AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #1 Skrevet 28. juni 2023 Er i en prosess med jobben ift tilrettelegging og lurer på hva slags tilrettelegging andre evt har fått? Jeg merker at jeg sliter veldig med avbrytelser. Kan sitte dypt konsentrert å jobbe, men blir jeg avbrutt av en telefon, kollega, sanseinntrykk generelt har jeg veldig vanskelig for å komme inn i det igjen og resten av dagen blir gjerne bare tull, stress og angstsymptomer. Noen som sliter med lignende og har funnet gode løsninger? Anonymkode: 5fdd7...346
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #2 Skrevet 28. juni 2023 Jeg har problemer med det, men har add ikke autisme. Hadde autisme-diagnose tidligere men den viste seg å være feil og jeg hadde add. Anonymkode: 67a33...4e3
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #3 Skrevet 28. juni 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg har problemer med det, men har add ikke autisme. Hadde autisme-diagnose tidligere men den viste seg å være feil og jeg hadde add. Anonymkode: 67a33...4e3 Kjedelig med feil diagnose. Jeg er ganske sikker på at jeg har riktig diagnose. Det er vel en del likhetstrekk mellom diagnosene? Hva gjør du for å komme inn i det igjen hvis du blir avbrutt? Anonymkode: 5fdd7...346
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #5 Skrevet 29. juni 2023 Det er noe mange autister sliter med, ja. Jeg sliter også forferdelig med det. Jeg sliter noe enormt med å komme igang med oppgaver, og om jeg så blir forstyrret, blir jeg satt helt ut av spill og bruker evigheter på å komme meg igang igjen - om jeg i det hele tatt klarer det... Om du vil be om tilpasninger, må du se litt på hva de kan tilby. Cellekontor, så du kan lukke døren og sette opp et do not disturb-skilt når du jobber konsentrert? En annen ting du kan sette på pulten for å signalisere at du ikke skal bli forstyrret? Det må selvsagt også da kommuniseres til kolleger at de skal respektere om du har satt et "Ikke forstyrr" skilt på pulten din. Kanskje lage regel om at de ikke skal snakke direkte til deg, men kun ta kontakt via slack, teams, osv? Slå av alt av varslinger på mobil, slack, teams, epost, og avtal at det er ok at du bare sjekker disse mellom oppgaver/begrensede tidspunkter. Støykansellerende hodetelefoner for å ikke bli distrahert av lyd. Pult plassert så du ser inn i en vegg/hjørne i stedet for ut i lokalet, så du ikke blir forstyrret av å se ting. Mulighet for hjemmekontor ihvertfall noen dager i uken? Jeg sitter nå på 100% hjemmekontor, og herreGUD så deilig det er.. Satt i åpent landskap før, og det var helt håpløst.. Anonymkode: 851c6...2f7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå