Gå til innhold

Er det stas å date en mann med et spennende yrke?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det mer stas å date f.eks. en politimann, brannmann eller en pilot, enn å date en finansmann, universitetsutdannet mann eller økonom? Gjør yrket at mannen blir litt mer attraktiv og spennende? 

Anonymkode: 635f6...f2f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En pilot er vel en bussjåfør som sjelden er hjemme?

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Snok1 skrev (25 minutter siden):

Og en politimann er en machomann som er snill og kjekk ☺️

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Hvorfor?

Anonymkode: 58307...69d

AnonymBruker
Skrevet

Nei, bryr meg ikke om yrket til de jeg dater.

Anonymkode: 8e9a2...787

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg er ikke fire år.. Jeg driter i hva mannen jobber med, så lenge han tjener godt nok til å forsørge seg selv og ta sin del av økonomien på hjemmebane, og ikke har upraktiske arbeidstider så det går ut over meg og resten av familien, og ikke har en jobb som er farlig så jeg må gå rundt og være redd og bekymre meg. 

Anonymkode: cf99c...f94

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei, har ingenting å si

Anonymkode: a79fa...d66

AnonymBruker
Skrevet

Ingen av de oppramsede yrkene er spesielt spennende.

Anonymkode: 143b5...232

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skal du bli med ham på jobb?

Anonymkode: f6df4...142

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det hjelper vel ikke så mye om mannen har det spennende på jobb hvis jeg selv har det gørrkjedelig 😅 Og hvis det menes spennende som i potensielt farlig (brannmann, politimann), så er jo ikke det noe pluss i lengden, selv om jeg beundrer folk som tar på seg sånne yrker. 

Anonymkode: 64941...b5d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Nei, jeg er ikke fire år.. Jeg driter i hva mannen jobber med, så lenge han tjener godt nok til å forsørge seg selv og ta sin del av økonomien på hjemmebane, og ikke har upraktiske arbeidstider så det går ut over meg og resten av familien, og ikke har en jobb som er farlig så jeg må gå rundt og være redd og bekymre meg. 

Såååååå..........du driter ikke i hva han jobber med.

AnonymBruker
Skrevet
Snok1 skrev (2 minutter siden):

Såååååå..........du driter ikke i hva han jobber med.

Jo ;) Jeg driter i hva han jobber med. Så lenge arbeidstidene og stedene er innenfor visse rammer, samme med lønnen. Om han jobber med økonomi, kjører buss, er lærer, osv osv, er revnende likegyldig, så lenge altså arbeidstid og lønn er til å leve med for oss som familie. 

Skrevet

Når ble "universitetsutdannet" et yrke...? Yrket/utdannelsen kan bidra til å gjøre en mann mer interessant (jeg har aldri blitt så svak i knærne av en yrkestittel som da jeg var på et kurs hvor en av foredragsholderne presenterte seg som lyrikkforsker :fnise: ), fordi det ofte sier litt om hva han er opptatt av og fyller dagene med, men det er ikke mer stas på generell basis å date en brannmann enn en økonom.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

«Driter i hva mannen jobber med» *lister krav som eliminerer maaange jobber* 😂

Anonymkode: a366c...30b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Skal du bli med ham på jobb?

Anonymkode: f6df4...142

Akkurat. Hvorfor i all verden er det stas hvis man ikke selv får være med på det? 

Anonymkode: b3c25...557

AnonymBruker
Skrevet
Snok1 skrev (3 timer siden):

kommer an på hva slags pilot det da. En som flyr ambulansefly, redningshelikopter, jagerfly, kamphelikopter, showflygning etc har sikkert en del spennende historier. En som dlyr rutwfly eller charter er bare en bussjåfør, men sjeldent hjemme er jo en fordel da, så man får egentid. Å bo sammen med en 8-16 mann må være et mareritt, aldri fred å få

Anonymkode: ca774...3b9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

«Driter i hva mannen jobber med» *lister krav som eliminerer maaange jobber* 😂

Anonymkode: a366c...30b

Såå vanskelig å forstå? Driter i hva mannen jobber med så lenge det oppfyller disse kravene: lister TRE spesifikke ting.. som ikke har en dritt med HVA mannen gjør.. 

Man kan for eksempel være elektriker som jobber kun dagtid, og har litt fleksibilitet i når man begynner. Eller man kan være elektriker som jobber i nordsjøen, og er vekkreist flere uker i strekk så kånemor i praksis blir alenemor. 

Ser du? Samme ting de jobber med, men ulike arbeidstider og steder. Det ene er helt ok og innafor "kravene"; det andre er det ikke. 

Så ja: jeg driter i HVA mannen gjør, det viktige er arbeidstider, steder, lønn, og faremoment. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du skulle bare vist hvor mye jeg har ønsket at mannen hadde et A4 yrke. Yrket hans har flere ganger nesten ødelagt ekteskapet vårt da det til tider er enormt belastende pga mye reising og lange arbeidsdager.

Da spiller det liten rolle at det er spennende dokumentarer og serier om det på tv, og at alle reagerer med store øyne når jeg sier hva han gjør.

Anonymkode: 0c07f...87a

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Og en politimann er en machomann som er snill og kjekk ☺️

Eller en aggressiv testosteronkule som ikke tørr å snakke om følelser

Anonymkode: 2eeb3...eed

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

De eneste gangene det er stas er når eldre pasienter på sykehjemmet blir imponert og syns det er så kult. Ellers er jobben hans ofte kilde til frustrasjon.  

I hverdagen er jobben hans en jobb. Mye overtid, av og til farlige "oppdrag" der barna nå vet hvor han er og hva han gjør, og derfor kan være redde.. mye enklere når de var små og bare visste at pappa var på jobb, men ikke omfanget. Styr med egen jobb når jeg plutselig må jobbe andre tider for at det skal passe med barna og barnepass. Plutselig våkne til en tom seng midt på natten for han måtte ut. Det er ikke bare stas. 

Anonymkode: 26875...cdb

• Liker 2
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...