AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #1 Skrevet 29. juni 2023 På min arbeidsplass er det to-tre pensjonister som jevnlig kommer innom kun for å skravle og slå ihjel tid. Jeg og flere kolleger kjenner ikke disse, siden det er en del år siden de jobbet hos oss og dette var før min tid. Vi som ikke kjenner dem synes det er en pest og en plage når de er innom og det forstyrrer arbeidet vårt veldig. Dessverre er sjefen en av dem som åpenbart synes det er greit at pensjonistene er her og han er en av dem som legger ned arbeidet helt for å sitte og skravle. Når noen melder seg ut i flere timer innimellom går selvfølgelig dette utover alle. En kollega tok opp problemet med sjefen, som bare fnøys av det og ikke kunne forstå problemet, særlig ikke fordi pensjonistene kun "plager" de dem kjenner fra før. Dessuten er det bare snakk om noen dager i måneden. Men det ER et problem når disse pensjonistene fysisk er i veien, beslaglegger stoler, forstyrrer med prat og gjør at kollegene mine er ukonsentrerte og ikke er tilgjengelige når vi trenger å kommunisere og samarbeide. Disse pensjonistene sitter i tillegg med ørene på stilker, blander seg inn i samtaler og kommer med innspill og er generelt forstyrrende. Men hva fanden gjør man når sjefen gir beng?? Sjefen er også ellers en av de med slækkest arbeidsinnsats her og jeg har SÅ lyst til å rapportere figuren videre i systemet. Men er redd det bare slår tilbake på meg selv i form av et dårlig arbeidsmiljø og kanskje t o m en sjef som blir helt usaklig mot meg. Er det noen som har vært i en liknende situasjon? Hvordan løste dere dette? Anonymkode: bdaa9...d7c 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #2 Skrevet 29. juni 2023 For en oppførsel. Enten blir det en sosial samling for alle ansatte eller så får de treffes på privaten. Irriterende at sjefen ikke tar dette seriøst. Ville vurdert å slutte om det er et alternativ Anonymkode: 81bad...142
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå