Gå til innhold

Han oppdaterer Tinder. Konfrontere, eller bare fade ut?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Han jeg har datet den siste drøye måneden har oppdatert Tinderprofilen sin. For meg er det helt uakseptabelt  være aktiv på Tinder når man "holder på med noen", men jeg er usikker hvordan jeg skal håndtere det.

Første gangen jeg oppdaget det, var ved et tilfelle der jeg ville se på bildene hans og oppdaget at de hadde byttet rekkefølge. Jeg lot tvilen komme han til gode, selv om jeg har sett at det har skjedd flere ganger. Nå er teksten redigert også, så nå er det ikke lenger tvil. Han har hatt mye greier på agendaen nå, og lite tid til meg, men jeg opplever han også som mindre interessert. Når det er sagt: jeg har hatt mine tvil om han er mannen i mitt liv heller, men nå lurer jeg ikke lenger.

Så da er spørsmålet: ta praten, si hva jeg har sett og avslutte det, eller bare la det fade ut?

Anonymkode: 5edfa...1ef

Videoannonse
Annonse
Gjest ufiltrert
Skrevet

Først å fremst, datet i over en mnd, og fortsatt på tinder? Selv ville jeg ikke følt meg konfortabel med det. Dater man så dater man. Men er man en player så klart da spiller det ingen rolle.

Jeg tror nok han har nok å gjøre når han ikke er med deg.

AnonymBruker
Skrevet
ufiltrert skrev (2 minutter siden):

Først å fremst, datet i over en mnd, og fortsatt på tinder? Selv ville jeg ikke følt meg konfortabel med det. Dater man så dater man. Men er man en player så klart da spiller det ingen rolle.

Jeg tror nok han har nok å gjøre når han ikke er med deg.

Helt enig! 

Jeg "skrur" alltid av Tinder hvis jeg dater noen, det handler om prinsippet en om gangen, noe som er viktig for meg.

Jeg gikk inn på Tinder igjen utelukkende for å se på bildene hans, og oppdaget da at han hadde gjort endringer, og fulgte derfor med et par uker for å være sikker på at det ikke var noe jeg innbilte meg. Er lite sjalu og ikke så glad drama, og skal derfor være helt sikker før jeg sier noe 😅 Nå er jeg sikker. 

Har ingen grunn til å tvile på at tiden hans går til det han sier han bruker tiden på om dagen, men det er helt åpenbart at han fortsatt fisker, og dermed ikke ser noen fremtid med meg. Å fortsatt lete, mens man dater noen, er uakseptabelt for meg. Vi har vært enige om en om gangen, så jeg lurer jo ikke på hvor han står akkurat 😬

• Liker 3
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Han jeg har datet den siste drøye måneden har oppdatert Tinderprofilen sin. For meg er det helt uakseptabelt  være aktiv på Tinder når man "holder på med noen", men jeg er usikker hvordan jeg skal håndtere det.

Første gangen jeg oppdaget det, var ved et tilfelle der jeg ville se på bildene hans og oppdaget at de hadde byttet rekkefølge. Jeg lot tvilen komme han til gode, selv om jeg har sett at det har skjedd flere ganger. Nå er teksten redigert også, så nå er det ikke lenger tvil. Han har hatt mye greier på agendaen nå, og lite tid til meg, men jeg opplever han også som mindre interessert. Når det er sagt: jeg har hatt mine tvil om han er mannen i mitt liv heller, men nå lurer jeg ikke lenger.

Så da er spørsmålet: ta praten, si hva jeg har sett og avslutte det, eller bare la det fade ut?

For meg hadde det vært uaktuelt å date noen i en hel måned mens de var åpne for å date andre og aktivt oppsøkte det, noe man gjør ved å ha en aktiv profil på Tinder som man oppdaterer. Ut med ham.

Anonymkode: 4f61c...a2b

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Veldig glad for å se at det ikke er bare meg som mener dette er klar dumpegrunn! For å være helt tydelig: jeg er ikke i tvil OM at jeg skal avslutte det her, spørsmålet er mer om hvordan:

1: Fade ut/ghoste: passer godt for en som en konfliktsky, men blir hengende unødvendig lenge som uavklart. 

2: Si ifra at dette ikke funker for meg, men ikke være veldig tydelig på årsaken. Konflikktdempende, men ikke en måte å stå skikkelig opp for meg selv. 

3: Si ifra at dette ikke funker for meg, samtidig som jeg forteller hva jeg har sett og at det er uakseptabelt. Dette er veldig konfronterende, og langt utenfor komfortsonen, men kanskje også der jeg står mest opp for meg selv. Problemet er: jeg hater drama og bråk, derfor er ikke dette en veldig naturlig strategi for meg å velge. 

Hvilken taktikk ville andre gått for?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Veldig glad for å se at det ikke er bare meg som mener dette er klar dumpegrunn! For å være helt tydelig: jeg er ikke i tvil OM at jeg skal avslutte det her, spørsmålet er mer om hvordan:

1: Fade ut/ghoste: passer godt for en som en konfliktsky, men blir hengende unødvendig lenge som uavklart. 

2: Si ifra at dette ikke funker for meg, men ikke være veldig tydelig på årsaken. Konflikktdempende, men ikke en måte å stå skikkelig opp for meg selv. 

3: Si ifra at dette ikke funker for meg, samtidig som jeg forteller hva jeg har sett og at det er uakseptabelt. Dette er veldig konfronterende, og langt utenfor komfortsonen, men kanskje også der jeg står mest opp for meg selv. Problemet er: jeg hater drama og bråk, derfor er ikke dette en veldig naturlig strategi for meg å velge. 

Hvilken taktikk ville andre gått for?

Fortell ham at du liker han godt men oppdaget ved en tilfeldighet da du skulle logge inn på Tinder for å vise profilen til en venninne at tekst og bilder var endret noe som jo betyr at han er aktiv der inne fortsatt. Si at du kombinert med dette og opplevelse av dalende interesse fra hans side ikke ser noen grunn til å fortsette

Anonymkode: 4f45c...34d

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hoppa i det, og var tydelig på at dette ikke fungerer for meg og at vi er for ulike når vi har såpass ulik oppfatning av hva som er greit.

Fikk et helt ok svar tilbake, men ser nå at han faktisk har blokkert meg i messenger 😅

Ja, ja, behøver i det minste ikke tenke på om jeg tok feil valg 😆

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg hoppa i det, og var tydelig på at dette ikke fungerer for meg og at vi er for ulike når vi har såpass ulik oppfatning av hva som er greit.

Fikk et helt ok svar tilbake, men ser nå at han faktisk har blokkert meg i messenger 😅

Ja, ja, behøver i det minste ikke tenke på om jeg tok feil valg 😆

Dette vitner vel om at han egentlig heller ikke var vodsomt interresert i deg og forklarer hvorfor han fisket etter andre. Kanskje er han like konfliktsky som deg og kviet seg for å ta praten og er lettet over at du gjorde det.  Ingen grunn til videre messengerkontakt heller siden dere åpenbart er dårlig match.

Han er sikkert en bra fyr, bare ikke den rette for deg.

Anonymkode: ea720...083

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tatt den praten med et par stykker og aldri kommet noen vei. Første gang var jeg dum å fant meg i det fordi han manipulerte meg til å føle at jeg var kravstor når jeg konfronterte han, istedet ble jeg underkastende og følte jeg måtte konkurrere med andre, at jeg ikke var bra nok som jeg var, havnet i et usunt hekt. 

Det er nemlig ikke sånn at de mister interessen for å lete etter andre bare fordi man sier fra at man ikke liker det. Om de først leter etter andre mens de dater deg så betyr det at de uansett ikke ser noe langsiktig med oss. Nå har jeg lært meg å bare fade det ut eller si fra at jeg ikke vil date lenger og ønsker de lykke til videre uten å gå inn på hvorfor, bare sier at jeg syns vi er for forskjellige. 

Anonymkode: a358c...8c0

AnonymBruker
Skrevet

Målet med praten var i grunnen bare å få avsluttet det, og på en tydelig måte. Føles i grunnen helt greit å si ifra at jeg synes det var ugrei oppførsel også 😁

TS

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...