AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #1 Skrevet 28. juni 2023 Er det riktig at jeg bare skal veie selve skiven, også regne ut kalorier uti fra per gram? Det er 256 kcal per 100g. En skive veier 35, da blir det 89 kcal per skive. Er det riktig tenkt? Er det så enkelt? Anonymkode: f3f2b...ae5
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #2 Skrevet 28. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er det riktig at jeg bare skal veie selve skiven, også regne ut kalorier uti fra per gram? Det er 256 kcal per 100g. En skive veier 35, da blir det 89 kcal per skive. Er det riktig tenkt? Er det så enkelt? Anonymkode: f3f2b...ae5 ja det er riktig 😊 Anonymkode: 25a80...b7e
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #3 Skrevet 29. juni 2023 Ja, så enkelt. Jeg pleier vanligvis å ta en liten snarvei der. Bruker pakkens nettovekt (enten veier selv eller bruker det som står på, spørs litt hva det er, brød veier jeg for eksempel selv), deler opp i ca. like porsjoner og deler da totalvekten på porsjonene. F.eks. en pakke tortillalefser der nettovekt på pakken er 260, og det er seks lefser oppi deler jeg bare på seks. Vil jo da få et gjennomsnitt snarere enn nøyaktig vekt per porsjon, men siden jeg bor alene og spiser opp all maten selv så blir jo totalsummen av kalorier det samme likevel. Anonymkode: cec24...4fb 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå