AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #1 Skrevet 28. juni 2023 Noen her som har jobbet i finland og som hadde en jobb hvor man kunne snakke svensk? Hvordan fant du jobb? Jeg ønsker å flytte dit for en periode men vet at språket blir en voldsom barriere så jeg kan nok ikke jobbe som det jeg er utdannet til Trenger litt kreative ideer for å finne ut hvilke midlertidige jobber man kan søke på som ikke krever at man behersker det finske språket. Anonymkode: dd298...8ac
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #2 Skrevet 28. juni 2023 Flere konsulentfirmaer krever kun engelsk (har bekjente som jobber der). Anonymkode: 34ebf...5cb
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #3 Skrevet 28. juni 2023 Har bodd her i fem år, alltid jobbet på engelsk. Anonymkode: eb146...7bc
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #4 Skrevet 28. juni 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Flere konsulentfirmaer krever kun engelsk (har bekjente som jobber der). Anonymkode: 34ebf...5cb AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Har bodd her i fem år, alltid jobbet på engelsk. Anonymkode: eb146...7bc Hvilke jobber/yrker er det snakk om? 😊 Hva er arbeidsoppgavene? Anonymkode: dd298...8ac
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #5 Skrevet 29. juni 2023 14 hours ago, AnonymBruker said: Hvilke jobber/yrker er det snakk om? 😊 Hva er arbeidsoppgavene? Anonymkode: dd298...8ac Kommunikasjon i et internasjonalt selskap. Finland er generelt avhengig av arbeidsinnvandring for å få samfunnet til å gå rundt. Anonymkode: eb146...7bc
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #6 Skrevet 29. juni 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Kommunikasjon i et internasjonalt selskap. Finland er generelt avhengig av arbeidsinnvandring for å få samfunnet til å gå rundt. Anonymkode: eb146...7bc Men til den jobben så var det kanskje krav om relevant utdannelse? Takk for at du orker å svare 😊 Anonymkode: dd298...8ac
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #7 Skrevet 29. juni 2023 Nå har jeg ikke bodd i Finland, men besøkt Helsinki. Der er det vel to språk, altså svensk og finsk? Anonymkode: 77f7f...fc3
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #8 Skrevet 29. juni 2023 Har vært mye på jobb i området der de bruker både finsk og svensk. Gatenavn etc er på begge språk. De som snakker svensk snakker så vidt jeg har hørt også finsk. Men ikke alltid de som snakker finsk kan/vil snakke svensk. Det finnes egne barnehager og skoler for svensktalende, så det kan gjerne være en mulighet. Engelsk er arbeidsspråk i mange større bedrifter akkurat som i Norge og generelt snakker mange finner godt engelsk. Anonymkode: e8b66...fa7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå