologien. Etterhvert kommer vi nok til å få forbud mot flyvning av droner over privatgrunn. Anonymkode: 7ddda...48c 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #9 Skrevet 29. juni 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Dette er grunnen til at jeg slutta å gå på stranda. Somaliere som sitter hele tida og filmer de som soler seg og bader. Det er vemmelig. Anonymkode: 91a25...6c1 Det har jeg aldri opplevd. Hvor skjer dette, mener du? Anonymkode: d751f...eb6
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #10 Skrevet 29. juni 2023 Det er godt mulig st de filmene du snakker om er ulovlige, det høres veldig sekduslisert ut. Når jeg skal velge en feriedestinasjon ser jeg gjerne video på youtube for å de hvs keg reiser til, og det er alltid folk i disse filmene. Det blir jo umulig å filme i det offentlige rom om ikke, det er jo folk over alt. Anonymkode: b7635...34e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå