Gå til innhold

Noen ganger ser jeg ting som ikke er der. Noen andre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg opplevde endel psykotiske perioder for noen år siden pga PTSD . Jeg så endel ting. Ofte veldig virkelighetsnære. Eks jeg kunne møte noen når jeg gikk tur som egentlig ikke var der. Eller som en gang at det stod noen på badet mitt og brukte min tannbørste. Men i virkeligheten var jeg alene. Det er utrolig slitsomt. Og livredd for at det skulle skje når jeg er sammen med noen venner eller familie. Noen få vet at jeg opplevde det. 

Jeg ble etterhvert mye bedre, men sannheten er at jeg opplever det fortsatt. Men jeg tør ikke å si det til noen. Og derfor unngår jeg endel sammenkomster. Jeg føler at jeg har bedre kontroll i dag når det skjer. Jeg har heller ikke fortalt til min fastlege at det fortsatt foregår, fordi jeg ikke vil ha det i journalen min. 

Jeg lurer på om jeg noen gang blir normal igjen, eller om det er noe jeg må leve med? 

Er det noen andre som har erfaringer med å eventuelt si det til familie og venner? 

Anonymkode: 95c5e...749

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja jeg var og besøkte noen på en gård en gang da ser vedkommende at jeg rykker til de sier ikke noe etter noen minutter sier jeg at jeg så en svart skikkelse i sidesynet svaret tilbake var at jeg hadde evner 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ikke erfaring med det du spør om. Men jeg synes det høres lurt ut å prate med noen, slik at du slipper å være helt alene om dette. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg opplevde endel psykotiske perioder for noen år siden pga PTSD . Jeg så endel ting. Ofte veldig virkelighetsnære. Eks jeg kunne møte noen når jeg gikk tur som egentlig ikke var der. Eller som en gang at det stod noen på badet mitt og brukte min tannbørste. Men i virkeligheten var jeg alene. Det er utrolig slitsomt. Og livredd for at det skulle skje når jeg er sammen med noen venner eller familie. Noen få vet at jeg opplevde det. 

Jeg ble etterhvert mye bedre, men sannheten er at jeg opplever det fortsatt. Men jeg tør ikke å si det til noen. Og derfor unngår jeg endel sammenkomster. Jeg føler at jeg har bedre kontroll i dag når det skjer. Jeg har heller ikke fortalt til min fastlege at det fortsatt foregår, fordi jeg ikke vil ha det i journalen min. 

Jeg lurer på om jeg noen gang blir normal igjen, eller om det er noe jeg må leve med? 

Er det noen andre som har erfaringer med å eventuelt si det til familie og venner? 

Anonymkode: 95c5e...749

Du må nesten snakke med legen din om det.

Anonymkode: d539f...8f5

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er tegn på schizofreni og har ikke noe med ptsd å gjøre. Mange med schizofreni eller vrangforestillinger kan være høytfungerende men jeg anbefaler deg virkelig å snakke med lege og få medisiner mot psykotiske symptomer. 

Anonymkode: e905e...5ea

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Som sistnevnte sa; det er tegn på schizofreni. Min adoptivdatter har det, hun har sett skikkelser så lenge hun kan huske. Medisin hjalp henne til et bedre liv. Snakk med legen din.

Anonymkode: b9b2a...a06

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...