Gå til innhold

Brudevals-musikk

zala

Anbefalte innlegg

Jeg vet det er mange som skal ha annen musikk enn vals, men dere som skal danse vals; Skal dere danse wienervals (rask) eller engelsk vals (sakte) og hva slags musikk skal dere bruke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da jeg så på "Skal vi danse" i går, fikk jeg to fine forslag til musikk til brudevalsen. Jeg önsker å danse engelsk vals. Det ene var If You Don't Know Me By Now og den andre var Three Times a Lady. Begge to er nydelige sanger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Hei. Vi brukte temaet til Gudfaren (i valsversjon) som brudevals. Utrolig flott rolig vals som passer bra til brudeparets første dans. Etter brudevalsen hadde vi en rasker vals som alle kunne danse til.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Revenka

På brudeshowet i trondheim på søndag ble det danset til Edelweiss eller hva nå den heter. Den var fin den også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nigo-san

"Perfect Day" av Lou Reed!!

Et litt uortodoks valg, men det er jo en flott sang. Og det GÅR an å ta den som vals, verset danses i 4/4-takt, men refrenget danses til triolene. Blir veldig bra!

Kanskje ikke den mest stilrene wienervalsen gjestene har sett, men for min del ville det nok ikke blitt det selv om jeg hadde erke-wienervals til tonefølge :sjenert: Ikke SÅ flink på dansegulvet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...