AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #1 Skrevet 28. juni 2023 Hvilke regler har deres ungdommer på ungdomsfotball? Komme for seint på trening? Ikke møte opp til kamp? Dårlig humør som går utover andre under trening og kamp? Hva er konsekvensene? Anonymkode: 5fb6f...7c7
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #2 Skrevet 28. juni 2023 Min sønn spiller på junior, men er også iblant med på senior trening. På junior treningene er det ikke noe spesielt konsekvens om det kommer for sent. Men, så klart skjer det ofte går det utover spilletid. På senior får de bot for å komme for sent. Å ikke møte på kamp er ikke greit. Da kan man ikke forvente å bli tatt ut på en stund. Dårlig oppførsel på trening og kamp er helt uakseptabelt. Slikt blir slått hardt ned på. Og om det vedvarer blir de bedt om å forlate banen. Men, heldigvis er dette så og si et ikkeproblem. Det jobbes godt med fair play og respekt for hverandre helt fra første stund, så det er skjelden det er problemer. De som ikke klarer å oppføre seg faller av før de kommer til ungdomsfotballen. Anonymkode: aff94...9d1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #3 Skrevet 29. juni 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Min sønn spiller på junior, men er også iblant med på senior trening. På junior treningene er det ikke noe spesielt konsekvens om det kommer for sent. Men, så klart skjer det ofte går det utover spilletid. På senior får de bot for å komme for sent. Å ikke møte på kamp er ikke greit. Da kan man ikke forvente å bli tatt ut på en stund. Dårlig oppførsel på trening og kamp er helt uakseptabelt. Slikt blir slått hardt ned på. Og om det vedvarer blir de bedt om å forlate banen. Men, heldigvis er dette så og si et ikkeproblem. Det jobbes godt med fair play og respekt for hverandre helt fra første stund, så det er skjelden det er problemer. De som ikke klarer å oppføre seg faller av før de kommer til ungdomsfotballen. Anonymkode: aff94...9d1 Vi har dessverre ett par som ødelegger treninger og kamper pga humøret. Men det er ingen konsekvenser. De blir tatt ut til hver kamp pga at de er gode. Dette synes jeg bør bli forandring på Anonymkode: 5fb6f...7c7
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #4 Skrevet 29. juni 2023 Ingen regler på noen av barnas lag. Du kan droppe treninger, være drittunge på trening/kamp og likevel få spille 1. lagskamper om trenerne synes du er god nok. De spiller j13/j15 og g16 Du kan være på alle treninger, være snill og grei og likevel få lite spilletid selv på 2. laget. Trenerenes/lagledernes barn med deres bestevenner løftes frem. Anonymkode: 46ff5...d7e
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #5 Skrevet 29. juni 2023 På juniorlaget hos sønnen er det slik: Komme for sent på trening er ikke akseptert, alle må møte 40 min før så sjelden det skjer. Ikke møte på kamp uten grunn har vel aldri skjedd, men da blir det nok ikke noe kamper på deg senere heller Dårlig oppførsel slås ned på av spillerne selv først og fremst, de har ganske god egenjustis. Men hvis det fortsetter blir det utestengelse Det er såpass mange gode spillere så de må konkurrere om plassen sin daglig, så da gjør de fleste sitt beste på trening og i kamp. Anonymkode: f5e14...75f
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #6 Skrevet 29. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ingen regler på noen av barnas lag. Du kan droppe treninger, være drittunge på trening/kamp og likevel få spille 1. lagskamper om trenerne synes du er god nok. De spiller j13/j15 og g16 Du kan være på alle treninger, være snill og grei og likevel få lite spilletid selv på 2. laget. Trenerenes/lagledernes barn med deres bestevenner løftes frem. Anonymkode: 46ff5...d7e Litt sånn hos oss også. Skal vi bare godta at det er sånn? Anonymkode: 5fb6f...7c7
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #7 Skrevet 29. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Litt sånn hos oss også. Skal vi bare godta at det er sånn? Anonymkode: 5fb6f...7c7 Det er ingen å klage til her når klubbens styre/sportslig ledelse er gjennomsyret av trenerne selv/deres beste venner/deres respektive og har kobling til alle tre lagene til barna. Så det er bare å godta det eller bytte klubb. Anonymkode: 46ff5...d7e
Gidavmeg Skrevet 29. juni 2023 #8 Skrevet 29. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er ingen å klage til her når klubbens styre/sportslig ledelse er gjennomsyret av trenerne selv/deres beste venner/deres respektive og har kobling til alle tre lagene til barna. Så det er bare å godta det eller bytte klubb. Anonymkode: 46ff5...d7e Eller engasjere seg i styret 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #9 Skrevet 29. juni 2023 Gidavmeg skrev (2 minutter siden): Eller engasjere seg i styret Jeg prøvde, men de ville ikke ha meg, jeg er jo «vanskelig» Anonymkode: 46ff5...d7e
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #10 Skrevet 29. juni 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det er ingen å klage til her når klubbens styre/sportslig ledelse er gjennomsyret av trenerne selv/deres beste venner/deres respektive og har kobling til alle tre lagene til barna. Så det er bare å godta det eller bytte klubb. Anonymkode: 46ff5...d7e Vi vurderer å bytte klubb Anonymkode: 5fb6f...7c7
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #11 Skrevet 29. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg prøvde, men de ville ikke ha meg, jeg er jo «vanskelig» Anonymkode: 46ff5...d7e Har til og med tilbudt meg å være med i trenerteamet til yngste (var trener i ungdommen), men da var de nok trenere. Mannen min stilte som trener i flere år også for eldste, hjalp ikke det heller. Anonymkode: 46ff5...d7e
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #12 Skrevet 29. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vi vurderer å bytte klubb Anonymkode: 5fb6f...7c7 Vi har vurdert det i mange år, men er bare så lang avstand og ingen garanti for at det ikke er samme kultur i ny klubb Anonymkode: 46ff5...d7e
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #13 Skrevet 29. juni 2023 Mye rart i styret her. Han som har ansvaret for fotball avdeling har 2 barn selv som spiller fotball. Men klubben var ikke bra nok for hans barn, så de har byttet klubb. Så nå skal han sitte å bestemme. Det blir helt feil Anonymkode: 5fb6f...7c7
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #14 Skrevet 29. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vi har vurdert det i mange år, men er bare så lang avstand og ingen garanti for at det ikke er samme kultur i ny klubb Anonymkode: 46ff5...d7e Vi har heldigvis flere klubben i området. Men det er sant at vi vet jo ikke om det er bedre der. Dette er grunnen til at foreldrene ikke skal trene ungdomsfotball. De trenger noen nøytrale og med mer erfaring. Men det koster penger Anonymkode: 5fb6f...7c7
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #15 Skrevet 29. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vi har heldigvis flere klubben i området. Men det er sant at vi vet jo ikke om det er bedre der. Dette er grunnen til at foreldrene ikke skal trene ungdomsfotball. De trenger noen nøytrale og med mer erfaring. Men det koster penger Anonymkode: 5fb6f...7c7 Ikke alltid ikke-foreldretrenere er såå mye bedre- de kan jo være bestevenner av de tidligere foreldretrenerne for eksemprl. Det er også mange foreldretrenere med høy trenerkompetanse og lang erfaring. De kan fange opp mye på feltet og være gode trenere, men så er det hvor stort konkurranseinstinkt de har… Anonymkode: 46ff5...d7e
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #16 Skrevet 30. juni 2023 Bot for å komme for sent. Benken for andre ting du lister opp. Anonymkode: fa6fd...ac3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå