Gå til innhold

Burde jeg være mistenksom eller bare overse dette?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke om jeg er totalt blind eller om jeg har mistanke uten grunn......

I natt våknet jeg av at mannen min dro avgårde kl 02.00 på natten, han pleier å dra på jobb litt etter 6. Jeg fikk summet meg litt, ringte han å spurte hvem han var på vei til. Han svarte at han hadde tatt feil av klokka og fant det ikke ut før han hadde kjørt litt. Kl to på natten? 

I utgangspunktet ganske utypisk han. Han sover godt og har vansker med å stå opp på morgenen. Og klager mye på at han er trett

Men dette er ikke første gangen i det siste, men første gangen så "tidlig". Han har unnskyldt det med at han jobber med et prosjekt som han tjener ekstra på. De ekstra pengene har jeg ikke sett noe til. 

Det jeg reagerte mest på som vekket mistanken min og dårlig magefølelse var reaksjonen hans når han kom hjem. Jeg var irritert, og han ble sint og prøvde å legge det over på meg. Jeg spurte om å se på telefonen hans, irritert sa han ja å gikk ut, forså å komme ganske rett etterpå å henge over meg å spørre om han kan se min telefon, på en hånlig måte. 

Han gikk rundt i huset å bråkte, vekslet mellom å være sint på meg og ville kose. Jeg sa tydelig at er det et problem så snakker vi om det, ikke koser det vekk som han ofte prøver på..For min del virker oppførselen hans ganske mistenksom? Han har vært emosjonell utro før og reaksjonen hans var lik. 

Hvordan hadde dere reagert? 

Anonymkode: dfdf3...f29

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Om du ikke stoler på mannen din og han bare irriterer deg er vel løpet kjørt tenker jeg, uavhengig av hva han driver med om natten.

Anonymkode: 00edf...c00

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Om du ikke stoler på mannen din og han bare irriterer deg er vel løpet kjørt tenker jeg, uavhengig av hva han driver med om natten.

Så du mener det er helt normalt å gjøre slikt, reagere slik og jeg skal stole på han uansett hva han gjør? 

Jeg stoler generelt på han, men i natt ble jeg veldig mistenksom. Synes dette var merkelig. 

Ts

• Liker 7
  • Hjerte 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så du mener det er helt normalt å gjøre slikt, reagere slik og jeg skal stole på han uansett hva han gjør? 

Jeg stoler generelt på han, men i natt ble jeg veldig mistenksom. Synes dette var merkelig. 

Ts

Selvsagt er det ikke normalt at man stikker ut kl 2 om natta uten å si noe når man er i et forhold og bor sammen.

Hadde blitt svært skeptisk, men hadde brukt litt tid på å finne ut hvor han virkelig dro. Rett og slett vært litt detektiv før jeg hadde slått i bordet. For han er garantert ute og gjør ting han ikke tør fortelle deg. 

Anonymkode: eee07...caa

• Liker 12
  • Nyttig 2
Skrevet

Når en mistenker partneren for å være utro er det enten en av to. Enten er han det ellers så er du paranoid. Statististisk sett er det første alternativet mest sannsynlig. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ts

Du skriver jo at det ikke er første gangen. Når man ikke lenger stoler på hverandre i et forhold, er det ikke liv laga mener jeg. Som forrige skriver, enten er han utro eller så er du paranoid. Begge deler fungerer dårlig i et forhold.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Selvsagt er det ikke normalt at man stikker ut kl 2 om natta uten å si noe når man er i et forhold og bor sammen.

Hadde blitt svært skeptisk, men hadde brukt litt tid på å finne ut hvor han virkelig dro. Rett og slett vært litt detektiv før jeg hadde slått i bordet. For han er garantert ute og gjør ting han ikke tør fortelle deg. 

Anonymkode: eee07...caa

Men hvordan gjør jeg det? Jeg har ikke tilgangen til noe og har ikke hatt behov for det tidligere. Har han noe på telefonen sin eller pcn så er det garantert slettet. Både tlf og pcn passer han godt på også 🤔 Og når jeg spurte om å se på telefonen hans i natt ble han furt og virket stresset. Jeg har ingen problemer med at han ser på telefonen eller pcn min. 

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Du skriver jo at det ikke er første gangen. Når man ikke lenger stoler på hverandre i et forhold, er det ikke liv laga mener jeg. Som forrige skriver, enten er han utro eller så er du paranoid. Begge deler fungerer dårlig i et forhold.

Så du tenker det er unormalt å reagere på at mannen drar kl 2 på natten? Og at han ble sint på meg og ikke ville snakke om det? Da er jeg paranoid? 

Ts

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Han sniker seg ut klokka to på natta og påstår at han har et prosjekt å tjene penger på, men som du ikke har sett noe av? Flytt, før det der går virkelig ille. Virker som at han har rotet seg borti noe lysskye ting…

Anonymkode: 37987...78a

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Utro eller ei - han driver jo åpenbart med et aller annet han ikke vil du skal vite. Kan du leve med det?

(jeg tipper det dreier seg om utroskap, med mindre han har rotet seg bort i noe stoff av noe slag)

Anonymkode: ef016...2ab

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Alle kan gjøre feil. Jeg har stått opp kl 4 og hoppet i dusjen. Og så har mannen spurt utenfor døren hva jeg holder på med midt på natten. Men da har jeg jo sett på klokka og innsett at jeg nok har drømt at klokken ringte. Og så fikk vi oss en god latter. Hvis jeg hadde blitt sint, så hadde han jo begynt å lure. Og med god grunn. Sinne i et slikt tilfelle er gjerne forsvar når man ikke har rent mel i posen.

Har du sjans til å komme deg inn på Google-kontoen hans? Om tidslinjen er aktivert, så kan du se hvor han har vært, når som helst.

Anonymkode: 315d7...80f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Han sniker seg ut klokka to på natta og påstår at han har et prosjekt å tjene penger på, men som du ikke har sett noe av? Flytt, før det der går virkelig ille. Virker som at han har rotet seg borti noe lysskye ting…

Anonymkode: 37987...78a

Nei, unnskyldningen hans i natt var at han hadde tatt feil av klokka og hadde visst drømt at klokka ringte eller noe - han var usikker. 

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Alle kan gjøre feil. Jeg har stått opp kl 4 og hoppet i dusjen. Og så har mannen spurt utenfor døren hva jeg holder på med midt på natten. Men da har jeg jo sett på klokka og innsett at jeg nok har drømt at klokken ringte. Og så fikk vi oss en god latter. Hvis jeg hadde blitt sint, så hadde han jo begynt å lure. Og med god grunn. Sinne i et slikt tilfelle er gjerne forsvar når man ikke har rent mel i posen.

Har du sjans til å komme deg inn på Google-kontoen hans? Om tidslinjen er aktivert, så kan du se hvor han har vært, når som helst.

Anonymkode: 315d7...80f

Ja, det tenker jeg å. At reaksjonen hans var merkelig. Hadde det vært meg hadde jeg jo ledd og eventuelt prøvd å forklare med en hyggelig og rolig tone. Ikke blitt sur. 

Jeg har ikke noe passord eller noe. 

Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja, det tenker jeg å. At reaksjonen hans var merkelig. Hadde det vært meg hadde jeg jo ledd og eventuelt prøvd å forklare med en hyggelig og rolig tone. Ikke blitt sur. 

Jeg har ikke noe passord eller noe. 

Ts

Vel, uansett, jeg tenker han reagerer på at du ber om å se mobilen hans med en hang. Du har ikke tillit til han, selv om han bare hadde tatt feil av tidspunkt. Syns ikke det er så rart å reagere slik. Du har allerede bestemt deg for hva som har skjedd, og angriper han med det når han kommer hjem. Jeg kan ikke svare på om hans historie er sann eller ikke, men jeg kan forstå hvordan han reagerer. 

Anonymkode: c96d7...aac

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Nei, unnskyldningen hans i natt var at han hadde tatt feil av klokka og hadde visst drømt at klokka ringte eller noe - han var usikker. 

Ts

Og det tror du på?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Nå spør jeg ikke om råd ang ekteskapet vårt og om det fungerer eller ikke. Jeg spør om en spesifikk hendelse. 

Ts

AnonymBruker
Skrevet
Motelvibes skrev (5 minutter siden):

Og det tror du på?

Jeg tenker det er betydelig mange flere timer i døgnet hvor han ikke er i huset med ts som han kan benytte seg av for å være utro. Midt på natta er ikke en av dem i mitt hode. Risikoen for å bli oppdaget er veldig stor når du må stå opp, skru på bilen osv. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tenker det er betydelig mange flere timer i døgnet hvor han ikke er i huset med ts som han kan benytte seg av for å være utro. Midt på natta er ikke en av dem i mitt hode. Risikoen for å bli oppdaget er veldig stor når du må stå opp, skru på bilen osv. 

Tror ikke det er utroskap, jeg tror han driver med lyssky saker. Var jeg ts, hadde jeg flytta ut umiddelbart. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Vel, uansett, jeg tenker han reagerer på at du ber om å se mobilen hans med en hang. Du har ikke tillit til han, selv om han bare hadde tatt feil av tidspunkt. Syns ikke det er så rart å reagere slik. Du har allerede bestemt deg for hva som har skjedd, og angriper han med det når han kommer hjem. Jeg kan ikke svare på om hans historie er sann eller ikke, men jeg kan forstå hvordan han reagerer. 

Jeg spurte ikke med engang om å se telefonen. Jeg spurte når jeg ble mistenksom pga hvordan han reagerte. 

Jeg hadde aldri blitt sur hvis han spurte om å se telefonen min. Jeg gjør det jeg kan for å berolige hvis han hadde hatt noen mistanker. Jeg har ingenting å skjule og derfor ingenting å bli sur for. At det skjer ting som gjør at man får litt vond magefølelse eller mistanke er ikke unormalt. Det betyr ikke at vi ikke stoler på hverandre, men det går en grense på det å stole blindt på den andre og være naiv. Da er det vel normalt å trygge den andre? Ikke blir sur? 

Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Motelvibes skrev (3 minutter siden):

Tror ikke det er utroskap, jeg tror han driver med lyssky saker. Var jeg ts, hadde jeg flytta ut umiddelbart. 

Hva slags saker? 

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...