AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #1 Skrevet 28. juni 2023 Hei ! En av lederne på jobben min - ikke min leder. Har i lengre tid lagt an på meg og vist meg interesse. Jeg er vel det man kaller en people pleaser og har prøvd å avvise han på hyggelige måter, fordi jeg har ønsket å beholde et profesjonelt forhold til han uten at det blir kleint. Jeg innser jo nå at det sikkert var feil , og at jeg burde vært meget direkte og ikke så redd for å ødelegge relasjonen på jobb. Han har når jeg har avvist han høflig blitt mer og mer intens. Han har kommet med ganske drøye forslag , sendt meg privatmeldinger - som jeg ikke har svart på osv. Jeg har mann, og tre små barn. Har det bra i forholdet mitt med han. Dette har jeg også sagt til denne lederen på jobben. At jeg ikke vil starte noe med han, og at jeg er i et godt forhold. Jeg har også fortalt mannen min om dette og vist han alt av meldinger. Sist gang han lederen kom med noe var jeg ganske direkte med at jeg kol til å varsle dersom han fortsatte. Etter dette sluttet han. Men jeg har i ettertid forstått at han har gjort dette med flere, og de har varslet og han har fått en advarsel. Nå er greia at de har omorganisert på jobb , og jeg skal ha andre arbeidsoppgaver neste år enn det jeg pleier. Nå har jeg fått vite at han blir min leder. Jeg kjenner meg fysisk dårlig av å tenke på at jeg må ha medarbeidersamtale med han. Resten av tiden tror jeg at jeg skal klare å ikke ha så mye med han å gjøre, da jeg klarer å utføre arbeidsoppgavene mine på egen hånd. Uansett så gruer jeg må så mye til høsten.. selv om han slutet å kommentere etter jeg ga han den direkte beskjeden, synes jeg det er ubehagelig. Kan jeg droppe å komme på medarbeidersamtale med han? Og bare si til han at jeg ikke ønsker det pga omstendighetene, og at jeg kan svare på alt han vil ta opp skriftlig ? Anonymkode: 95ad7...a62
PM75 Skrevet 29. juni 2023 #2 Skrevet 29. juni 2023 Det er på tide å ta dette opp med nåværende leder og forklare at du er bekymret for å ha vedkommende som leder. Har du tatt vare på noen av meldingene, så er dette tydelig bevis. 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #3 Skrevet 29. juni 2023 Nei, det kan du ikke. Med mindre du vil fremstå som en vanskelig arbeidstaker og til slutt få sparken. Jeg ville snakket med HR og fortalt om situasjonen, og at du IKKE ønsker han som leder. Punktum. Anonymkode: 9763e...58d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå