AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #1 Skrevet 29. juni 2023 Jeg (M27) har en universitetsutdannelse og tjener over en million, og er bare 27 år, lang utdannelse og leier en leilighet som tilhører foreldrene mine for å spare opp egenkapital til egen leilighet. En kompis av broren min bor hjemme (M23), betaler ikke en krone for mat eller leie, og har en spillegjeld på knapt en million som han fikk omgjort fra et forbrukslån til privat lån hos "pappa" for å slippe rentene. Da vi hang sammen i helgen med broren min spurte jeg om han bodde hjemme (før jeg visste det) så sa han "akkurat som deg".... Det er så absurd, han har ingen utdannelse, spiller vekk pengene sine på nettet. Han ville også ha et lån hos meg på 5.000,- som han "lovte" at han ville betale tilbake, jeg lånte ham selvfølgelig ikke en krone, men han fortsatte å mase til jeg tilslutt måtte blokkere nummeret hans på telefonen min. Jeg vet ikke hvorfor jeg blir så frustrert på slike typer, han har også lånt over 10.000kr fra broren og nekter å betale tilbake, og broren min jobber for veldig sure penger... Det er så dårlig gjort. Anonymkode: ee804...c66
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #2 Skrevet 29. juni 2023 Det var lurt å ikke låne han penger. Det kan jo virke som han ikke har tatt tak i spilleavhengigheten sin & da vil han jo fortsette på samme måte som før! Anonymkode: 0029a...801 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #3 Skrevet 29. juni 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Det var lurt å ikke låne han penger. Det kan jo virke som han ikke har tatt tak i spilleavhengigheten sin & da vil han jo fortsette på samme måte som før! Anonymkode: 0029a...801 Neida, og jeg har personlig ikke lånt ham en krone, men bruttern har, og får ikke pengene sine tilbake, det er noe han må ordne opp i selv, men jeg måtte bare få min frustrasjon over slike idioter ut. Anonymkode: ee804...c66
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #4 Skrevet 29. juni 2023 Akkurat som deg ja, det er jo riktig. Skjønner ikke hva som er problemet her? Han bor på runkerommet hjemme hos mamma og pappa, og du gjør det hos dine - han er 4 år yngre og har spillegjeld, du har millioninntekt ifølge deg selv. Faktisk synes jeg du kommer verst ut, er det det som er poenget med innlegget? Det synes jeg fordi du overhodet ikke har grunn til å bo slik om inntekten din er som du sier, da er det bare regelrett egoistisk. Da kan du vel heller leie et billig sted hos noen andre så lenge, som andre voksne med utdannelse og inntekt gjør? Han du nevner er det synd i, spillegjeld skyldes ofte sykdom. Det er bare fint at hans far hjelper han å håndtere den saftige gjelden så sønnen kan få sjansen til å stable seg på beina og få seg et liv tidsnok…. var sikkert ikke dette du ønsket, men det er min oppfatning av det hele. Du fremstår som en gnien og grisk egoist, og med lite sympati for din bekjentes situasjon. Anonymkode: 75a36...d8a 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #5 Skrevet 29. juni 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Akkurat som deg ja, det er jo riktig. Skjønner ikke hva som er problemet her? Han bor på runkerommet hjemme hos mamma og pappa, og du gjør det hos dine - han er 4 år yngre og har spillegjeld, du har millioninntekt ifølge deg selv. Faktisk synes jeg du kommer verst ut, er det det som er poenget med innlegget? Det synes jeg fordi du overhodet ikke har grunn til å bo slik om inntekten din er som du sier, da er det bare regelrett egoistisk. Da kan du vel heller leie et billig sted hos noen andre så lenge, som andre voksne med utdannelse og inntekt gjør? Han du nevner er det synd i, spillegjeld skyldes ofte sykdom. Det er bare fint at hans far hjelper han å håndtere den saftige gjelden så sønnen kan få sjansen til å stable seg på beina og få seg et liv tidsnok…. var sikkert ikke dette du ønsket, men det er min oppfatning av det hele. Du fremstår som en gnien og grisk egoist, og med lite sympati for din bekjentes situasjon. Anonymkode: 75a36...d8a Jeg leier en leilighet som tilhører foreldrene mine, jeg betaler husleie hver måned samt strøm, han bor på runkerommet og har en all-inclusive middag pakke, og du burde lære deg norsk! Fin dag videre! Anonymkode: ee804...c66 3
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #6 Skrevet 29. juni 2023 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jeg leier en leilighet som tilhører foreldrene mine, jeg betaler husleie hver måned samt strøm, han bor på runkerommet og har en all-inclusive middag pakke, og du burde lære deg norsk! Fin dag videre! Anonymkode: ee804...c66 Bra du ikke lånte han penger. Han sa det vel for å føle seg bedre. Støtt broren din. Håper han følger i dine fotspor. Han kompisen… tar han det opp igjen at han vil låne penger, så si til han at det går ikke. Gi han nr med hjelpetelefon for å slutte å spille. Det er på tide å rive av plasteret og lage seg en god fremtid. Anonymkode: b21f6...390
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #7 Skrevet 29. juni 2023 Å være spilleavhengig er en lidelse på samme måte som rusmisbruker. Denne gutten trenger hjelp til å bli satt fri fra sine psykiske problemer som skaper avhenighet. Anonymkode: 7d725...c8c
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #8 Skrevet 29. juni 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg leier en leilighet som tilhører foreldrene mine, jeg betaler husleie hver måned samt strøm, han bor på runkerommet og har en all-inclusive middag pakke, og du burde lære deg norsk! Fin dag videre! Anonymkode: ee804...c66 lære meg norsk? Virkelig? Jeg hadde seksere hele veien, det norske språket har alltid vært min styrke - så der klarer du dessverre ikke å knuse meg, altså. Du kan jo heller kritisere meg for å være dønn ærlig, om det plaget deg sånn? Anonymkode: 75a36...d8a 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #9 Skrevet 29. juni 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg leier en leilighet som tilhører foreldrene mine, jeg betaler husleie hver måned samt strøm, han bor på runkerommet og har en all-inclusive middag pakke, og du burde lære deg norsk! Fin dag videre! Anonymkode: ee804...c66 Forresten, ser du ikke at «anmodningen» din passer veldig dårlig inn i samme setning som «middag pakke»? Anonymkode: 75a36...d8a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå