AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #1 Skrevet 28. juni 2023 Er dere tenåringsforeldre alltid våken frem til tenåringen kommer hjem? Ferie for han og fortsatt jobb for meg gjør at døgnrytmen er ganske ulik. Han er 15 og er stort sett hjemme hos kompiser om han ikke er her. Holder man seg alltid våken for å vente? Anonymkode: c5901...e36
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #3 Skrevet 28. juni 2023 Min er bare 13 og ikke ute sent. Men har også lurt litt på dette. Ser for meg at jeg kan legge meg med mobilen ved siden av senga… men man har kanskje et behov for å snakke med dem når de kommer hjem..? Anonymkode: 424e4...67f 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #4 Skrevet 28. juni 2023 Jeg er våken, plutselig er en venn, eller de selv, blitt (for) full. Jeg er heldigvis en nattugle uansett. Jeg kommer i hvert fall til å holde meg våken til hun er 18. Jeg kjører dessverre ikke, men jeg er tilgjengelig på tlf, følger med snap kart (som hun har på frivillig), passer på busstider og møter på t-banen om ønskelig. Hun har også en bonuspappa som stiller opp med bil ved behov. Anonymkode: 816ae...7a8
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #6 Skrevet 28. juni 2023 Alltid våken. Tenker når det står i avisen at foreldre må hente ungene sine hjem fra sentrum (kl 01.30++) barn ned i 13års alder. Så er dette gjerne foreldre som sover og ikke vet at ungen ikke er kommet hjem til avtalt tid. Er jo ikke så nøye å holde innetid om mamma likevel sover.. Plutselig er de på fest, det skjer noe ubehag eller uønsket, men en kan ikke ringe mamma, for da vet hun at "jeg" ikke kom hjem til avtalt tid... Anonymkode: 2dab3...4b6 3
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #7 Skrevet 28. juni 2023 Det var det magefølelsen min sier meg også, at jeg må fortsette med dette. Da får jeg innføre en ettermiddagslur på meg selv fremover for å få nok søvn! Anonymkode: c5901...e36 4
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #8 Skrevet 28. juni 2023 Ja. Moren min var våken helt til jeg kom hjem, når jeg var 16. selv om både kl ble 2-3 så ventet hun alltid Anonymkode: 641ef...171
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #9 Skrevet 28. juni 2023 Ja. Du kan evt legge deg og sette på klokka når han skal være hjemme, og så sove igjen. Anonymkode: 78337...102
Akryl Skrevet 28. juni 2023 #10 Skrevet 28. juni 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg er våken, plutselig er en venn, eller de selv, blitt (for) full. Jeg er heldigvis en nattugle uansett. Jeg kommer i hvert fall til å holde meg våken til hun er 18. Jeg kjører dessverre ikke, men jeg er tilgjengelig på tlf, følger med snap kart (som hun har på frivillig), passer på busstider og møter på t-banen om ønskelig. Hun har også en bonuspappa som stiller opp med bil ved behov. Anonymkode: 816ae...7a8 Hva skjer dagen etter hun er 18 år? Plutselig vil hun bli moden? Årsaken til at du er våken nå, vil forsvinne ?
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #11 Skrevet 28. juni 2023 Akryl skrev (Akkurat nå): Hva skjer dagen etter hun er 18 år? Plutselig vil hun bli moden? Årsaken til at du er våken nå, vil forsvinne ? På et eller annet tidspunkt tar de over ansvaret selv- og det er vel naturlig å tenke at det skjer rundt den tiden? Da flytter mange ut, og det er ikke så vanlig at foreldre sitter hjemme og er våkne lenger. De er også litt gamlere da, med litt mer konsekvenstenkning og litt mer levd litt, tross alt. Anonymkode: 78337...102
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #12 Skrevet 28. juni 2023 Alltid våken! Det har jeg gjort for alle 4 i godt over tenåringsalder. Viktig å vite om de kommer hjem eller ikke! For en 15-åring mener jeg at man absolutt skal være våken og følge med - man har et ansvar, som jeg ikke trenger å bli minnet på! Blir trist og lei meg hvis foreldre «driter» i hva 15-/16-åringen gjør på! Anonymkode: aed38...55d 1
Forvirret23 Skrevet 28. juni 2023 #13 Skrevet 28. juni 2023 Her er vi ganske strenge når vi voksene skal på tidlig jobb må tenåringen være hjemme i normaltid. Som regel avhengig av oss for å komme rundt så vi er ikke sjåfører klokka 01 når vi skal opp klokka 03. Det gjelder helg som hverdag, men jeg kommer aldri til å legge meg når tenåringen er ute, jeg er litt for kontrollfreak til det. 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #14 Skrevet 28. juni 2023 Ja alltid. Legger meg, men ligger våken og følger med på snap kartet. Sms’er o.l de drikker ikke, da de er bare 15 og 17 men klarer ikke legge meg til å sove før de er i hus. Anonymkode: f5c64...c41
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #15 Skrevet 28. juni 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Alltid våken! Det har jeg gjort for alle 4 i godt over tenåringsalder. Viktig å vite om de kommer hjem eller ikke! For en 15-åring mener jeg at man absolutt skal være våken og følge med - man har et ansvar, som jeg ikke trenger å bli minnet på! Blir trist og lei meg hvis foreldre «driter» i hva 15-/16-åringen gjør på! Anonymkode: aed38...55d Må jo si at det er stor forskjell mellom å drite i hva ungen gjør, og å legge seg når man vet han er hos en kompis og skal rett hjem fra borti gata etter litt tid. Men OK.. Anonymkode: c5901...e36
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #16 Skrevet 28. juni 2023 Samboeren er våken til ungdommen (14) kommer hjem, og jeg er våken med han. Får uansett ikke være ute til langt på natt når vi voksne skal på jobb. Vennene har heldigvis greie innetider også nå i ferien. Anonymkode: 8ac70...e8a
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #17 Skrevet 28. juni 2023 Ja, prøver det. Har sovnet på sofaen, men bråvåkner fordi jeg sikkert er i "beredskap". Anonymkode: 4108b...34c
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #18 Skrevet 28. juni 2023 Lurt å holde seg våken og la ungdommen vite det også, at du er våken og tilgjengelig. Mine foreldre satt alltid oppe til jeg kom hjem da jeg var ung og ute og festet. Dette visste jeg og det resulterte i at jeg reiste hjem i rimelig tid av hensyn til foreldrene. som regel i 12- 01- tida og aldri seinere enn 2. Synes det var litt irriterende at de satt oppe, men det resulterte også i at jeg tok fornuftige valg og ikke kom i noe alvorlig trøbbel. Anonymkode: 47b4b...441 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #19 Skrevet 29. juni 2023 Hvis han er på fest så henter vi alltid, mens om han er ute med venner på en vanlig hverdag der de bare ser film eller lignende ligger jeg ikke lenger våken. Har mobilen på slik at jeg kan bli oppringt da. Kan legge til at han snart er 18. Anonymkode: 2b83f...de9
Snok1 Skrevet 29. juni 2023 #20 Skrevet 29. juni 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Alltid våken! Det har jeg gjort for alle 4 i godt over tenåringsalder. Altså til de er 21-22 år gamle? Du store!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå