AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #1 Skrevet 28. juni 2023 Jeg er 175 og veier 130. Ja jeg er stor og ble gravid selv om jeg var på prevensjon. Vi har snakket om å prøve om halvannet års tid og da var planen å gå ned i vekt først. Det er jo risikograviditet så jet er så redd for det går galt. Må snakke med lege, men nettopp fått positiv test... Anonymkode: a2180...5ee
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #2 Skrevet 28. juni 2023 Du vil jo ha barn og omstendighetene rundt det kommer aldri til å bli perfekt uansett. Hva med å bare endre målet til å gå opp kun det legen ønsker i svangerskapet og forsøke gå ned til normalvekt på lang sikt? Hvis du ammer kan jo det hjelpevektnedgang senere. Du er jo blitt gravid på den vekten, så da går det fort bra selv om det ikke var dette du planla🙂 Anonymkode: 82944...834 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #3 Skrevet 28. juni 2023 Oi er det fysisk mulig? Anonymkode: c8b71...8d0
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #4 Skrevet 29. juni 2023 Hadde ca samme bmi som deg da jeg ble gravid med nr.2. Gikk helt fint. Ingen komplikasjoner og lite/ingen kommentarer fra helsepersonell. De spør gjerne om vekt men så lenge du er bevist på å ikke gå opp mye så har iallfall ikke jeg opplevd noe negativt. Gikk opp 4kg. Både jeg og ungen er helt friske. Jeg fikk forresten råd fra klinisk ernæringsfysiolog om at det ikke var vits i å slanke meg noe voldsomt rett før graviditeten, for det kan ha motsatte effekt når du blir gravid, altså kan du risikere å legge på deg mer enn om du holder stabil vekt/evt svak vektnedgang. Gratulerer og lykke til! Anonymkode: 3f7ef...904 3
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #5 Skrevet 29. juni 2023 Jeg er 163 cm og veide 112 ved positiv test. Jeg fikk veldig god oppfølging, aldri dømming fra noen, bare oppfordring til å spise sunt og variert og prøve å ikke gå opp for mye. Det gikk kjempefint med både meg og baby ☺️ jeg fikk et snev av svangerskapsforgiftning mot slutten, som gjorde at de satte meg igang på termindato, men annet en det var alle målinger gjennom svangerskapet helt ypperlige. Overvekt betyr ikke nødvendigvis at noe går galt, men det er risiko. lykke til ❤️ Anonymkode: 00972...a9d
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #6 Skrevet 29. juni 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Oi er det fysisk mulig? Anonymkode: c8b71...8d0 Gud bedre…. Hvorfor skulle ikke det være fysisk mulig? Anonymkode: 00972...a9d 9
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #7 Skrevet 29. juni 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Oi er det fysisk mulig? Anonymkode: c8b71...8d0 Oj du virka smart...NOT Anonymkode: 3a77b...2f6 4
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #8 Skrevet 29. juni 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Gud bedre…. Hvorfor skulle ikke det være fysisk mulig? Anonymkode: 00972...a9d Alvorlig fedme påvirker hormonbalansen i kroppen og de fleste har store problemer med å bli gravid. Noen blir aldri gravid før de går ned i vekt Anonymkode: a9081...a53 5
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #9 Skrevet 29. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Alvorlig fedme påvirker hormonbalansen i kroppen og de fleste har store problemer med å bli gravid. Noen blir aldri gravid før de går ned i vekt Anonymkode: a9081...a53 Mens mange blir det.. Anonymkode: 5c29a...280 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #10 Skrevet 29. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Alvorlig fedme påvirker hormonbalansen i kroppen og de fleste har store problemer med å bli gravid. Noen blir aldri gravid før de går ned i vekt Anonymkode: a9081...a53 Store problemer faktisk... Kanskje du skal la være å uttale deg om ting du ikke har peiling på? Til TS: Det er ikke slik at alle eller en gang de fleste overvektige får problemer i svangerskapet. De fleste overvektige har normale svangerskap og fødsler. Her ville jeg pustet med magen og slappet av. Kontakt legen din så får du god oppfølging i svangerskapet. Dette kommer mest sannsynlig til å gå veldig fint. Og gratulerer! Anonymkode: 26ede...39d 3
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #11 Skrevet 29. juni 2023 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Store problemer faktisk... Kanskje du skal la være å uttale deg om ting du ikke har peiling på? Til TS: Det er ikke slik at alle eller en gang de fleste overvektige får problemer i svangerskapet. De fleste overvektige har normale svangerskap og fødsler. Her ville jeg pustet med magen og slappet av. Kontakt legen din så får du god oppfølging i svangerskapet. Dette kommer mest sannsynlig til å gå veldig fint. Og gratulerer! Anonymkode: 26ede...39d Jeg har full kontroll på hva jeg snakker om. Kanskje du skal lese deg litt opp. Jeg er ikke negativ til overvektige selv om jeg sier sannheten om at de faktisk ofte har, ja store, problemer med å bli gravide. Spør en hvilken som helst gynekolog Anonymkode: a9081...a53 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #12 Skrevet 29. juni 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg har full kontroll på hva jeg snakker om. Kanskje du skal lese deg litt opp. Jeg er ikke negativ til overvektige selv om jeg sier sannheten om at de faktisk ofte har, ja store, problemer med å bli gravide. Spør en hvilken som helst gynekolog Anonymkode: a9081...a53 Men så er ikke det temaet her. Anonymkode: 00972...a9d 3
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #13 Skrevet 29. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men så er ikke det temaet her. Anonymkode: 00972...a9d Hva er tema da? TS er gravid og har alvorlig fedme. Noen her mener det er helt fint og null problem med at ting skal gå bra hele veien. Litt viktig at man får vite litt om hvordan det egentlig fungerer Anonymkode: a9081...a53 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #14 Skrevet 29. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva er tema da? TS er gravid og har alvorlig fedme. Noen her mener det er helt fint og null problem med at ting skal gå bra hele veien. Litt viktig at man får vite litt om hvordan det egentlig fungerer Anonymkode: a9081...a53 Temaet er graviditeten. Ikke hvor vanskelig det er å bli gravid 🙃 Anonymkode: 00972...a9d 9
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #15 Skrevet 29. juni 2023 Gratulerer TS! Jeg kan relatere, litt til vekt men mest av alt hadde jeg en sykdom som skulle reguleres «perfekt» før jeg ble gravid. Så ble jeg gravid når sykdommen kanskje var på sitt verste. Var aller mest redd for misdannelser osv hos baby, i tillegg til belastning på egen kropp. Men vet du hva, det har gått så fint! Og mange overvektige går faktisk ned i vekt i graviditeten fordi de gjerne spiser litt mindre og sunnere. Det vil alltid være noe som skal på plass før det passer å blir gravid.. Helse, økonomi, bosted osv. Men så går det som regel veldig fint🥰 Anonymkode: becd5...a99 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #16 Skrevet 29. juni 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Gud bedre…. Hvorfor skulle ikke det være fysisk mulig? Anonymkode: 00972...a9d Tenker mest på at mannen fysisk må kunne klare å befrukte mellom lårene og inn i mellom skrittet liksom... Må ha ekstremt lang penis da? Anonymkode: c8b71...8d0
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #17 Skrevet 29. juni 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Alvorlig fedme påvirker hormonbalansen i kroppen og de fleste har store problemer med å bli gravid. Noen blir aldri gravid før de går ned i vekt Anonymkode: a9081...a53 Ikke sant,vet om mange som har blitt gravid som har vært feit når de ble gravid og det har nu gått bra under svangerskapene Anonymkode: 80ddc...d18
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #18 Skrevet 29. juni 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Tenker mest på at mannen fysisk må kunne klare å befrukte mellom lårene og inn i mellom skrittet liksom... Må ha ekstremt lang penis da? Anonymkode: c8b71...8d0 Og humoren er på topp ser jeg 😘🥱 Anonymkode: 80ddc...d18 5
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #19 Skrevet 29. juni 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Tenker mest på at mannen fysisk må kunne klare å befrukte mellom lårene og inn i mellom skrittet liksom... Må ha ekstremt lang penis da? Anonymkode: c8b71...8d0 Du må ha kjip sex om du ikke kan flere stillinger.. Anonymkode: becd5...a99
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #20 Skrevet 29. juni 2023 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Tenker mest på at mannen fysisk må kunne klare å befrukte mellom lårene og inn i mellom skrittet liksom... Må ha ekstremt lang penis da? Anonymkode: c8b71...8d0 Men hva faen 😆 Tror du ser for deg et menneske på 500kg, det er ikke det det er snakk om her. Anonymkode: db0cb...763
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå