Gå til innhold

Når er det innafor å bruke høytrykkspyler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min har vasket bilene våre på kvelden i tidsrommet 19:00 - 22:00 1-2 ganger i uken nå i juni. Naboen har begynt å klage på støyen fra høytrykkspyler. Hvor mye skal man ta hensyn til naboer? Dette er en nabo som ikke har små barn og har tatt seg til rette med tanke på plassbruk i gata i 10-15 år med biler som han parkerer i hytt og pine, han driver bruktbilhandel. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er unødvendig å holde på så sent som til 22, særlig når det gjentar seg på den måten. 

Sikter selv mot å være ferdig med bruk av høytrykkspyler i alle fall før kl 20. På samme måte som det er normalt å klippe plenen på ettermiddagen og ikke på kvelden, om man kan. Selv om det er lov å "bråke" til klokken 23 er det normal høflighet å avslutte støyende arbeid tidligere når man bor i boligfelt. (Jeg tviler på at jeg hadde klaget, da, men skjønner naboen deres godt.) 

Anonymkode: cd65e...bad

• Liker 6
Skrevet

Tenker at det er helt innafor å bruke den frem til kl 21.

Skrevet

Det er lover og grendelags-/borettslagsregler som regulerer dette. Sjekk ut disse og hold dere til dem så langt det lar seg gjøre.

AnonymBruker
Skrevet

For gjentagende støy tenker jeg at 21 er seneste man bør avslutte. Men sånn en gang i mellom, om man virkelig ikke har tid tidligere på dagen, så er det OK å raskt! spyle bilen frem til 22. 

Anonymkode: 4d848...191

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...