Gå til innhold

Utstyr til katter

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Lager en egen tråd til dette spørsmålet jeg siden ingen leste den andre..

Har snakket sammen og funnet ut at vi satser på å kjøpe to persere om ca. 2 mnd!

I mens skal vi finne ut så mye informasjon som mulig og kjøpe det meste av utstyr!

Har funnet ut en del vi trenger, men trenger litt hjelp av dere her inne! Siden vi skal ha to er jeg usikker på hva man må ha dobbelt av og om det er noe de kan dele på.

Dette har jeg funnet ut at vi trenger!

Kattedo.. en eller to..? Er usikker på hvordan de ser ut og..

Spade.. må klare seg med en!

Klatrestativ! Prøve å finne et litt stort et som de kan leke seg i samtidig!

Leker..

Børste og kam.. bør vel ha en til hver..?

Mat- og vannskål, en til hver så klart!

Hva med mat? Både tørrfor og sånn på boks? Trenger litt info om dette!

Oiiii!! Gleder meg!!

Endret av Cuba
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det skal holde med ett do til to katter, bare du passer på å rengjøre det ofte nok. Anbefaler deg å kjøpe sånn klumpesand, så er det bare å fjerne klumpene etterhvert framfor å skifte ut all sanden hver bidige dag. Og sånn derre do med tak og filterting, så slipper du sand over hele gulvet, pluss at det skjermer for lukt.

Jeg bruker stort sett tørrfôr til mine katter, men de får en boks våtfôr innimellom, sånn ca en gang i uka. Passer på å ikke gi dem det for ofte, for da blir de fort bortskjemte og nekter å spise tørrfôret sitt.

Hadde ikke giddet å kjøpe en børste hver til dem jeg da, men det er nå meg. ;)

Ellers... tja, det ser vel greit ut, såvidt jeg kan se.

Lykke til med pusene da!

Skrevet

Om du trenger èn eller to doer, må du se an.

Jeg har to katter og èn do, men noen katter krever hver sin do.

Jeg har do med lokk, ellers har jeg sand over hele gulvet (men, mange katter nekter å bruke doen før du fjerner døra)

Jeg har to matskåler og èn vannskål.

Det er jo mye pelsstell med perser, og viktig å investere i bra børster/kammer o.l, men du trenger neppe dobbelt opp bare for å ha dobbelt.

Mine før tørrfòr (Royal Canin) som står fremme hele tiden.

Litt våtfòr får de om ettermiddagen, mest for variasjonen og kosens skyld.

Noen katter er veldig kresne, så det kan være du må prøve deg fram m.t.p fòr.

Klorebrett er helt nødvendig, hvis du ikke vil ha ødelagte møbler, det er flere nettbutikker som selger dette til en OK pris, ellers så har jo også dyrebutikkene dette.

Jeg anbefaler klumpesand....Noen katter er kresne her også, så prøv deg frem.

Skrevet

Takk for bra svar! :)

Dette med klorebrett, er det viktigere enn stativ?

Vi har en skinnsofa som samboern er VELDIG redd for.. er det mulig å få de til å la vær å klore på den?

Skrevet (endret)
Takk for bra svar! :)

Dette med klorebrett, er det viktigere enn stativ?

Vi har en skinnsofa som samboern er VELDIG redd for.. er det mulig å få de til å la vær å klore på den?

Klorebrett er viktig ja, spesielt hvis kattene skal være innekatter og du vil unngå ødelagte møbler. Mine katter er mye ute, og har et lite klorestativ stående inne, men de klorer litt på sofaen likevel. Du får jo kjøpt kattemøbler som kattene både kan klatre og klore på, du får også kjøpt et stoff (catnip?) som du kan spraye på kloregreiene for å gjøre det mer attraktivt for kattene.

Endret av Jaya
Skrevet

Jeg ville også kjøpt klotang. Det er veldig lett å klippe ned klørne på katter om de blir vant til det tidlig. Jeg tar Smille's mens hun sover, og det sparer møbler etc fra en del skader.

Og tannkrem/tannbørste av en eller annen type. Selv bruker jeg ikke tannbørste, for Smille kan ikke fordra det, men hun får bucacat tannkrem som fester deg til tennene og holder de fine.

Disse tingene er mye enklere å få gode rutiner på om man begynner så tidlig som mulig.

Skrevet

Takk for kjempe mye bra tips!

Er bra jeg får vite sånne ting nå før kattene kommer, for som dere sier er det jo lurt å få inn slike vaner tidlig! :)

Tar gjerne i mot fler tips, og sider hvor de selger utsyr!

Skrevet

Klatrestiv med klore brett på finner du på www.ellos.no :) kjøpte til min katt derfra, og det er han helt avhengig av..

Skrevet

Jeg lurer på om det finnes spesialfor til persere, er ikke sikker på om dette er nødvendig, men jeg tror disse kattene kan trenge det både for at pelsen skal holde seg fin og fordi de kan ha problemer med å holde vekta oppe (?). Dette vil du sikkert få vite om av oppdretter i tilfelle. For de fleste katter holder det med tørrfor i hvert fall:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...