Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er sammen med en som er yngre enn meg. Han er 26 år og jeg er 28 år. Vi har nå vært sammen i 3 år.

I løpet av de tre årene var jeg spurt flere ganger om når vi skal flytte sammen og han har utsatt det. Har også spurt om når han vil ha barn, og han sa at han ville vente noen år siden vi er «unge».

Han er nettopp ferdig å studere og fikk fast jobb. Rett etter dette spurte han om vi skulle flytte sammen. 

Jeg har et lite håp om å få barn før jeg fyller 30 år, men han er fortsatt usikker på når han vil ha barn. Noen som har vært i en liknende situasjon som meg? Tror dere det kan forandre seg nå som han er blitt «voksen»? Han endret jo plutselig meningen sin til at han ville at vi skulle flytte sammen

Anonymkode: 1d7ec...499

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor langt er et tau? Vi kan ikke vite om han har lyst på unger, nå eller senere. Det er en prat dere må ta sammen, du må vurdere hvor lenge du er villig til å vente før det er et problem for deg.

Anonymkode: 10421...5ec

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring er at de vil før de er 25 eller aldri

Anonymkode: f0f82...fd6

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Min mann ville ha barn da vi begge var 24 år gamle. Da var ikke jeg klar. 

Menn er like individuelle når det gjelder barneønske som oss kvinner. Det hjelper ikke deg å få vite når menn gjennomsnittlig ønsker seg barn. Du må finne ut om din mann vil ha barn, så du kan vurdere om barn er så viktig for deg at du eventuelt vil forlate ham og finne en annen barnefar. Selv er du jo på ditt mest fruktbare nå.

Anonymkode: a402c...596

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Aldri. Burde være glad han ville flytte sammen.

Anonymkode: 32b6c...c67

AnonymBruker
Skrevet

Når de er 28 år og 3 måneder og 4 dager.

Ja, du skjønner hva jeg mener?

Noen vil ha barn når de er 18. Noen når de er 30. Noen er ikke klar, slår opp og gjør en annen dame gravid 3 måneder senere og får 2 unger til på rekke og rad.

Vær obs på at noen sier "senere" selv om de ikke vil ha barn med deg, fordi de ikke vil du skal dumpe de, slik at de må på byn for å få sex.

Anonymkode: 35ef7...e9a

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Når de er 28 år og 3 måneder og 4 dager.

Ja, du skjønner hva jeg mener?

Noen vil ha barn når de er 18. Noen når de er 30. Noen er ikke klar, slår opp og gjør en annen dame gravid 3 måneder senere og får 2 unger til på rekke og rad.

Vær obs på at noen sier "senere" selv om de ikke vil ha barn med deg, fordi de ikke vil du skal dumpe de, slik at de må på byn for å få sex.

Anonymkode: 35ef7...e9a

Ja, det er dessverre så vanskelig å si. Og ja, faren for at noen jatter med for å holde på status quo er der. Det hender, man kaster bort de beste åra og det stresser ikke mannen for han tenker han kan alltids bare finne ei yngre dame å få barn med.

Anonymkode: fdbab...8cf

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Min erfaring er at de vil før de er 25 eller aldri

Anonymkode: f0f82...fd6

Mannen har sagt han vil vente noen år, og det betyr at han vil.

For øvrig er gjennomsnittlig alder for førstegangsfedre 32 år, så de har god tid.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring er at mange menn får lyst på barn når de er mellom ca 28-30 år... 

Kjæresten din virker ganske ansvarlig når han venter til etter utdannelse, samboerskap og fast jobb før han begynner å tenke på barn. 

Et tre års langt forhold er jo heller ikke nødvendigvis langt nok til at dere er klare og stabile nok for barn.

Hvor lenge har dere bodd sammen?

Jeg ville, ideelt sett, ventet med barn til vi har bodd sammen noen år først, blitt relativt samkjørte, funnet ut av ting og har lært oss hvordan vi fungerer sammen. 

Anonymkode: 3b36c...6bb

Skrevet

Første spørsmål er om han vil ha barn så om han vil ha barn med deg også når?

Så spørs det når du vil ha barn.

Er det et passende vindu der eller må det til forhandlinger.

AnonymBruker
Skrevet

Min hadde ikke tenkt så mye på barn før vi ble sammen når vi var 24, men det ble fort et tema. Nå er han 27 og superklar! (Har egentlig vært det siden 2 uker ikke i forholdet, men vi har sammen valgt å vente til nå). Det kan handle mye om han ønsker barn med partner eller ikke også. 

Anonymkode: 6260b...33c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvor langt er et tau? Vi kan ikke vite om han har lyst på unger, nå eller senere. Det er en prat dere må ta sammen, du må vurdere hvor lenge du er villig til å vente før det er et problem for deg.

Skulle inn for å skrive det samme. :P 

Anonymkode: cc955...86d

AnonymBruker
Skrevet

Når de er 40 og innser hvor mye de henger bak i livet. 

Anonymkode: 0b95e...c86

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid visst jeg ville bli far.

Når dama ville ha barn ville jeg være den som gjorde henne gravid 😊.

Fikk den første når jeg var 28, neste ved 30 og siste ved 33.

For meg var dette en nobrainer. Når dama ville ha barn tok jeg et skritt frem, hva var alternativet. En annen skulle få den æren pga min nøling. Visse ting stiller man opp på umiddelbart. I hvert fall etter 25. Hvis ikke får man se de bra damene bli gravide med andre menn, da er det for seint.

Sitter her i dag som en 50 år gammel gubbe, gift i 20 år,  med 3 snart voksne barn og har ikke angret 1 sekund.

Anonymkode: c2c1f...e7a

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skulle inn for å skrive det samme. :P 

Anonymkode: cc955...86d

Jeg hadde ikke tenkt å korrigere dette uttrykket, men nå når dere er to som ville bruke det …

Det korrekte er: Hvor lang er en strikk?

Et tau kan man jo måle lengden på. Men en strikk forandrer lengde etter hvor mye den strammes, og kan derfor ikke måles.

Skrevet
Hulderen skrev (2 timer siden):

Jeg hadde ikke tenkt å korrigere dette uttrykket, men nå når dere er to som ville bruke det …

Det korrekte er: Hvor lang er en strikk?

Et tau kan man jo måle lengden på. Men en strikk forandrer lengde etter hvor mye den strammes, og kan derfor ikke måles.

Men et tau kommer i forskjellige lengder.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Spørs jo, noen vil jo aldri..

Men for å svare kjempegenerelt, så føler jeg menn (OG kvinner) har lyst til å bli ferdige med utdannelse og ha en jobb først.

I tillegg blir de gjerne verpesyke når kompisene begynner å gifte seg og formere seg. 

Når det er spørs litt på bygd eller by etc, men de jeg har snakket om det med sier ofte at de vil ha barn innen de er 30, føler det er en litt sånn magisk alder for begge kjønn ofte.

Anonymkode: 977a4...b18

AnonymBruker
Skrevet

Mellom 32 og 50.

Anonymkode: 39fb4...8db

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det generelle svaret er «alt for sent», i hvert fall hvis de vil ha barn med jevnaldrende kvinner. 

Anonymkode: 50c4e...f82

• Liker 1
Skrevet
Adrenalina1 skrev (3 timer siden):

Men et tau kommer i forskjellige lengder.

Det samme gjelder folk, biler, trær, sko, hunder, fugler, …

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...